تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دیدار ۱۴۰۰؛ گفت‌وگو با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی

سعید جلیلی؛ دیپلماتی که حضورش کمکی به اصولگرایان نمی‌کند

در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ رسول شکوهی در گفتگو با رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین سیاسی، هر بار به یک نامزد احتمالی می‌پردازند. برنامه چهارم به سعید جلیلی پرداخته است.

کد خبر: ۹۲۲۱۴
۱۸:۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

سعید جلیلی؛ دیپلماتی که حضورش کمکی به اصولگرایان نمی‌کند

دیدارنیوز – رسول شکوهی: برای یک دیپلمات جوان اولین حضور در عرصه سیاسی و در معرض رای عمومی قرار گرفتن قطعا پدیده پچیده‌ای است، ولی سعید جلیلی در اولین حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری توانست خود را از دیپلمات صرف بودن خارج کند و لباس سیاست به تن کند و حدود ۴ میلیون رای نیز کسب کند.

از آن دوران تا به امروز سعید جلیلی فعالیت‌های سیاسی اجتماعی خود را به گونه دیگری دنبال کرد و با طرح مباحثی نظیر دولت سایه و حضور در جلسات مختلف و دیدار با گروه‌های مختلف مردمی تلاش کرد تا برند سیاسی خود را گسترش دهد و فراتر از سیاست خارجی خود را مطرح کند.

در ادامه برنامه‌های برندینگ سیاسی در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ درباره سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی گفت و گویی داشتیم.

فیلم کامل این مصاحبه را این جا ببینید

 

براساس تحلیل بابایی، با توجه به دیدگاه جامعه نسبت به سیاست خارجی و میل مردم به رفع تحریم‌ها و احیای برجام و روایت خاص سعید جلیلی و ضدیت او با برجام و سیاست خارجی دولت روحانی، حضور جلیلی نمی‌توان کمکی به اصولگرایان در رای آوری داشته باشد.

بابایی بحث کمپین انتخاباتی جلیلی را به نکته مهمی گره زد و درباره تصور و ادراک جامعه از موضوعات صحبت کرد. این متخصص کمپین‌های انتخاباتی بر این نکته تاکید کرد که ما در یک کمپین انتخاباتی با این مساله که چه چیز درست است یا چه اتفاقی در واقعیت رخ داده است کاری نداریم و آن چیزی که مهم است تصور و ادراک و تلقی مردم نسبت به یک موضوع یا یک فرد است. اینکه عملکرد سعید جلیلی در دوران فعالیت خود در سمت‌های مختلف چگونه بوده است آنقدری اهمیت ندارد که تلقی و برداشت جامعه مهم است.

تصور ذهنی که درباره جلیلی در جامعه وجود دارد او را در میان طرفدارانش به نماد مقاومت و پایداری تبدیل کرده و در بین مخالفانش نیز نماد بیانیه خواندن در مذاکرات و تحریم شده است. بابایی با همین نگاه حضور جلیلی در این انتخابات را بیشتر گفتمانی عنوان می‌کند تا بتواند از فرصت انتخابات و مناظره‌ها استفاده کند و دیدگاه‌های خود را بیش از گذشته مطرح کند.

احتمال حضور پوششی جلیلی در انتخابات نیز مطرح است تا در نهایت به نفع کاندیدای نهایی اصولگرایان کنار برود. نکته‌ای که بابایی درباره حضور پوششی جلیلی مطرح کرد این بود که با توجه به تلقی عمومی نسبت به جلیلی او نه تنها نمی‌تواند کمکی به کاندیدای اصولگرایان کند بلکه امکان دارد دیدگاه‌های او به ضرر اصولگرایان نیز منجر شود.

بابایی به برند سیاسی جلیلی نیز اشاره کرد که برند او با سیاست خارجی شکل گرفته است و نمی‌تواند با حضور در جلسات مختلف و دیدار‌ها برند خود را گسترش دهد. نگاه غیر تخصصی به برند سیاسی جلیلی حتی می‌تواند به او و برندش آسیب‌هایی نیز وارد کند و در نهایت به ضرر او ختم شود. بابایی به صدای جلیلی نیز اشاره کرد که صدای زیری است و این نکته در برند او به عنوان یک نشانه ضعف مطرح می‌شود. همچنین پیچیده حرف زدن و استفاده از مفاهیمی مانند مقاومت و حیات طیبه و ... باعث می‌شود که ارتباط موثر و راحتی با مخاطبان برقرار نکند و مخاطبان هر انتخابات با کاندیدا‌هایی که سخت حرف می‌زنند ارتباط نمی‌گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی