تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

اوباما خشونت ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا را محکوم کرد

رئیس جمهوری پیشین آمریکا که در دوران ریاستش آغازگر تعامل با ارتش میانمار به منظور ارتقای تغییر دموکراتیک شد، گفت از "خشونت اندوه‌آوری" که ارتش میانمار بعد از کودتا علیه غیرنظامیان انجام میدهد، "وحشت‌زده" شده است.

کد خبر: ۸۸۶۳۸
۰۹:۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

اوباما

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای بی‌سابقه گفت از تلاش دولت بایدن و کشورهای همفکر آن برای تحمیل هزینه‌های علیه ژنرال‌های میانماری حمایت می‌کند.

اوباما در این بیانیه که در توییتر منتشر کرد، گفت: تلاش غیرمشروع و وحشیانه این ارتش برای تحمیل خواسته‌اش پس از یک دهه آزادی‌های بیشتر قطعا هرگز مورد پذیرش مردم قرار نخواهد گرفت و نباید مورد پذیرش جهان هم قرار بگیرد.

او تاکید کرد: همسایگان میانمار باید این مساله را به رسمیت بشناسند که یک رژیم قاتل که از سوی اراده مردم رد شده است، تنها موجب ایجاد بی‌ثباتی بیشتر، بحران انسانی و خطر یک کشور شکست‌خورده می‌شود.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا از میانماری‌هایی که به دنبال یک آینده دموکراتیک هستند، خواست تا "همچنان به ایجاد همبستگی بین گروه‌های قومی و مذهبی" ادامه دهند.

باراک اوباما تاکید کرد: دوران تاریکی است، اما من با وحدت، مقاومت و تعهد نسبت به ارزش‌های دموکراتیک که توسط بسیاری از مردم برمه نشان داده شده است تحت تأثیر قرار گرفته‌ام و همین امیدواری برای ساخت آینده میانمار از طریق رهبرانی که به خواست مردم احترام می‌گذارند، به وجود می‌آورد.

یک گروه نظارتی فعال از کشته شدن بیش از ۷۵۰ تن از زمان وقوع خشونت مرگبار ارتش میانمار علیه معترضانی که به کودتای اول فوریه اعتراض دارند، خبر داده است. این چرخشی ناگهانی از امیدهای یک دهه پیشی است که ارتش میانمار با گذار به سمت دموکراسی ایجاد کرد.

در آن زمان ژنرال‌های میانماری آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌طلب کشورشان را آزاد کرده و به او اجازه دادند برای پست سیاسی نامزد شود و به دنبال آن راه مناقصه‌های انرژی و مخابرات برای شرکت‌های خارجی باز شد. اوباما هم با لغو تحریم تجاری و دیگر تحریم‌ها وارد عمل شد، اقداماتی که از دید برخی از مقام‌های آمریکایی زودهنگام بود. بسیاری از این تحریم‌ها از زمان وقوع کودتا دوباره اعمال شده‌اند.

گروه حمایتی "انجمن زندانیان سیاسی" از زندانی شدن ۳۴۳۱ تن به جرم مخالفت با کودتا خبر داده است که این شامل آنگ سان سوچی هم که با اتهامات مختلفی روبروست و ممکن است برای او ۱۴ سال حبس به دنبال داشته باشد، می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی