تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تابلو‌های تبلیغاتی پوشاک خارجی جمع شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک تهران گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۷ واردات پوشاک ممنوع شده باید تابلو‌های تبلیغاتی آن‌ها جمع شود. این کمترین خواسته یک تولیدکننده در ایران است.

کد خبر: ۹۷۹۱۴
۱۸:۳۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

تابلو‌های تبلیغاتی پوشاک خارجی جمع شود

دیدارنیوز ـ با توجه اینکه سبک جدیدی از قاچاق پوشاک در حال افزایش است در میز اقتصادی امروز این موضوع توسط افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک تهران مورد بررسی قرار گرفت. او در جواب به اینکه چرا جلوی افرادی که با نام برند‌های خارجی دارند فعالیت می‌کنند و ادعا دارند این‌ها تولید داخل است گرفته نمی‌شود، گفت: در سطح عرضه حداقل خواسته یک تولیدکننده این است که شفافیت وجود داشته باشد متاسفانه ما می‌بینیم در این سال‌ها یک زمین بازی رقابتی و عادلانه وجود ندارد. اواخر اردیبهشت ماه بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک جلسه‌ای را ترتیب داد آن‌ها در این جلسه به این نتیجه رسیدند که با توجه به اینکه از سال ۹۷ واردات پوشاک به ایران ممنوع شده و دیگر مجوز فعالیت ندارند، باید تابلو‌های تبلیغاتی آن‌ها جمع شود. این کمترین خواسته یک تولیدکننده در ایران است.

افتخاری ادامه داد: چند وقت پیش از سمت ستاد یک لیستی مطرح شد و نوع بازی را عوض کرد و مجوز فعالیت این دوستان تمام شده دیگر نمی‌توانند با نام این برند خارجی فعالیت کنند. یک ارزش افزوده برای این شرکت ایجاد کرده که کار را ناعادلانه می‌کند. یک لیستی داده شد که دیگر این شرکت‌ها اجازه فعالیت ندارند و کالای آن‌ها قاچاق است. این بحث را وزارت صمت اعلام کرده و گفته است که هیچ کدام از این شرکت‌ها اجازه فعالیت ندارند و غیر قانونی هستند.

او توضیح داد: بسیاری از این فعالان که از برند‌های خارجی استفاده می‌کنند ادعا دارند تولیدات آن‌ها صد در صد داخلی است و این به نوعی دور زدن مسیر است. ما با بسیاری از این شرکت‌ها مذاکره کرده ایم و متوجه شدیم هیچگونه نماینده‌ای را در ایران ندارند و با توجه به تحریم‌هایی که در پوشاک ایران شامل شده است فعالیت هایشان را لغو کردند و شما با یک تماس می‌توانید متوجه شوید فعالیت آن‌ها قانونی است یا خیر؟

افتخاری در پاسخ به اینکه آیا می‌توانیم در قیمت مواد اولیه صنعت پوشاک با کشور‌های دیگر رقابت کنیم، گفت: متاسفانه سال گذشته یکسری محدودیت‌ها را وزارت صمت روی موارد اولیه اعمال کرد همین سبب شد مواد اولیه داخلی افزایش قیمت داشته باشد حتی از استاندارد جهانی هم بالاتر بود.

این تولید کننده معتقد است؛ این مسئله لطمه بسیار بزرگی را به تولید داخل که در حوزه پوشاک و چه نساجی وارد کرد. مصرف کننده تازه داشت به مواد اولیه ایرانی عادت می‌کرد تولید کنندگان داشتند به سمت مواد اولیه ایرانی کشیده می‌شدند. اما همین افزایش قیمت و انحصاری که توسط برخی افراد ایجاد شده بود سبب شد قیمت‌ها در داخل نسبت به خارج افزایش پیدا کند و این یک پیامد بسیار خطرناک دارند آن هم این است که قاچاق در آینده به شدت افزایش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پوشاک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی