تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به احضار برخی دانشجویان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی، نسبت به دستگیری و منع تحصیل برخی دانشجویان واکنش نشان داد.

کد خبر: ۹۴۸۰
۱۱:۵۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - در بخش‌هایی از این بیانیه می‌خوانیم: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، درحالی که در انتظار ایجاد گشایشی در وضعیت و تجدید نظر در احکام نامتعارف دانشجویان و بازگشت آنان به کلاس‌های درس به سر می‌بریم، باز هم خبر از محرومیت تعدادی از هم‌کلاسی‌های‌مان از حق ادامه‌ تحصیل می‌رسد و به رغم وعده‌های مسئولین در چند سال اخیر مبنی بر باز شدن فضای دانشگاه ها و حفاظت از حقوق اولیه دانشجویان، همچنان شاهد تداوم رویه‌های نامبارک در برخورد با فعالین دانشجویی هستیم.
 
امسال هم عبارت "نقص در پرونده" تنها پاسخی است که پس از احضار ها و سوال و جواب‌های بسیار نصیب تعدادی از رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد شده است. مگر نه این‌که بر طبق قانون اساسی، حق تحصیل برای همه ملت فارغ از هرگونه باور و عقیده به یکسان وجود دارد؟ تا کی باید شاهد اجرای گزینشی اصول قانون‌اساسی در خصوص حقوق ملت و جمهوریت نظام باشیم؟ به راستی کدام دادگاه صالحی و به استناد کدام قانون این دانشجویان را از حق ادامه تحصیل محروم کرده ، آنان را برای حضور در دانشگاه فاقد صلاحیت دانسته و تاوان فعالیت دانشجویی و سیاسی را محرومیت از این حق اولیه قرار داده است؟

در بخش دیگری از این بیانیه با انتقاد از آن‌چه «شتاب‌گیری سیر امنیتی شدن فضای دانشگاه ها» خوانده شده، ادعا شده است: تغییر مرجع برخورد با دانشجویان از وزارت علوم و کمیته‌های انضباطی درون دانشگاه به نهادهای امنیتی چندگانه، دادگاه ها و محاکم قضایی، صدور احکام قضایی سنگین مانند حبس‌های طولانی مدت برای دانشجویان ذیل عناوین کلی و مبهم همچون "اقدام علیه امنیت ملی"، "بر هم زدن نظم عمومی" ، "تبلیغ علیه نظام" و مانند آن به صرف فعالیت‌های دانشجویی و درون دانشگاهی، اعتراضات صنفی و مسالمت‌آمیز و همچنین بلاتکلیفی دانشجویان و فعالینی که در انتظار تشکیل و صدور احکام دادگاه های تجدید نظر به سر می‌برند، تنها بخشی از مصائبی است که این روز ها جان دانشگاه را بیش از پیش آزرده و رنجور کرده است.

نویسندگان این بیانیه ابراز عقیده کرده‌اند: با آن‌که امروز دانشگاه را فاقد عزم و توان کافی برای حفظ استقلال خود و حمایت از دانشجویان می بینیم، اما همچنان به تغییر این روند ها و بازگشت به فضای مدارا و قانون مداری امیدواریم و از همه مسئولین از جمله نمایندگان خود در خانه ملت، ریاست سازمان سنجش کشور، وزیر محترم علوم و فناوری و رئیس جمهور، انتظار داریم که ضمن عمل به وظایف قانونی‌شان، با آزادگی و ایستادگی بر سر استیفای حقوق دانشجویانی که با احکام سنگین قضایی و محرومیت‌های اجتماعی و تحصیلی مواجه گشته‌اند، زمینه بازگشت آنان به کلاس ها را فراهم کنند و راه را بر گسترش روزافزون ناامیدی در دانشگاه و به تبع آن در جامعه و فراری دادن نخبگان و دانشجویان طراز اول دانشگاه ها از کشور ببندند؛ چراکه ما همه این دانشجویان منتقد و معترض را فارغ از گرایش‌ها و عقایدشان، از جمله دلسوزترین فرزندان این سرزمین نسبت به سرنوشت ایران می دانیم و معتقدیم که حرکت به سوی اصلاح و عبور از شرایط دشوار پیش روی کشور، جز با حضور و همراهی همه نخبگان و دلسوزان آن، میسر نخواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی