تیتر امروز

اخطار وزیر دفاع آمریکا به ایران/ مسئولیت ارسال پیامک‌های حجاب با کیست؟/ ورود غیر مستقیم اروپا به مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اخطار وزیر دفاع آمریکا به ایران/ مسئولیت ارسال پیامک‌های حجاب با کیست؟/ ورود غیر مستقیم اروپا به مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا

این نودمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.

اپلیکیشن‌های رکوردار افشای اطلاعات کاربران

یافته‌های یک بررسی نشان داد بیش از نیمی از ۱۰۰ اپلیکیشن‌های محبوب، اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند.

کد خبر: ۸۴۳۱۹
۱۳:۳۹ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
اپلیکیشن‌های رکوردار افشای اطلاعات کاربران
دیدارنیوز: پس از معرفی برچسب‌های حریم خصوصی در فروشگاه اپ استور اپل، شرکت پی کلود که فراهم کننده ظرفیت ابری است، تصمیم گرفت به بررسی دقیق اپلیکیشن‌های موبایلی بپردازد که کاربران به صورت روزمره استفاده می‌کنند تا مشخص شود کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث دارند.
این شرکت برای تحلیل آمار از بخشهای تبلیغات شخص ثالث و بازاریابی یا تبلیغات طراحان برچسب‌های حریم خصوصی اپل برای یافتن اپلیکیشن‌هایی که بیشترین اطلاعات شخصی کاربران را برای بازاریابی خود جمع آوری می‌کنند، استفاده کرد.

بر اساس یافته های پی کلود، ۵۲ درصد از همه اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث مرتبط با یک شرکت که اپلیکیشن خاصی را اداره می‌کند یا افرادی که پولی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران پرداخت می‌کنند، به اشتراک می گذارند. از میان این اپلیکیشن‌ها، اینستاگرام (۷۹ درصد)، فیس بوک (۵۷ درصد) و لینکدین (۵۰ درصد) بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می‌کنند.

در خصوص اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران، اینستاگرام با اشتراک گذاری ۷۹ درصد از اطلاعات کاربران با شرکت‌های دیگر، در رتبه اول قرار دارد. فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، با ۵۷ درصد، در رتبه دوم و لینکدین و اوبر با فروش ۵۰ درصد از اطلاعات کاربرانشان در رتبه سوم قرار می گیرند.

بررسی پی کلود نشان داده که ۸۰ درصد از اپلیکیشن‌ها از اطلاعات کاربر برای بازاریابی محصولات‌شان در اپلیکیشن‌های خود و بخش های دیگر استفاده می‌کنند که شامل اپلیکیشن‌هایی می‌شود که تبلیغات‌شان را در پلتفرم های دیگر و همچنین تبلیغات درون برنامه ای در جهت منافع خودشان نمایش می دهند.

فیس بوک و اینستاگرام در صدر فهرست اپلیکیشن‌هایی هستند که اطلاعات کاربران را در جهت منافع خود جمع آوری می‌کنند و از ۸۶ درصد اطلاعات کاربران برای فروش محصولات‌شان و نمایش تبلیغات مرتبط دیگران استفاده می‌کنند. اطلاعات جمع آوری شده از کاربران شامل تاریخ تولد تا زمان های روزانه استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های آنهاست.

اما اپلیکیشن‌هایی که بهترین عملکرد را در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران دارند، شامل سیگنال، کلاب هاوس، نت فلیکس، مایکروسافت تیمز، گوگل کلاس روم، شازم، اتسای، اسکایپ، بوهو، امتِرَک، زوم، شاپ و IRS۲Go۲ هستند که هیچ اطلاعاتی از کاربرانشان به اشتراک نمی گذارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز جمعه ۱۲ ارديبهشت
امروز جمعه ۱۲ ارديبهشت
امروز جمعه ۱۲ ارديبهشت
امروز جمعه ۱۲ ارديبهشت