تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

شوهر ملکه انگلیس که بود؟

پرنس فیلیپ همسر ملکه بریتانیا امروز و در سن ۹۹ سالگی درگذشت. او زاده یونان و از خاندان سلطنتی یونان و دانمارک بود و بیشترین طول مدت خدمت به عنوان همسر یک فرمانروا در بریتانیا را در کارنامه داشت.

کد خبر: ۸۵۶۷۵
۱۷:۴۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰

شوهر ملکه انگلیس که بود؟

دیدارنیوز: پرنس فیلیپ شوهر ملکه انگلیس امروز در سن ۹۹ سالگی درگذشت. او طولانی‌ترین مدت خدمت را به عنوان همسر یک فرمانروا در بریتانیا داشت. 

پرنس فیلیپ که بود؟

بر طبق اطلاعات درج شده در ویکی پدیا او در ۱۰ ژوئن ۱۹۲۱ در شهر کورفو در کشور یونان زاده شد و به‌طور رسمی شاهزاده فیلیپ یونان و دانمارک (به انگلیسی: Prince Philip of Greece and Denmark) نامیده شد. شاهزاده فیلیپ از خاندان سلطنتی یونان و دانمارک بود که بعد از کودتا و برکناری خاندان پادشاهی یونان به همراه خانواده از یونان تبعید شد. مادر شاهزاده فیلیپ نتیجه ملکه ویکتوریا و بنابراین وی از بستگان خاندان پادشاهی بریتانیا محسوب می‌شود. شاهزاده فیلیپ در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۷ (۲۸ آبان ۱۳۲۶) با الیزابت دوم ملکهٔ کنونی بریتانیا ازدواج کرد. او تا اکتبر ۲۰۱۱، ریاست دانشگاه کمبریج را بر عهده داشت.
او به صورت رسمی دوک ادینبورو خطاب می‌شد. 
شوهر ملکه انگلیس که بود؟
نماد دوک ادینبورو
انگلستان و کشورهای مشترک المنافع بریتانیا دارای حکومت مشروطه سلطنتی هستند و خاندان سلطنتی تنها نقش تشریفاتی داشته و هیچ اختیار سیاسی مهمی ندارند. 
فرزند پرنس فیلیپ، یعنی پرنس چارلز به صورت رسمی ولیعهد انگلستان است و بعد از مادرش ملکه الیزابت به مقام پادشاهی خواهد رسید. 

خاندان سلطنتی انگلستان

خاندان سلطنتی انگلستان علی رغم محبوبیت در این کشور همیشه درگیر برخی حواشی بوده است. از ماجرای پرنسس دیانا عروس سابق خاندان سلطنتی که داستان زندگی و مرگ او هنوز سوژه بسیاری از رسانه‌هاست تا ماجراهای اخیر مگان مارکل همسر پرنس هری نوه ملکه انگلستان از جمله این حواشی است. 
هنوز چگونگی مراسم کفن ودفن شوهر ملکه انگلستان اعلام نشده است. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی