تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
گونه دلتای کرونا؛

چالش دولت‌های اروپایی برای پذیرش مسافران انگلیسی

در حالی که انگلیس در نظر دارد به صورت تدریجی در مسیر کاهش محدودیت‌های کرونایی گام بردارد، اما گسترش سریع گونه جهش یافته دلتا موجب شده که بیشتر دولت‌های اروپایی مقررات سختگیرانه‌ای برای پذیرش مسافران انگلیسی اعمال کنند.

کد خبر: ۹۸۲۴۵
۱۵:۳۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

 گونه دلتای کرونا چالش دولت‌های اروپایی

دیدارنیوز ـ به نقل از نشریه آب‌ث، دولت بوریس جانسون پس از ماه‌ها قرار دادن اسپانیا در فهرست کشور‌های پر خطر، سرانجام هفته گذشته اعلام کرد که جزایر بالئارس به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایمن در فهرست کشور‌های سبز قرار می‌گیرد و مسافران پس از بازگشت از این منطقه اسپانیا، از قرنطینه ۱۰ روزه معاف هستند.

این در حالی است که پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که از پنج‌شنبه آینده (یکم ژوئیه/ ۱۰ تیر) افرادی که از مبدا انگلیس به این کشور وارد می‌شوند، می‌بایست مدرک مبنی بر واکسیناسیون کامل با یکی از واکسن‌های مورد تایید آژانس اتحادیه اروپا را ارائه دهند.

اسپانیا در حالی رویکرد سختگیرانه تری در قبال گردشگران انگلیسی اتخاذ کرده که حدود یک ماه پیش و در راستای لغو محدودیت‌ها و احیای اقتصادی، دروازه‌های اسپانیا به روی انگلیس را گشوده بود.


بیشتر بخوانید: قیمت واکسن‌های مشهور کرونا در دنیا


سانچز گفت، از آنجا که ارزیابی وضعیت شیوع بیماری در خاک انگلیس، بسیار بیشتر از ۱۵۰ مورد ابتلا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است، باید در مورد ورود گردشگران به کشورمان با احتیاط بیشتری عمل کنیم.

بر اساس آمارها، در سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع ویروس کرونا، شمار گردشگرانی که از مبدا انگلیس از اسپانیا بازدید کردند به ۱۸ میلیون نفر رسید.

پرتغال نیز اعلام کرد افرادی که از انگلیس وارد این کشور می‌شوند و به طور کامل علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده اند باید تحت قرنطینه اجباری ۱۴ روزه قرار گیرند. دولت پرتغال اعلام کرد این رویه دست‌کم تا ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) اجرا خواهد شد.

آلمان، اما از جمله کشور‌های اروپایی است که در تلاش است مسافران از انگلیس حتی در صورت دریافت واکسن را ممنوع کند. طرحی که از حمایت امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه برخوردار است، اما انگیزه‌ها از احیای صنعت گردشگری تابستانی، هنوز باعث اقدامی جدی نشده است.

کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان، اما معتقد است: ما نباید محدودیت‌های جدید را در پیش بگیریم بلکه می‌بایست انجام واکسیناسیون را تسریع کنیم.

به نوشته این نشریه اسپانیایی، در حال حاضر، هر کشور اتحادیه اروپا در اعمال محدودیت‌های خود در مورد مسافرانی که از انگلیس وارد می‌شوند، آزاد است، اما برلین و پاریس می‌خواهند یک محدودیت کلی را اعمال کنند.

آلمان مایل است انگلیس را به لحاظ وضعیت بهداشتی در زمره کشور‌های پر خطر قرار دهد. این موضوع قرار است در کمیته بحران اتحادیه اروپا نیز مورد بررسی قرار گیرد، اما یونان، اسپانیا، قبرس، مالت و پرتغال که اقتصادشان وابسته به گردشگری است با این پیشنهاد مخالفت کرده اند.

دولت آلمان به تازگی ضمن ابراز تاسف از عدم دستیابی به توافق توسط اعضای اتحادیه اروپا در مورد اعمال قوانین یکسان سفر به ویژه مسافرانی که از مناطق پر خطر وارد می‌شوند، اعلام کرد ورود مسافران از کشور‌های ثالث غیر اروپایی مشروط به دریافت واکسن تایید شده اتحادیه اروپا مجاز می‌شود.

اورسو لا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز جمعه گذشته، بعد از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما نگران ویروس دلتا هستیم. این ویروس در حال حاضر در انگلیس ویروس غالب بوده و همچنین در اتحادیه اروپا به صورت روزافزون در حال گسترش است.

در حال حاضر شیوع گونه جهش یافته دلتا در انگلستان شدیدتر از سایر کشورهاست به طوری که که در یک ماه اخیر، میزان موارد ابتلا به کووید-۱۹ را تا پنج برابر افزایش داده است. با وجود واکسیناسیون گسترده در انگلیس، به گزارش اداره سلامت عمومی وزارت بهداشت بریتانیا، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیماران کرونایی در این کشور به این نوع جهش‌یافته آلوده هستند. همچنین بر اساس این گزارش امکان سرایت گونه دلتا در داخل یک خانواده ۶۴ درصد بیشتر از نوع آلفا است. دلتا در روسیه و پرتقال نیز بیشترین قربانی را تاکنون گرفته است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی