تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دیدار الکاظمی با معاون نخست وزیر روسیه

دولت عراق از دیدار نخست‌وزیر این کشور با معاون نخست وزیر روسیه در بغداد و گفت‌وگوی آنها درباره همکاری دوجانبه میان دو کشور خبر داد.

کد خبر: ۸۷۹۹۸
۱۲:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدار الکاظمی

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوری بوریسف، معاون نخست‌وزیر روسیه در ادامه دیدارهایش با مقامات عراق در بغداد با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
طبق این بیانیه، بوریسف با ابلاغ سلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به الکاظمی گفت که پوتین امیدوار به  تقویت روابط دوجانبه با عراق است.
بوریسف همچنین طی این دیدار پیام کتبی نخست وزیر روسیه درباره تقویت همکاری دوجانبه میان بغداد و مسکو و گشودن افق‌های گسترده شراکت دوجانبه را تقدیم مصطفی الکاظمی کرد. 
الکاظمی در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط میان عراق و روسیه در راستای منافع ملت دو کشور تأکید کرد.
وی همچنین گفت که عراق در حال برنامه ریزی سیاست استقبال از همه شرکای بین‌المللی و جذب سرمایه گذاری بین‌المللی است و این فرصت مناسبی برای مشارکت شرکت‌های روسی در این زمینه است.
طبق بیانیه دولت عراق، دو طرف همچنین درباره اوضاع جهان و منطقه به ویژه وضعیت سوریه و تلاش‌های عراق در این زمینه رایزنی کردند.
بوریسف و الکاظمی در ادامه همکاری مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی، تلاش‌های انجام شده در این زمینه و همچنین حمایت از عراق در نبرد علیه عناصر بازمانده تروریست‌ها در این کشور را بررسی کردند.
در این دیدار همچنین حمایتی که روسیه می‌تواند برای حمایت از روند انتخابات در عراق و روند تأمین ناظران بین‌المللی ارائه دهد، مورد بررسی قرار گرفت.
بوریسف و الکاظمی همچنین توافق کردند که نشست کمیته مشترک تجاری، همکاری، اقتصادی، علمی و فنی عراقی و روسیه به زودی برگزار شود.
معاون نخست وزیر روسیه جمعه وارد بغداد شد و پیش از الکاظمی با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی