تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

دیدار روسای جمهور و پارلمان عراق با هیأت آمریکایی

رئیس جمهوری عراق و رئیس پارلمان این کشور دیدارهای جداگانه‌ای با یک هیأت دولتی آمریکایی داشتند و در این دیدارها پرونده‌های عراقی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۸۹۸۴۹
۱۱:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدار روسای جمهور

دیدارنیوز - به نقل از شفق نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور دیدارهای جداگانه‌ای با یک هیأت دولتی آمریکا به ریاست برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا داشتند و در این دیدارها پرونده‌های عراقی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

این هیأت آمریکایی همچنین شامل درک چولت، مشاور وزیر خارجه، جویی هود، دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک و دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه است.

در همین راستا، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح و هیأت آمریکایی در جریان این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بر اساس منافع مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر اهمیت تداوم همکاری در زمینه مقابله با تروریسم و ریشه‌کن کردن آن در سرتاسر منطقه تاکید کردند.

دو طرف همچنین به بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور پرداختند.

صالح در جریان این دیدار بر لزوم کاهش تنش‌های منطقه‌ای و محوریت عراق در مقابله با چالش‌های امنیتی و زیست محیطی در کل منطقه تاکید کرد.

در همین راستا، هیأت آمریکایی بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات عراق، تضمین حاکمیت آن، مبارزه با تروریسم، تقویت اقتصاد این کشور و تداوم همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف که در خدمت منافع عراق و آمریکا باشد، تأکید کرد.

دفتر محمد الحلبوسی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الحلبوسی و هیأت آمریکایی در جریان دیدارشان با یکدیگر، توسعه همکاری میان عراق و آمریکا در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری و همچنین بهداشتی در سایه مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و همچنین اهمیت فعال سازی نتایج گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

الحلبوسی در جریان این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری و هماهنگی بین عراق و آمریکا در تمامی زمینه‌ها و حمایت از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

در همین راستا، هیأت آمریکایی نیز بر تداوم حمایت و پشتیبانی ایالات متحده از عراق و نیز بر پایبندی خود به شراکت راهبردی میان دو کشور و همکاری با یکدیگر در راستای یک عراق قدرتمند و دارای حاکمیت تاکید کرد.

روز سه‌شنبه نیز مصطفی الکاظمی و هیئت دولت آمریکا خروج نیروهای جنگی خارجی از عراق را طبق گفت‌وگوی استراتژیک بین دو کشور بررسی کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی