تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

فرصت دوباره نفس کشیدن برای لاله های واژگون/ گزارش تصویری

کد خبر: ۸۷۴۹۷
۱۳:۱۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های این گل در کشور است و به عنوان اثر ملی طبیعی به ثبت رسیده است.

این دشت از دهه ۷۰ میزبان گردشگران بسیاری بود که از سراسر کشور به دیدن آن می‌آمدند اما نبودن هیچ‌گونه تمهید ویژه و حفاظ برای گل‌ها، موجب شد که بخش عمده این دشت به خاطر له شدن، ریشه کنی و چیدن گل‌های آن از بین برود و علاوه بر آن عواملی همچون چرای بی‌رویه دام و خشکسالی نیز بر سرعت از بین رفتن این گل‌های اسطوره‌ای ایران دامن زد و آنها را در معرض انقراض قرار داد.

به همین دلیل دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ از سال ۹۹ توسط اداره منابع طبیعی، قرق و مورد حفاظت قرار گرفت و فرصت دوباره نفس کشیدن را به این گل‌ها داد. هرچند سالیان سال طول می‌کشد تا بخشی از صدمات وارد شده به این دشت جبران شود اما خشکسالی و کاهش محسوس بارندگی‌ها در استان چهارمحال و بختیاری نیز پای خود را بر گلوی این گل‌ها می‌فشارد.

 

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی