تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی به پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی فاز دوم آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش حدود دو برابری هزینه‌های ساخت این محور آزادراهی طی سال گذشته، امیدواریم هر چه سریعتر فاز دوم آزادراه تهران شمال در دو مرحله به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: ۸۷۰۲۵
۰۹:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران شمال

دیدارنیوز ـ در پی افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم این محور آزادراهی مهم در دستور کار دولت و مجری آن قرار گرفت در همین راستا در جلسات متعددی با حضور محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی – و محمد باقر نوبخت- رییس سازمان برنامه و بودجه- مقرر شد تا برای تسریع دسترسی مردم به فاز دوم آن، در دو مرحله آزادراه تهران-شمال ادامه پیدا کند.

به گونه‌ای که قرار بود تا بهار سال جاری باند غربی فاز دوم آزادراه ۲۲ کیلومتری تهران-شمال در کنار جاده چالوس به بهره‌برداری برسد و نهایتا پس از آن، این فاز تکمیل شود.

تورم تکمیل آزادراه تهران-شمال را دو برابر گران‌تر کرد

حالا و با نزدیک شدن به این وعده، خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل- درباره آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در توسعه و پیشرفت فیزیکی این محور آزادراهی افزایش حدود دو برابری هزینه‌های ساخت طی سال گذشته بود به گونه‌ای در تیر ماه سال گذشته حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و بهره‌برداری باند غربی آن پیش‌بینی شد، اما در حال حاضر هزینه آن طی سال گذشته و ناشی از تورم به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ساخت این محور آزادراهی تزریق شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از سهم دولت بوده است، افزود: در آخرین بازدیدی که فاز دوم آزادراه تهران-شمال داشتیم، حدود ۵۸ درصد باند غربی آن پیشرفت فیزیکی داشته است، اما مسئله افزایش هزینه‌ها کار را برای تکمیل و بهره‌برداری از این آزادراه ۲۲ کیلومتری سخت کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاز دوم آزادراه تهران-شمال یکی از پیچیده‌ترین محور‌های آزادراهی در کشور است، ادامه داد: بیش از ۲۰ کیلومتر از این محور تونل یا پل است و تقریبا ۱.۵ کیلومتر از این آزادراه جاده بدون ابنیه این چنینی است.

افتتاح مرحله‌ای فاز دوم آزادراه تهران-شمال

خادمی گفت: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی این آزادراه و با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد تونل‌های آن آماده شده است و تونل البرز نیز که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طولی حدود ۶.۵ کیلومتر دارد، آماده بهره‌برداری است، مقرر شد تا در مرحله نخست و تا اوایل تابستان تونل البرز و دسترسی دو طرف آن است که حدود دو کیلومتر است و در مرحله بعدی آن باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران-شمال نیز پس از به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به این وضعیت آیا افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم آزادراه تهران-شمال بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قبلی به این دولت خواهد رسید؟ اظهار کرد: مرحله دوم این آزادراه پس بهره‌برداری از تونل البرز با برگزاری جلسات و برآورد هزینه مشخص خواهد شد که از پایان تونل البرز تا منطقه یک آزادراه که حدود ۱۴ کیلومتر است، در چه بازه زمانی تکمیل شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد