تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بزرگراه اهر - تبریز به زودی افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح ساخت بخشی از بزرگراه اهر - تبریز که ۱۳ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، گفت: این مسیر بزرگراهی تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۹۳۸۹۲
۱۶:۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

وزیر راه افتتاح بزرگراه اهر - تبریز

دیدارنیوز ـ محمد اسلامی با حضور در یکصدمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به سوال چند تن از نمایندگان مجلس پاسخ داد که در نهایت، مجلس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع شد.

اسلامی ابتدا در پاسخ به سوال نماینده مردم ورزقان درباره وضعیت طرح عمرانی یکی از مسیر‌های بین المللی، گفت: این پروژه ترکیبی از مسیر بین المللی نوردوز- ورزقان- خواجه- تبریز است که از خواجه تا نوردوز به طول ۱۲۰ کیلومتر به صورت بزرگراه طراحی شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات این طرح سال ۸۶ آغاز شده و طرح کریدوری آن سال ۸۷ تصویب شده است و فرایند تامین اعتبار، شرایط را به گونه‌ای پیش برده که تا سال ۹۷ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در این دوره با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با «مس سونگون» که یکی از مراکز بزرگ صنعتی معدنی منطقه است، نسبت به جلب مشارکت مالی اقدام و مذاکرات در سال ۹۶ انجام و توافقات صورت گرفت، به نحوی که در احداث بزرگراهی که موجب دسترسی به سونگون و کاهش تاثیرات ترافیکی می‌شود مشارکت کنند تا این پروژه، تامین اعتبار و احداث شود.

اسلامی یادآور شد: اکنون از ۱۲۰ کیلومتر این پروژه ۶۰ کیلومتر در قالب ۵ قطعه درحال ساخت است، قطعات یک تا چهار حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قطعه ۵ که کنارگذر ورزقان محسوب می‌شود حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد و مسیر طی شده قطعات یک تا ۴ به آسفالت و بهره برداری رسیده است و قطعه ۵ نیز با رفع موانع مالی تکمیل شود.
افتتاح بزرگراه تبریز- اهر در چند روز آینده

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در روز‌های آینده بزرگراه ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر افتتاح خواهیم شد. این پروژه تاثیر خود را در تکمیل قطعات جنوبی کریدور خواهد گذاشت، اما ابهامی که در این زمینه وجود دارد و برای نماینده سوال ایجاد کرده پیرامون دخالت‌هایی است که در ساخت این مسیر شده است.

وی گفت: مشاوران مستقلی را موظف به انجام مطالعات کردیم، مطالعات تکمیلی براساس مفروضات بار ترافیکی و جمعیتی انجام شده است و جمع بندی و ارائه گزارش تهیه شده توسط مشاوران منتخب این بود که مسیر انتخاب شده کاملا درست، دقیق و کارشناسی است و حداقل احجام و هزینه را به نسبت گزینه‌های دیگر خواهد داشت.

اسلامی ادامه داد: بنابراین امیدواریم با تعاملی که با سرمایه گذار انجام می‌شود برای ساخت ۶۰ کیلومتر باقیمانده و تامین اعتبار برای تکمیل قطعات نیمه تمام به تفاهم برسیم و هرچه سریع‌تر مسیر نوردوز تا خواجه که از ورزقان عبور می‌کند را تکمیل کنیم.

به گفته وزیر راه و شهریازی این مسیر یک گذرگاه بین المللی است که آمد وشد به سمت کشور ارمنستان را تسهیل خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی