تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ واکنش علی‌اف و اتحادیه اروپا/ دستور نخست‌وزیر عراق برای کمک به ایران
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ واکنش علی‌اف و اتحادیه اروپا/ دستور نخست‌وزیر عراق برای کمک به ایران

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
منبع اسرائیلی مدعی شد

عملیات رفح؛ محدود با هدف فشار بر حماس

یک منبع اسرائیلی ادعا کرد که عملیات (تهاجم) نظامی اسرائیل در رفح بسیار محدود و هدف آن تحت فشار گذاشتن حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۵۰۷۵
۲۰:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

عملیات رفح؛ محدود با هدف فشار بر حماس

دیدارنیوز: شبکه «I۲۴ News» سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که عملیات نظامی در رفح بسیار محدود و هدف آن تحت فشار گذاشتن حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس خواهد بود.

به نقل از العربیه، در همین راستا، سخنگوی دولت اسرائیل ادعا کرد که راه پایان دادن به جنگ این است که جنبش سلاح خود را زمین بگذارد و گروگان‌ها به وطن‌شان بازگردند.

بنا به گزارش‌ها یک هیئت اسرائیلی به مصر سفر کرد تا در قاهره احتمال تغییر موضع حماس در مورد پیشنهاد توافق دستیابی به آتش‌بس را ارزیابی کند.

یک مقام آگاه اسرائیلی در این‌باره به خبرگزاری «رویترز» گفته است که «این هیئت متشکل از نمایندگان رده میانی است که در صورت دستیابی به توافق آتش‌بس واقعی در آینده نزدیک، مقامات ارشد رهبری این هیئت مذاکره‌کننده را بر عهده خواهند گرفت.»

رویترز به نقل از این مقام اسرائیلی توضیح داد که پاسخ حماس به پیشنهاد توافق آتش‌بس برای اسرائیل «غیرقابل قبول» است.

پس از آن که حماس روز گذشته از پذیرش پیشنهاد مصر و قطر برای توافق آتش‌بس خبر داد، شورای جنگ اسرائیل، دوشنبه به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات نظامی در رفح را اتخاذ کرد.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که کابینه جنگ اسرائیل با اجماع بر ادامه عملیات نظامی در رفح با هدف تشدید فشار بر حماس به موازات انجام مذاکرات برای پیشبرد تلاش‌ها جهت آزادی اسرا و تحقق اهداف اعلام شده جنگ، تاکید دارد.

به‌دنبال آن ارتش اسرائیل با انجام حملات شدیدی در شرق رفح کنترل کامل گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه با مصر را به دست گرفته و بار دیگر نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره وقوع فاجعه انسانی در جنوب نوار غزه را تشدید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی