تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
رئیس انجمن صنفی مراکز درمان سوء مصرف اعتیاد تهران

بازنگری بخشنامه عرضه دارو‌های مخدر در داروخانه‌ها

رئیس انجمن صنفی مراکز درمان سوء مصرف اعتیاد تهران گفت: با تجمع صاحبان مراکز درمان اعتیاد بخشنامه عرضه دارو‌های مخدر در داروخانه‌ها بررسی مجدد می‌شود.

کد خبر: ۹۵۱۵۹
۱۳:۱۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

عرضه دارو‌های مخدر در داروخانه‌ها

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی صنفی مراکز درمان سوء مصرف اعتیاد تهران، فاطمه خوشنویسان افزود: مسئولان سازمان غذا و دارو در تجمع اعتراضی فعالان حوزه درمان اعتیاد مقابل سازمان غذا و دارو که روز سه شنبه (۱۸ خرداد) برگزار شد، قول دادند تا یکشنبه هفته آینده نشست مشترکی با حضور نمایندگان کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دستگاه‌های امنیتی به منظور بررسی دوباره بخشنامه عرضه دارو‌های مخدر در داروخانه‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو و تعیین داروخانه‌های واجد شرایط برای توزیع و عرضه دارو‌های مخدر، گفت: این بخشنامه با مصوبات کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه دارو‌های آگونیست در داروخانه‌ها مغایر است.

خوشنویسان اضافه کرد: بسیاری از نهاد‌های قانونگذار، اجرایی، علمی و صنفی از جمله سازمان نظام پزشکی کل کشور، انجمن‌های علمی روانپزشکان و پزشکان عمومی کشور و بسیاری از اساتید و کارشناسان ملی و بین المللی حوزه درمان اعتیاد به تفصیل در مورد اشکالات و تاثیرات مخرب واگذاری توزیع و عرضه مستقیم متادون در داروخانه‌ها صحبت کرده اند و همگی بر این باورند این تصمیم باعث تغییر نگرش بیماران از درمان محور به دارو محور و دسترسی آسان به دارو‌های مخدر می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز درمان سو مصرف مواد استان تهران با بیان اینکه عرضه دارو‌های مخدر در داروخانه‌ها به مصالح کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر آسیب می‌زند، افزود: درخواست ما از سارمان غذا و دارو این است به منظور پیشگیری از بروز فاجعه اعتیاد داروخانه‌ای دیگر همچون ترامادول و ریتالین که می‌تواند منجر به خروج بیماران از درمان اعتیاد و ایجاد مشکلات عدیده و افزایش آسیب‌های اجتماعی برای کشور شود، به نظرات کارشناسان توجه کند.

تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور روز سه شنبه - ۱۸ خرداد- در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو در صدور ابلاغیه‌ای مبنی بر توزیع و عرضه دارو‌های مخدر و تحت کنترل در داروخانه‌ها در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی