تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران

موتورسیکلت‌های برقی ۴۵ روز دیگر در تهران به حرکت می‌افتد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ۴۵ روز دیگر شاهد آغاز بکار موتورسیکلت‌های برقی در تهران خواهیم بود.

کد خبر: ۹۱۰۹۲
۱۳:۳۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

سید مناف هاشمی موتورسیکلت‌های برقی

دیدارنیوز ـ سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران گفت: اقدامات زیادی در موضوعات موتورسیکلت، اتوبوس برقی و دوچرخه انجام شده که در آینده نزدیک این اقدامات در کلانشهر تهران به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: خوشحالیم که در آستانه عیدسعید فطر خط ۱۰ مترو تهران به مرحله احداث رسید و این نوید را می‌دهم که شنبه هفته آینده ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران مورد افتتاح و بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون شهردار پایتخت با بیان اینکه منطقه در حال توسعه ۲۲ تهران نیاز به توسعه خطوط مترو دارد، گفت: این منطقه و سایر مناطق غربی این کلانشهر نیازمند مترو بود و با توسعه خط ۱۰ نقاط شمالی به طول ۴۳ کیلومتر به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی اظهار داشت: توانستیم یکهزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کنیم و اقدامات نهایی اوراق مشارکت سال ۹۹ هم درحال نهایی شدن است و منابع لازم برای طرح‌های در دست احداث وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در آستانه انتخابات، برخی از فعالیت‌های حمل و نقل زیر سوال می‌رود، تاکید کرد: حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر مترو در طول چهار سال گذشته با ۲۶ ایستگاه به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، پارسال ۹ ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد که در تاریخ شهرداری پایتخت بی‌سابقه بود و امسال هم احداث ۱۴ ایستگاه در دستور کار است و در حوزه اتوبوسرانی هم هنوز اتوبوس‌های جدید تحویل نشده است، اما از منابع داخلی ۲۰۰ اتوبوس خریدری شد.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر حدود هزار و ۵۰۰ واگن در شهر تهران کم است، زیرا خرید آن‌ها ارزی بوده و دولت شرایط خرید را نداشت، اما درحال بازسازی کردن ۲۰۰ واگن هستیم و ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت کردیم.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۱۵ هزار تاکسی نوسازی می‌شود و قرارداد ۱۰۵ واگن به امضا رسید و ظرف یک ماه آینده این قرارداد‌ها اجرایی می‌شود.

هاشمی درخصوص فرسودگی دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران نیز گفت: ظرف سه ماه آینده فراخوان نوسازی این دوربین‌ها منتشر می‌شود.

مراسم عملیات اجرایی نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران در محل کارگاه خط ۱۰ در حوالی دریاچه خلیج فارس در حال برگزاری است.

این خط به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین الدین و شهید باقری شروع و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط پنج مترو تهران متصل می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی