تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آمریکا قصد افزایش برنامه‌های آموزشی نظامی در اوکراین را ندارد

یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرد، ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا قصد ندارد برنامه‌های آموزشی بیشتری برای نیروهای مسلح اوکراین فراهم کند و به تمرین‌های منظم خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۸۷۰۵۷
۱۰:۲۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

آمریکا اوکراین

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "مونیکا کامو"، سخنگوی ارتش آمریکا گفت: ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا از هیچگونه از درخواست‌های اوکراین برای ارائه برنامه‌های آموزشی بیشتر به نیروهای مسلح اوکراینی اطلاعی ندارد. ما در حال حاضر به طور منظم تمرین‌های کنونی با نیروهای اوکراینی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: به منظور تقویت قابلیت همکاری، ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا با متحدان و شرکایش به طور منظم در طول سال تمرین می‌کند.

کامو تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان به مانور مشترک چند کشوری سالانه قریب‌الوقوع که در مقیاس بزرگ و به رهبری ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا برگزار می‌شود موسوم به "مدافع اروپا ۲۱" اشاره کرد.

"دنیس اشمیگال"، نخست وزیر اوکراین در نشست روز جمعه با "کریستینا کوین"، کاردار آمریکا از واشنگتن خواست تا برنامه آموزشی برای نیروهای مسلح اوکراینی را تمدید کند.

این در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در جریان نشست ناتو در بروکسل بر تعهد واشنگتن به تامین حمایت‌های آموزشی و تجهیزاتی به اوکراین تاکید کرد.

روز سه‌شنبه نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر داشتند. در این تماس تلفنی بایدن نسبت به بسیج نیروهای روسیه در نزدیکی مرز ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین شد.

روسیه تاکید دارد که بسیج نیروهایش با هدف تضمین امنیت ملی در واکنش به بسیج نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه صورت می‌گیرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی