تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اولین شب از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا:

یوونتوس ۳ - ۲ پورتو: دراماتیک مثل اشک‌های طارمی در شب حذف رونالدو

در اولین شب از دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا یوونتوس با حضور تمام ستارگان خود برابر پورتو با وجود پیروزی از دور رقابت‌ها حذف شد.

کد خبر: ۸۳۶۶۶
۰۲:۵۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
یوونتوس ۳ - ۲ پورتو: جنگجویان پورتو با اخراج طارمی رونالدو را حذف کردند
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: اولین شب از دور حذفی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد که نتایج آن را با هم مرور می‌کنیم:

جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین بازی این فصل لیگ قهرمانان در بازی امشب میان یوونتوس و پورتو انجام شد. این دو تیم که دو هفته پیش در استادیو دراگائو به مصاف هم رفته بودند و نتیجه آن با برتری ۲ - ۱ پورتو و گلزنی مهدی طارمی همراه شده بود، در این بازی یوونتوس با حضور همه ستارگانش در آلیانز آره‌نا میزبان یاران مهدی طارمی بود. بازی در نیمه اول با دفاع مطلق پورتو آغاز شد و در همان دقیقه ۲ بازی سانتر کوادرادو با ضربه سر آلوارو موراتا نزدیک بود خیلی زود سفید و مشکی پوشان شهر تورین را به گل برساند که مارچسین دروازه‌بان پورتو با واکنش خیره کننده اجازه گلزنی را نداد. در ادامه پورتو به بازی مسلط شد و در دقیقه ۲۰ بازی در یکی از موقعیت‌های نصفه و نیمه پورتو، مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم با تیزهوشی خود یک پنالتی را برای تیمش از داور مسابقه گرفت تا سرخیو اولیویرا بهترین پنالتی زن تیم بر خلاف شزنی گل اول را وارد دروازه یوونتوس کند. پورتو که حالا به چیزی که باب میلش بود رسید و بازی را در نیمه اول کنترل کرد و اجازه گلزنی و خلق موقعیت جدی به مهاجمان یوونتوس را نداد.  
 
یوونتوس ۳ - ۲ پورتو: حذف رونالدو و یاران در شب اشک‌های طارمی

در نیمه دوم، اما این بازی تبدیل به یک بازی پرهیجان، پراسترس و پربرخورد تبدیل شد. یوونتوس ابتدا موفق شد روی فرار رونالدو بازیکن ۳۶ ساله و مسن خود با یک پاس رو به عقب به فدریکو کیه‌زا گل مساوی را بزند و به بازگشت امیدوار شود. در این لحظه، اما یک اتفاق تلخ برای پورتو و فوتبالدوستان ایرانی افتاد. مهدی طارمی ستاره گلزن بوشهری پورتو بعد از اینکه در دقیقه ۵۲ بدون توپ یک خطای بد روی کیه‌زا انجام داد دو دقیقه بعد با سختگیری داور هلندی بعد از سوت او ضربه‌ای را به توپ زد و داور تصمیم گرفت با کارت زرد دوم و قرمز او را اخراج کند. طارمی که اخراج را باور نداشت چند دقیقه‌ای وقت بازی را گرفت و بعد از زمین اخراج شد. در این لحظه یوونتوس که از اخراج طارمی به دنبال نهایت استفاده از موقعیت‌ها بود دقایقی بعد می‌توانست با جا ماندن مدافع پورتو عبور توپ از دستان مارچسین گل را بزند، اما بازیکنی به نام په په مدافع کهنه‌کار پورتو این اجازه را به او نداد. دقایقی بعد کوادرادو که با سانتر‌های خود کاملا موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کرده بود این بار با سانتر تیز خود به دهانه دروازه و این بار کیه‌زا گل دوم بازی را زد تا بازی کاملا به تساوی کشیده شود. بازی دقایقی بعد توسط پورتو کاملا کنترل شد و کار در ۹۰ دقیقه به پایان رسید.  
 
یوونتوس ۳ - ۲ پورتو: حذف رونالدو و یاران در شب اشک‌های طارمی

بازی بعد از پایان ۹۰ دقیقه به وقت‌های اضافه رفت و شاگردان کونسینسائو که با وجود ده نفره بودن حسابی از نفس افتادند در ۱۵ دقیقه اول وقت‌های اضافه کاملا بازی را کنترل کرده و با حفظ توپ این نیمه را به پایان رساندند. در نیمه دوم، اما پورتو به دومین خواسته خود رسید. در پشت محوطه جریمه یوونتوس صاحب یک ضربه کاشته در بهترین جای ممکن شد و سرخیو اولیویرا زننده گل اول بازی با یک شوت سرکش، زیبا و زمینی گل دوم پورتو را بزند تا آب سردی بر پیکره تمام بازیکنان یوونتوس بریزد. حالا پورتو با این نتیجه به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف راهی هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا شده بود. اما دقیقا دو دقیقه بعد از گل پورتو ربیوت روی سانتر فدریکو برناردسچی گل سوم یوونتوس را زد تا امید را در دل هواداران یوونتوس زنده کند. بعد از این گل ۵ دقیقه یوونتوس فرصت داشت تا با زدن یک گل راهی دور بعدی شود، اما دفاع جانانه بازیکنان پورتو و هنرنمایی مارچسین اجازه را به یوونتوس نداد تا در نهایت شاگردان پیرلو با حضور رونالدو، موراتا، بونوچی، ده‌لیخت برابر پورتو برای سومین بار متوالی حذف شود.  
 
یوونتوس ۳ - ۲ پورتو: حذف رونالدو و یاران در شب اشک‌های طارمی

در دیگر دیدار همزمان هم دورتموند برابر سویا به تساوی ۲ -۲ رسید، اما با توجه به برتری ۳ - ۲ در بازی رفت راهی دور بعد شد. هالند فوق ستاره نروژی برای دورتموند ۲ بار و یوسف ال‌نصیری هم دو بار برای سویا گلزنی کند تا زنبور‌های زرد با برتری مقابل سویا راهی دور بعد شوند.  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی