تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ایران ۳ ـ بحرین صفر، خاطرات تلخ منامه پاک شد

حساس‌ترین بازی تیم ملی ایران در منامه با تیم ملی بحرین است و تیم ملی با تغییراتی نسبت به ترکیب بازی مقابل هنگ کنگ به میدان می‌رود.

کد خبر: ۹۴۸۵۵
۲۰:۳۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

 ایران تیم ملی

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی ایران در دومین بازی خود در دور برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در شهر منامه به مصاف تیم بحرین می‌رود. این بازی بسیار حساس و تعیین‌کننده است و ایران برای جبران فاصله امتیازی خود با عراق و بحرین و امیدواری به صعود به دور بعدی، باید برنده از میدان خارج شود.

برای این بازی، دراگان اسکوچیچ نفرات برگزیده خود را دقایقی پیش اعلام کرد.

ترکیب ابتدایی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی زاده و سردار آزمون.

سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، پیام نیازمند، سامان قدوس، مهدی ترابی، دانیال اسماعیل فر، سید مجید حسینی، کاوه رضایی، امیر عابدزاده و مهدی قایدی ملی پوشانی هستند که در نیمکت ذخیره حضور دارند.  

ترکیب ابتدایی بحرین: سعید محمد جعفر، سید رضا عیسی، ولید الحیام، احمد نبیل، حمد شمسان، علی حرم، جاسم الشیخ، عبدالوهاب المالود، مهدی حمیدان، محمد مرهون، محمد الرمیحی

***

با پایان بازی در منامه، ایران سرانجام طلسم نباختن بحرین در زمین خود را شکست و با به دست آوردن این سه امتیاز بسیار مهم  حساس بالاتر از این تیم و با یک بازی کمتر در رده دوم جدول قرار گرفت. ایران با 12 امتیاز بعد از عراق 14 امتیازی برای پیروزی در دو بازی بعدی امیدوارتر شد. 

دقیقه 91: پاس عالی قایدی برای طارمی را کمک داور در موقعیت آفساید تشخیص دادف یک تصمیم ظاهرا اشتباه..

دقیقه 87: حملات ضعیف بحرین نشان می‌دهد که میزبان مسابقه توان تغییر در نتیجه را ندارد. در پیشانی خط حمله نیز قایدی و ترابی همچنان بر دفاع بحرین فشار می‌آورند.

دقیقه 82: حمله ایران. پاس بلند قلی‌زاده روی سر سعید عزت‌اللهی فرود آمد اما توپ با بدشانسی به گل تبدیل نشد. قایدی و پورعلی‌گنجی هم وارد زمین شدند.

گل سوم ایران: توپ‌ربایی ترابی در دقیقه 78، پاس نوراللهی و ضربه نهایی طارمی ایران را به گل سوم رساند. زنده باد ایران...

دقیقه 77: باز هم سامان قدوس توپ را از زمین خودی تا زمین حریف پیش برد و پاس او به طارمی با شوت مهدی همراه شد.

دقیقه 73: مهدی ترابی به جای سردار آزمون وارد زمین شد. به این ترتیب قدرت حفظ توپ ایران در میانه میدان بالاتر خواهد رفت. 

دقیقه 70: بحرین با توجه به دو گل خورده، جلو کشیده و سعی دارد نتیجه را تغییر دهد. ایران نیز با آرامش به فکر ضد حمله است. همکاری قدوس و قلی‌زاده با شوت قلی‌زاده همراه شد که توپ با فاصله کمی از روی تیر افقی به بیرون رفت.

دقیقه 64: بحرین برای دقایقی کاملا تمرکز خود را از دست داد اما در یک لحظه نشان داد که در ضدحمله خطرناک است. با مصدومیت وحید امیری، سعید عزت‌اللهی به جای او وارد زمین شد.

گل دوم ایران: در دقیقه 60 و قبل از آنکه دو بازیکن بحرین وارد زمین شوند، باز هم پاس عمقی طارمی به آزمون رسید و مهاجم توانای ایران توپ را از بین پاهای دروازه‌بان بحرین به گل دوم خودش تبدیل کرد.  

دقیقه 57: پاس عالی سامان قدوس در محوطه جریمه بحرین به طارمی رسید و مهدی با کمی تعلل نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند. طارمی معتقد بود مدافع بحرین با خطا او را متوقف کرده.

دقیقه 56: ایران با ثبت اولین گل جان تازه‌ای گرفته و صاحب ضربه کرنر شد اما توپ به جایی نرسید.

گل اول ایران: در دقیقه 53 بالاخره هماهنگی دو مهاجم ایران نتیجه داد. حرکت طارمی و پاس او در داخل محوطه جریمه به سردار آزمون رسید و بهترین گلزن لیگ روسیه نیز یک بغل پای دقیق زد تا دروازه حریف را باز کند.

دقیقه 50: حرکت پا به توپ وحید امیری با خطای بازیکن بحرینی همراه شد و ضربه کاشته را نصیب ایران کرد. ضربه کاشته را حاج‌صفی خیلی بد زد و توپ دفع شد. 

دقیقه 46: تیم ملی ایران با یک تعویض به میدان آمد. سامان قدوس به جای میلاد محمدی وارد زمین شد و در همان دقیقه اول نیز یک شوت را روی دروازه بحرین امتحان کرد که نصیب دروازه‌بان بحرین شد. 

تیم ملی ایران در نیمه نخست برابر بحرین برتری نسبی داشت و شاید اگر دو مهاجم بین‌المللی ایران یعنی طارمی و آزمون با دقت بیشتری ضربه می‌زدند در نتیجه هم ایران برتر بود. 

***

دقیقه 44: باز هم حمله ایران و دفاع بحرین. در آخرین دقیقه نیمه اول نیز ضربه کاشته به نفع ایران در نهایت به بیرون رفت.

دقیقه 42: بازی در دقایق پایانی نیمه اول با حفظ توپ دنبال شد. مدافعان دو تیم با انجام پرس تیمی امکان حمله را کاهش دادند.

دقیقه 38: شوت محمد مرهون با فاصله به اوت رفت. لحظاتی بعد باز هم اشتباه مدافعان ایران توپ را نصیب مرهون کرد اما او در ضربه آخر ناکام ماند تا خطر از دروازه ایران رفع شود.

دقیقه 35: حرکت پا به توپ قلی‌زاده با ضربه او نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه 33: موج حمله ایران به یک ضربه کرنر منجر شد. کرنر را حاج‌صفی بلند فرستاد که نهایتا به جایی نرسید.

دقیقه 30: حرکت طارمی با خطای احمد نبیل مواجه شد و داور با نشان دادن کارت زرد مدافع بحرین را جریمه کرد. ضربه کاشته را طارمی زد که به دیوار دفاعی برخورد کرد.

دقیقه 29: ضربه کرنر را قلی‌زاده بلند ارسال کرد که شجاع خلیل‌زاده نتوانست ضربه سر خوبی بزند. کمی بعد پاس عمقی به طارمی رسید و شوت سرضرب او را محمد عباس گرفت.

دقیقه 25: خطای شجاع روی بازیکن بحرین به یک ضربه ایستگاهی در سمت چپ محوطه جریمه منجر شد. ضربه را عبدالوهاب به صورت زمینی زد و با اینکه می‌توانست زمینه‌ساز حمله برای ایران باشد اما باز هم توپ از دست رفت. 

دقیقه 20: رفته رفته شکل تهاجمی بازیکنان ایران بهتر شده و شوت حاج‌صفی خطر جدی را روی دروازه بحرین ایجاد کرد که محمد عباس آن را مهار کرد.

دقیقه 19: ضربه کرنر به سود ایران منجر به ضربه سر آزمون شد و مدافع بحرین توپ را دفع کرد.  

دقیقه 16: ناهماهنگی در بین بازیکنان ایران همچنان مشهود است اما از نظر آرامش تیمی اوضاع خوب است. بحرین نیز تیم سریع و جنگنده‌ای است و به مجرد صاحب توپ شدن ایران، پرس تیمی را انجام می‌دهد.

دقیقه 12: بازی در میانه میدان به صورت فشرده دنبال می‌شئد و هر دو تیم با احتیاط کار را دنبال می‌کنند. 

دقیقه 10: ارسال نوراللهی در محوطه جریمه بحرین با پرواز طارمی و ضربه سر او ادامه پیدا کرد و ضرب توپ آنقدر نبود که از دست دروازه‌بان بحرین خارج شود. 

دقیقه 7: اولین حرکت بحرین از چپ باز هم با توپ را به محوطه جریمه ما نزدیک کرد اما توپ دفع شد.

دقیقه 2: بازی با سوت داور چینی آغاز شد و اولین حمله را ایران تدارک دید اما بحرین در دقیقه دوم از اشتباه مدافعان ایران به خاطر از دست دادن توپ استفاده کرد و اولین توپ را روی دروازه ریخت و بیرانوند را به واکنش واداشت. 

***

دقیقه صفر: بازی دو تیم در ورزشگاه ملی منامه، بدون تماشاگر و در دمای حدود 37 درجه برگزار می‌شود. بدون شک انجام بازی در غیاب تماشاگران بحرینی نیز یک امتیاز برای ایران محسوب می‌شود. 

احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی ایران با همتای خود یعنی محمد عباس دروازه‌بان بحرین مراسم نعیین زمین و توپ را برگزار کرد و تیم ملی در نیمه شمالی زمین به میدان رفت. 

***

پیش از مسابقه: داور این مسابقه فو مینگ از کشور چین است که سابقا برای تیم‌های ایرانی سوت زده و تنها یک بار تیم‌های ملی و باشگاهی ایرانی در بازی‌هایی که او سوت زده بازنده شدند.

در دیگر بازی این گروه تیم ملی عراق موفق شده تا دقیقه ۸۰ با نتیجه ۱-۳ تیم کامبوج را شکست دهد. در تیم عراق طارق همام و بشار رسن بازی کردند که گل دوم عراق را نیز بشار رسن هافبک سابق پرسپولیس زد. در نهایت این بازی با نتیجه چهار بر یک به سود عراق تمام شد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی