تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

تعیین دستمزد ۱۴۰۰ مانند سنوات گذشته در دقایق پایانی سال

آنطور که سخنگوی دولت گفته است امسال هم دستمزد کارگران مانند سال‌های گذشته در روز‌های پایانی سال تعیین خواهد شد.

کد خبر: ۸۲۸۱۳
۱۵:۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

تعیین دستمزد ۱۴۰۰ مانند سنوات گذشته در دقایق پایانی سال

 

دیدارنیوز ـ ۵ اسفند ماه سال ۹۸ بود که سبد معیشت ۹۹ کارگران به میزان ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد و ملاکی برای تعیین مزد ۹۹ قرار گرفت. اما دستمزد به آن میزان افزایش پیدا نکرد و در بهترین حالت یک کارگران با فرض دریافت کردن تمام مزایا حدود ۳ میلیون تومان درآمد دریافت میکند.

امسال نیز در ۴ اسفند ماه جلسه کمیته مزد با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد و هزینه سبد معیشت کارگران به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد و ملاکی برای ورود به جلسه شورای عالی کار شد.

نمایندگان کارگری پیش از برگزاری جلسه تأکید داشتند که امیدواریم هزینه سبد معیشت زودتر تعیین شود تا بتوانیم برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران ورود کنیم. آن‌ها اعتقاد دارند که موکول شدن تعیین دستمزد به روز‌های آخر سال جامعه کارگری را نگران می‌کند و بهتر است که دستمزد هر چه زودتر تعیین تکلیف شود، اما آنطور که سخنگوی دولت گفته است امسال هم جلسه شورای عالی کار ۲۹ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

*تصمیمات شورای عالی کار ۲۹ اسفند اعلام می‌شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره جلسات کمیته مزد گفته است: جلسات کمیته مزد با شورای عالی کار به طور منظم تشکیل شده و مذاکرات نمایندگان کارگران و کارفرمایان در این مرحله انجام می‌شود و دولت طرف مذاکره اصلی نیست بلکه دو گروه کارفرمایی و کارگری در حال مذاکره با یکدیگر هستند و تا نیمه دوم اسفند برای بررسی کامل‌تر و دقیق‌تر مشخص شدن نرخ تورم فرصت است.

در شورای عالی کار معمولاً ۲۹ اسفند این تصمیمات طبق ماده ۱۶۸ قانون کار اتخاذ می‌شود و هنوز فرصت است و بحث‌ها در حال پیگیری است. قطعاً ما نگران معیشت جامعه کارگری هستیم و تمام تلاش به کار گرفته می‌شود تا تصمیماتی گرفته شود که هم به تولید لطمه نخورد و ادامه حیات دهد و کارگران دریافتی بهتری داشته باشند.
 
منبع: تسنیم
برچسب ها: حقوق کارگران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی