تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

نهایی: فولاد ۱ ـ السد ۱، پرسپولیس ۱ ـ الوحده صفر، تراکتور ۳ ـ پاختاکور ۳

پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی رسید، تراکتور مساوی کرد و فولاد نیز با السد به تساوی رسید. ۵ امتیاز برای ایران در شب نخست.

کد خبر: ۸۶۴۹۱
۱۹:۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ الوحده صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در شهر گوا نخستین بازی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و پرسپولیس به مصاف الوحده امارات رفت.

ترکیب پرسپولیس:حامد لک، سیدجلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شهریار مغانلو 

الوحده امارات: راشد علی، لوکاس پیمنتا، فارس جمعه، عبدالله الکبری، احمد راشد، خمیس اسماعیل، عبدالله حمد، لی میونگ جو، عمر خربین،  خلیل ابراهیم و تیم ماتاوز

دیدار دو تیم پرسپولیس و الوحده در شرایطی آغاز شد که پرسپولیس با اشتهای بیشتری برای حمله و تحت فشار قرار دادن حریف اماراتی بازی را آغاز کرد. سرخ‌ها در همان دقایق اول چند بار با نفوذهای مهدی ترابی و شهریار مغانلو دروازه حریف را تهدید کردند و حتی یک بار توپ ترابی به تیر افقی دروازه الوحده برخورد کرد.

الوحده نیز با هدایت تن‌کاته مربی نامدار هلندی‌اش در حوالی دقیقه 20 بازی دو خطر جدی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که با خوش‌شانسی سرخ‌ها بی‌نتیجه ماند.

ورزشگاه جواهر لعل نهرو در گوا شاهد بازی دو تیم هجومی غرب آسیاست و در کنار بازی خوب بازیکنان پرسپولیس مثل نوراللهی، عالیشاه و ترابی، نباید از خط حمله قدرتمند الوحده نیز غافل شد. 

حضور وحید امیری در منطقه چپ دفاعی پرسپولیس تغییر مشخص این تیم است که به خاطر نبود سعید آقایی رخ داده است. پرسپولیس ضمن تداوم حملات خود در عین حال در موقع مالکیت توپ توسط الوحده، این تیم را در زمین خودش پرس می‌کند.

تا دقیقه 35 مسابقه با اینکه پرسپولیس تمایل بیشتری برای حمله داشت اما از حیث ایجاد خطر تقریبا دو تیم متعادل بودند. پرسپولیس در همین دقیقه صاحب یک ضربه ازاد شد و مهدی ترابی با دقت توپ را روی دروازه الوحده ارسال کرد و ناگهان کنعانی‌زادگان از راه رسید و ضربه سر زد اما توپ از روی دروازه به اوت رفت.

بازیکنان الوحده چندین بار به خطا متوسل شدند تا بازیکنان پر جنب و جوش پرسپولیس مثل پهلوان و ترابی را متوقف کنند. بازی خوب نعمتی در موقعیت بال راست نیز به تیم حریف فشار روانی زیادی وارد کرد.

گل اول پرسپولیس: بالاخره در دقیقه 40 بازی حملات پرسپولیس نتیجه داد. اول ارسال ترابی روی درواره الوحده با ضربه سر مدافع حریف از روی خط همراه شد و در ادامه ترابی با حرکت در عرض و پاس زمینی کوتاه به سمت نقطه پنالتی، کاپیتان سید جلال را در موقعیت شوت قرار داد و او نیز با یک ضربه دقیق گل اول را به ثمر رساند.

الوحده امارات پس از دریافت گل احتیاط را کنار گذاشت و تلاش بیشتری کرد که نتیجه را جبران کند. حتی یکی دو بار تا نزدیکی دروازه لک هم رفت اما امیری و ترابی دو بار مهاجمان حریف را ناکام گذاشتند تا نتیجه در نیمه اول همان یک هیچ به نفع سرخ‌ها باقی بماند.

الوحده در نیمه اول یک کارت زرد هم به نام خمیس اسماعیل دریافت کرد و مشخض شد که تیم خشن‌تر میدان بوده است. 

 

نیمه دوم

نیمه دوم بازی در شرایطی به جریان افتاد که مطابق انتظار الوحده برای گلزنی، تمایل بیشتری از خود نشان می‌داد. عمر خربین مهاجم الوحده و پیمنتا یکی دو بار به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند.

در دقیقه 52 نیز اشتباه وحید امیری داشت کار دست پرسپولیس می داد که ضربه مهاجم الوحده را سید جلال از محدوده دروازه دور کرد.

در دقیقه 55 هم خطای عالیشاه از سوی داور ژاپنی بازی مستحق دریافت کارت زرد شناخته شد و بازیکن هجومی پرسپولیس یک اخطار بی‌جهت گرفت. پرپولیس سعی کرد با دفاع و پرس در زمین حریف، ریتم هجومی الوحده را کند کند.

سرخ‌ها در دقیقه 63 بازی چیزی نمانده بود که با حرکت عمقی ترابی به گل برسند اما فشار دفاع الوحده بر مهاجم این تیم باعث شد او توپ را با فاصله کمی به بیرون بزند.

یحیی گل محمدی تا دقیقه 76 مسابقه دو تعویض انجام داد به این ترتیب که آل‌کثیر به جای عالیشاه وارد میدان شد و بعدتر هم مغانلو جایش را به کامیابی‌نیا داد تا نفس تیم چاق بماند.

در دقیقه 79 مسابقه مهدی ترابی باز هم به سوی دروازه الوحده حرکت کرد و در صحنه‌ای مشکوک به زمین افتاد اما داور ژاپنی اعلام خطا و پنالتی نکرد. به نظر می‌رسید دفاع حریف زودتر از ترابی توپ را زده بود.

در 10 دقیقه پایانی مسابقه، پرسپولیس بیشتر از حریف در میانه میدان صاحب توپ بود و سعی داشت بازی را اداره کند. در مقابل الوحده نیز سعی کرد با استفاده از جناحین راهی به دروازه پرسپولیس پیدا کند.

وحید امیری در دقیقه 85 نیمی از زمین را طی کرد و از چپ به سوی دروازه الوحده توپ را فرستاد که با ارتفاع بالا به بیرون رفت و فرصت خوبی از بین رفت. 

در همین دقایق اما تراکتور در عربستان با دو گل از پاختاکور پیش افتاده است.

پرسپولیس سرانجام با اداره بازی در دقایق پایانی توانست از تک گل سید جلال حسینی محافظت کند و در اولین گام خود در لیگ قهرمانان آسیا پیروز شود. این پیروزی روحیه‌بخش قطعا به این تیم برای بازی‌های بعدی کمک خواهد کرد.

 

شاهکار تراکتور در عربستان

با فاصله کمتر از نیم ساعت از آغاز بازی پرسپولیس، تراکتور نیز در عربستان کارش را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد و با هدایت رسول خطیبی به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت. نیمه نخست این بازی بدون گل سپری شد اما در نیمه دوم اشکان دژآگه و عباس‌زاده دو بار دروازه تیم فیزیکی و چغر ازبک را باز کردند تا هوادارن خود را در آذربایجان شگفت‌زده کنند.

در دقیقه 69 پاختاکور موفق شد گل اول را بزند.

در دقیقه 75 پاختاکور دروازه تراکتور را دوباره باز کرد و اختلاف را به حداقل رساند. به فاصله کمی و در دقیقه 81 گل سوم را هم به تراکتور زد تا کملا نتیجه تغییر کند.

تراکتور اما پا پس نکشید و به حملات خود ادامه داد تا اینکه در قیقه 84 عباس زاده در محوطه جریمه پاختاکور خطا گرفت و ضربه پنالتی را هم خودش به گل سوم تراکتور تبدیل کرد تا همچنان ستاره اقبال تیم‌های ایرانی بدرخشد. 

بازی دو تیم در نیمه دوم بسیار متفاوت شد و چشم بینندگان تلویزیونی در آسیا را خیره کرد.

 

و حالا فولاد...

سومین تیم ایرانی در بازی‌های امشب فولاد است که در یک بازی بسیار سخت به مصاف السد قطر با حضور ستاره‌هایی چون بغداد بونجاح، تاباتا، کاسورلا و ژاوی هرناندز رفته است.

ترکیب فولاد: محسن فروزان، سید مهران موسوی، عارف آقاسی، صالح حردانی، وحید حیدریه، محمد آبشک، محمد زبیر نیک‌نفس، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی  و شیمبا

ترکیب السد: مشعل برشام، عبدالکریم حسن، بوعلام خوخی، پدرو میگل، سالم الهجری، گیلرمه، نام تائه هی، حسن الهیدوس، سانتی کاسورلا، تاباتا و بغداد بونجاح

بازی حساس و نفسگیر دو تیم در شرایطی آغاز شد که السد در کلاسی بالاتر از الاهلی به میدان آمد و فولادی‌ها در 20 دقیقه نخست بازی بیشتر به دفاع پرداختند تا آرام آرام موتور تهاجمی السد را کند کنند.

با این اوصاف السد به مرور با حوصله و دقت بالاتر سعی در بازی مالکانه داشت اما فرصت‌های معدود این تیم تا دقیقه 25 به سد فروزان گلر با اعتماد به نفس فولاد خورد.

تا دقیقه 33 بازی فولاد یکی دو فرصت خوب هم به دست آورد که یک بار حرکت صحیح ساسان انصاری از سوی کمک داور آفساید اعلام شد و یک بار دیگر هم صالح حردانی با یک ارسال بلند، فرصت خوبی را در دهانه دروازه حریف ایجاد کرد اما کسی نبود که توپ را به گل تبدیل کند. 

در دقیقه 38 نیز فولاد دو بار دیگر دروازه السد را به شدت تهدید کرد و حتی شوت نیک‌نفس لرزه بر اندام حریف انداخت اما منجر  به گل نشد. به نظر می‌آید اعتماد به نفس تیم فولاد رفته رفته بالا می‌رود و این اتفاق بسیار خوبی برای نماینده ایران است.

در دقیقه 40 بازی یک خطا در نزدیکی محوطه جریمه فولاد منجر به اعلام ضربه ایستگاهی شد. ضربه کاشته ثمری برای السد نداشت. فولاد در دو دقیقه پایانی هم یکی دو فرصت خوب روی دروازه حریف ایجاد کرد اما مدافعان و بازیکنان تیم قطری هر بار توپ را به زحمت به بیرون زدند.

فولاد یک – السد صفر: (دقیقه 61: لوسیانو پریرا): ارسال مهران درخشان مهر به روی دروازه با دفع ناقص بوعلام خوخی همراه شد و لوسیانو پریرا در دهانه دروازه با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه السد کرد و گل نخست را به ثمر رساند.

فولاد یک – السد یک: (دقیقه 89: بوعلام خوخی): یک ارسال از سمت چپ خط حمله السد توسط علی اسد به بغدا بونجاح رسید و پاس او به بوعلام خوخی با شوت این مدافع پیش تاخته همراه شد که ضربه او پس از برخورد به یوسف عبدالرزاق تغییر مسیر داد و به گوشه دروازه رفت تا گل تساوی السد به ثمر برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
گزارش های زنده مسابقات خیلی خوبه. قشنگ در جریان بازی قرار می گیریم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی