تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

به استقبال ال‌کلاسیکو ۲۷۹؛ بازگشت به نبرد کروناسیون!

این دو تیم تاکنون ۲۷۸ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که منهای ۳۳ بازی نمایشی، مابقی آن به مفهوم واقعی آکنده از شور پیروزی، تمایل به برتری‌جویی و حس انتقام‌جویی بوده است.

کد خبر: ۸۵۷۲۲
۱۰:۵۲ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

به استقبال ال‌کلاسیکو ۲۷۹؛ بازگشت به نبرد کروناسیون!

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: امشب و در هفته سی‌ام لالیگا، داربی کلاسیک فوتبال اسپانیا یعنی نبرد رئال مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود. این دو تیم تاکنون ۲۷۸ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که منهای ۳۳ بازی نمایشی، مابقی آن به مفهوم واقعی آکنده از شور پیروزی، تمایل به برتری‌جویی و حس انتقام‌جویی بوده است.

بازی دو تیم امشب در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو که در واقع زمین شماره ۲ رئال به حساب می‌آید، برگزار خواهد شد و البته بر همگان روشن است که وقتی قرار است بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شود، استادیوم خالی برای میزبان هر چه خالی‌تر باشد، وهم‌انگیزتر و آزاردهنده‌تر خواهد بود.

نخستین رویارویی دو تیم در ۱۳ می ۱۹۰۲ روی داد، جایی که دو باشگاه در جامی تحت عنوان «کوپا دِلا کروناسیون» یا جام تاجگذاری رقابت می‌کردند و عجب آنکه پس از ۱۱۹ سال این مسابقه نیز تحت تاثیر کرونا یا ویروس تاجدار برگزار می‌شود.

 

یک قدم تا صدر

رئال و بارسا امشب در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در پایان هفته بیست و نهم لالیگا در رتبه سوم و دوم جدول ایستاده‌اند. تا چند هفته قبل آتلتیکو مادرید از ضعف و غفلت دو مدعی اصلی لیگ اسپانیا استفاده برده و با فاصله زیادی در صدر جدول ایستاده بود، اما حالا ال‌کلاسیکو در شرایطی برگزار می‌شود که ققنوس‌ها و کاتالان‌ها در فاصله سه و یک امتیازی شاگردان سیمئونه قرار دارند؛ بنابراین مسابقه امشب صرف‌نظر از خصومت‌های قومی و قبیله‌ای، ارزش جنگیدن برای رسیدن به صدر جدول را هم دارد. خصوصا برای رئال میزبان، بردن بازی امشب می‌تواند به معنی عبور از بارسلونا و رسیدن به رتبه دوم جدول باشد هر چند که انگار این پیروزی به این سادگی‌ها هم به دست نخواهد آمد.

رئال بازی رفت را با نتیجه ۳-۱ در نوکمپ برد و فشار روحی شدیدی برای بارسلونا و کومان ایجاد کرد، اما امشب به دلیل غیبت چند بازیکن کلیدی، این زیدان است که تحت فشار و استرس قرار دارد.

از نگاه کارشناسان فوتبال بازی امشب می‌تواند از سرعت بالایی برخوردار باشد چرا که هر دو تیم از بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای بهره می‌برند. در طرف مادرید، وینیسیوس جونیور بعد از بازی طوفانی‌اش مقابل لیورپول، حالا برای کشتن بارسلونا به میدان می‌رود. در مقابل عثمان دمبله هم در آخرین بازی بارسا که چند روز قبل مقابل وایادولید اتفاق افتاد، گل پیروزی‌بخش این تیم را زد تا برای این بازی جایش را در تیم محکم کرده باشد.

اما دوئل بزرگ امشب نه بین مسی و رونالدو که احتمالا بین مسی و کورتوا خواهد بود. رئال مادرید امشب از وجود دو مدافع بزرگ و مهمش یعنی سرخیو راموس و واران محروم است و همچنین کارواخال نیز در این پیکار نخواهد بود؛ بنابراین کورتوا بیش از هر وقت دیگری باید مراقب مسی باشد. البته کریم بنزما مهاجم رئال هم چند وقتی است که سرحال و قبراق شده و این اتفاق برای دفاع نه چندان مطمئن بارسلونا خبر خوبی نخواهد بود.

یک نکته مهم برای بارسلونا، اما بازگشت خوان لاپورتا در مقام رئیس باشگاه است. لاپورتا بار‌ها تجربه ال‌کلاسیکو را در دوران ریاستش بر بلرسلونا داشته و حضور او قوت قلبی برای هواداران است. نکته جالب دیگر نیز تغییر داور مسابقه است. آنتونیو ماتیو لاهوز به دلیل آسیب‌دیدگی نابهنگام جایش را به خسوس مانزانو داده است.

به استقبال ال‌کلاسیکو ۲۷۹؛ بازگشت به نبرد کروناسیون!

 

کومان یا زیدان؟

کنفرانس خبری مربیان دو تیم نیز حاوی اظهارات جالبی بود، جایی که کومان و زیدان بیشتر از حریف خود دفاع کردند! کومان درباره تیمش گفت: «روند خوبی را طی می‌کنیم و تیم به اطمینان خوبی رسیده است. رئال هم اخیرا بسیار بهتر شده و هر دوی ما در شرایط مطلوبی به سر می‌بریم. دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند و همین نشان می‌دهد که بازی فردا چه اهمیتی دارد.»    

کومان اما به انتقادات یورگن کلوپ از ورزشگاه آلفردو دی استفانو واکنش منفی نشان داد و گفت: «یورگن کلوپ پیش از بازی برابر رئال از ورزشگاه آلفردو دی استفانو انتقاد کرد و آن را یک کمپ تمرینی خواند. این بی احترامی به باشگاهی بزرگ مثل رئال مادرید است. آن‌ها تصمیم گرفتند در شرایط برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر، ورزشگاه برنابئو را بازسازی کنند و تصمیم درستی هم بود. طبعا برای هر میزبان، بازی در حضور تماشاگرانش مزیت است و در شرایط فعلی هیچ تیمی از بازی خانگی در ورزشگاه بدون تماشاگر لذت نمی‌برد، ولی در هر صورت وضعیت فعلی همین است و باید پذیرفت.»

 

بیشتر بخوانید: سه بازیکن کلیدی بارسلونا در ال‌کلاسیکو از نگاه اینیستا

 

زین الدین زیدان نیز در کنفرانس خبری پیش از ال کلاسیکو ابراز امیدواری کرد که این دیدار آخرین ال کلاسیکوی لیونل مسی نباشد. بازی فردا چهل و پنجمین ال‌کلاسیکوی مسی خواهد بود.

زیدان گفت: «دوست ندارم این آخرین ال‌کلاسیکوی مسی باشد و امیدوارم در بارسلونا بماند. او در بارسا راحت است و برای لالیگا هم خوب خواهد بود که ماندنی شود. می‌دانیم که او چه فوتبالیست محشری است، اما آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند و ما باید تلاش کنیم و مانع از بازی کردن آن‌ها بر اساس نقاط قوتشان بشویم و باید تا جایی که می‌توانیم خوب بازی کنیم.»

زیدان درباره راموس نیز گفت: «امیدوارم که او آخرین ال‌کلاسیکویش را بازی نکرده باشد. راموس امشب نمی‌تواند بازی کند که واقعا جای تاسف دارد. اما امیدوارم او اینجا بماند.»

زیدان درباره بازی و نتیجه آن نیز گفت: «من اصلا به باختن یا عقب افتادن از کورس قهرمانی فکر نمی‌کنم. رد پایان بازی خواهیم دید که در چه موقعیتی هستیم. ما از تمام توان خود مایه خواهیم گذاشت، خوشبین هستیم و می‌خواهیم بهترین بازی ممکن را ارائه دهیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی