تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۵ نکته درباره توافق چینی

دکتر امیر دبیری مهر پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی در یادداشتی کوتاه به مرور ۵ نکته مهم در مورد توافق استراتژیک ایران و چین پرداخته است.

کد خبر: ۸۴۵۴۸
۱۱:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ امیر دبیری‌مهر: ۱- امضای برجام شرقی با چین مانند برجام غربی با ۵+۱ قابل دفاع و فی نفسه مثبت است. ایران برای تعامل سازنده با جهان به چند برجام دیگر هم نیاز دارد آنچه مهم است مدیریت بهره برداری از برجام‌هاست. تبدیل سیاست خارجی بعنوان ابزار تسویه حساب سیاسی در داخل اگر خیانت نباشد بلاهت است.

۲- برای بی اثر سازی تحریم‌ها و تعامل سازنده با جهان که سفره مردم را رنگین کند به امضای چند سند همکاری جامع دیگر با اتحادیه اروپا، روسیه، نفتا (کانادا، امریکا و مکزیک)، برزیل و اتحادیه آفریقا هم نیاز داریم. از جهان نترسیم ودر لاک انزوا نباشیم.

۳- سند امضا شده با چین یک توافق استراتژیک در سطح عالی کشور است قرارداد‌های تخصصی بعدی در دولت‌ها و بخش خصوصی باید با رویکرد افزایش منافع ایران و ایرانیان منعقد شود.

۴- اولین نفع امضای سند همکاری با چین تهییج آمریکا و دولت بایدن برای بازگشت به برجام و محروم نماندن از فواید ارتباط و تعامل با ایران است. فشار شرکت‌های بزرگ امریکایی به دولت از دیشب شروع شده است.

۵- بهبود روابط با کشور‌های همسایه عربی و حاشیه خلیج فارس از پیامد‌های نزدیک امضای قرار داد با چین است. پکن روی این نکته تاکید داشت و البته منافع ایران هم در همین راستاست هر چند اسراییل و دیگر تندرو‌ها از این اتفاق خشنود نیستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی