تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
پس از سفر اخیر به تهران و اصفهان مطرح شد

درخواست گروسی از ایران برای دسترسی به تاسیسات خاص

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از سفر اخیر به کشورمان گفت: ایران باید به ما دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد. در عین حال مذاکرات ما خوب است و داریم آن را ادامه می‌دهیم. بهتر است ایران گام‌هایی ابتدایی را تا پیش از جلسه شورای حکام آژانس اتمی در ماه ژوئیه بردارد.

کد خبر: ۱۶۵۰۷۹
۲۱:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

گروسی: بهتر است ایران گام‌هایی ابتدایی را بردارد

دیدارنیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گام‌هایی که باید برداریم خاص و سخت هستند و باید بگویم که ما در حال تلاش هستیم تا این گام‌ها را زودتر انجام دهیم.

رافائل گروسی در کنفرانس خبری پس از بازگشت از ایران گفت: گام‌هایی که باید برداریم خاص و سخت هستند و باید بگویم که ما در حال تلاش هستیم تا این گام‌ها را زودتر انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه ایران چه گام‌هایی را باید بردارد؟ گفت: ما یک سری مسائل را روی میز داریم و بر روی آن‌ها مذاکره می‌کنیم و در حال بررسی هستیم که می‌شود آن‌ها را حل کرد یا نه، چون هر کدام موضوعات خاصی هستند و درست نیست این‌ها را من اینجا برملا کنم، اما ایران باید به ما دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد. در عین حال مذاکرات ما خوب است و داریم آن را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس در پاسخ به اینکه ایران پیشرفت در توافق را به لغو تحریم‌ها وابسته کرده است؟ اظهار کرد: نکته پیچیده این است که بسیاری از مسایل سیاسی در مذاکرات ما دخیل است. موضوع تحریم‌ها مهم است، اما کلید آن دست من نیست؛ بنابراین ملاحظاتی وجود دارد. ایران توقعاتی دارد همانطور که من هم توقعاتی دارم.

وی عنوان کرد که درحال رایزنی با تهران در رابطه با مسائل مرتبط با بازرسی (از جمله بازگشت برخی بازرسان اخراج شده به ایران)، مشکلات پادمانی و اتخاذ گام‌های داوطلبانه بیشتر از سوی ایران است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی عنوان کرد که امیدوار است ایران «به زودی» برخی از این کار‌ها را انجام دهد.

وی از ارائه ضرب‌الاجل در این باره خودداری کرد، اما گفت که بهتر است ایران گام‌هایی ابتدایی را تا پیش از جلسه شورای حکام آژانس اتمی در ماه ژوئیه بردارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی