تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

گروه‌های مقاومت اسلامی خواستار استعفای العبادی

شبکه خبری المیادین گزارش داد: گروه های مقاومت اسلامی در عراق در پی ناآرامی های اخیر و اقدام معترضان در آتش زدن ساختمان شورای استان بصره و مقر برخی احزاب، از نخست وزیر این کشور خواستند هر چه سریع تر استعفا کند.

کد خبر: ۹۰۲۶
۱۲:۳۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - این گروه ها با صدور بیانیه ای حیدر العبادی را مسئول بحران خدمات رسانی و ناکامی در حل و فصل آن و نیز اوضاع کنونی بصره معرفی و تاکید کردند که دشمنان با آتش زدن مقر این گروه ها در صدد برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در مرکز و جنوب کشور هستند.

دراین بیانیه از طرف های داخلی خواسته شده است که فریب طرح آمریکایی-سعودی که هدف آن گسترش آشوب و ناآرامی در این کشور است را نخورند.

همزمان با این تحولات چهار انفجار در داخل منطقه سبز در مرکز بغداد که شماری از ادارات دولتی قرار دارد، رخ داد و سه گلوله خمپاره نیز به زمینی متروکه در داخل این منطقه اصابت کرد اما تلفات جانی یا مالی در پی نداشت.

همچنین مرکز اطلاع رسانی امنیت عراق از تظاهرکنندگان خواست به نیروهای امنیتی در حفظ اموال عمومی و خصوصی در بصره کمک کنند.

معترضان در بصره روز گذشته به اقامتگاه استاندار، مقرهای سازمان بدر، مقر رادیو نخیل، مقر مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوة، شبکه العراقیة، شبکه الغدیر، شبکه الفرات، حزب اسلامی، حزب فضیلت، عصائب اهل حق، کتائب حزب الله، سرایا خراسانی، مقر جریان حکمت، کتائب سید الشهداء، جنبش اراده، حزب الله، انصارالله الاوفیا حمله کرده و آنها را به آتش کشیدند.

مقرهای وابسته به جریان صدر تاکنون مورد حمله معترضان قرار نگرفته است. ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد عده ای از طرفداران صدر برای جلوگیری از حمله احتمالی تظاهرکنندگان ضمن تشکیل سپر انسانی در مقابل مقر سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر شعار می دهند: همه ملت همراه تو هستند ای مقتدا (صدر).

برخی رسانه های عراقی از قصد معترضان برای حمله به سایر مراکز در این شهر از جمله برخی کنسولگری های خارجی خبر می دهند.

همزمان اعلام شد که در شهر بصره بار دیگر مقررات منع آمد و شد برقرار شده است.

سازمان امداد شهری عراق نیز اعلام کرد 21 واحد کمکی برای خاموش کردن آتش در مراکز مورد حمله معترضان از استان های همجوار به بصره اعزام شده است.

اعتراضات خشونت بار جدید در بصره در جنوب عراق روز پنجشنبه در حالی وارد سومین روز خود شد که بر اساس یک آمار رسمی تا قبل از آن 9 کشته و 104 مجروح بجا گذاشته بود.

اکنون منابع محلی از کشته شدن سه تن و زخمی شدن 35 نفر دیگر در ناآرامی ها جمعه شب خبر می دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی