تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز (شنبه) ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا سینوفارم چینی وارد کشور می‌شود و در آینده نزدیک نیز واکسن‌های دیگر کرونا از کشور‌هایی مانند هند و همچنین سبد کوواکس وارد کشور خواهد شد.

کد خبر: ۸۲۹۵۴
۱۳:۲۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می‌شود

 

دیدارنیوز ـ علیرضا رییسی روز شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: امروز یا فردا، تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کوواکس به ما اعلام می‌شود. بسیار امیدواریم که بتوانیم گروه پرخطر را که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند تا پایان سال واکسینه کنیم. امیدواریم تا فروردین ماه بتوانیم گروه پرخطر مرحله اول را واکسینه کنیم. بقیه واکسیناسیون نیز به تدریج و بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون سالمندان با حضور وزیر بهداشت در سرای سالمندان کهریزک آغاز شد. در این دوره افراد مقیم سرای سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد، غسال‌ها و افرادی که در آرامستان‌ها کار می‌کنند و باقی مانده افرادی که در بخش‌های ویژه کرونا مشغول به کار هستند، بخش‌های کووید ۱۹، آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کووید ۱۹ را انجام می‌دهند، مراکز نمونه گیری، مراکز منتخب کووید ۱۹ و اورژانس واکسینه می‌شوند.

وضعیت بیماری در جهان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: وضعیت بیماری کووید ۱۹ در سطح دنیا همچنان خیلی مطلوب نیست. بیش از ۱۱۴ میلیون نفر مبتلا در جهان داریم و بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فوت کرده‌اند. آمریکا سهم بسیار بالایی داشته و بیش از ۵۲۰ هزار نفر فوتی در این کشور است. میزان مرگ و میر به نسبت جمعیت در انگلستان نیز در اروپا رتبه اول را دارد. محدودیت‌های شدیدی در ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حال اجراست. ویروس جهش یافته که از انگلستان شروع شده نیز همه اروپا را درگیر کرده و در انگلیس جایگزین ویروس ووهان شده است.

وی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان انگلیس و سیستم سلامت آلمان بسیار قوی است، اما در مقابل این ویروس جهش یافته به زانو درآمده‌اند.

وضعیت کرونا در خوزستان

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: در ایران به طور کلی وضعیت روند بیماری تقریبا با ثبات است، اما استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی هستند که بیماری افزایش یافته است. در استان خوزستان ویروس جهش یافته انگلیسی در اهواز و آبادان و برخی شهر‌های دیگر در حال گردش است. میزان بسیاری نیز بالا رفته است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دزفول و شادگان افزایش یافته و روند افزایشی بیماری تا حدودی کنترل شده، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. اقدامات خوبی در زمینه بیماریابی و انجام تست‌ها انجام شده و بیش از ۱۲ هزار تست روزانه در خوزستان انجام می‌شود.

رییسی ادامه داد: میزان تست روزانه در کشور به بیش از ۱۰۰ هزار تست در روز رسیده و این در زمینه تشخیص سریع بیماران موثر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در خوزستان ۱۱ شهر قرمز داریم که شامل اهواز، آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه است. امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وضعیت قرمز خارج شویم.

وی بیان کرد: اکنون ۱۱ شهر در کشور با وضعیت قرمز، ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر با وضعیت آبی کرونا داریم.

کرونا قابل پیش بینی نیست

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را باید به دقت رصد کرده و بالا ببریم. از مردم عزیز می‌خواهیم که چند هفته باقی مانده تا عید نوروز را به شدت مراقبت کنند تا ایام نوروز آرامی داشته باشیم.

وی افزود: ماهیت ویروس کرونا به شکلی است که قابل پیش بینی نیست و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، موجی از بیماری کشور را فرا می‌گیرد. قدرت سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی نیز بسیار بالاست.

مرز‌های غربی بسته است

رییسی گفت: امروز درباره کنترل مرز‌ها بحث شد. قرار شد جمعیت هلال احمر نیز به کمک نیرو‌های بهداشتی بیایند. در حال حاضر مرز‌های غربی کشور بسته شده و به شدت در حال کنترل است. امیدواریم مرز‌های هوایی و زمینی و دریایی را کنترل کنیم. ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گردش پیدا کرده، اما باید از انتشار بیشتر آن جلوگیری کنیم و یکی از راه‌ها این است که اطرافیان بیمار به سرعت شناسایی شده و قرنطینه شوند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی