تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

۵۲ سال پیش؛ روایتی از یک تغییر جنسیت در ایران

کد خبر: ۸۲۱۸۵
۲۱:۳۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - روز دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۴۷ روزنامه اطلاعات خبر داد که جوانی بیست‌و‌شش‌ساله که خدمت سربازی هم انجام داده است، پس از یک عمل جراحی تغییر جنسیت داده و به نام خانم «پانته‌آ ناصرزاده» در یکی از مدارس شهرستان کرج مشغول به تدریس شده است. اطلاعات در یک روز دوشنبه در تابستان ۱۲ سال پیش از آن هم خبری مشابه را با عنوان «ماجرای دختری که پسر شده است» منتشر کرده بود، اما آن عمل در ایران انجام گرفت و طی آن دختری دبیرستانی پسر شد. این بار برعکس بود، به این صورت که آقا معلمی به خانم معلم تبدیل شد و البته عمل تغییر جنسیتش را در خارج از کشور انجام داد.

شرح گزارش روزنامه اطلاعات را در این باره بخوانید:

شش سال قبل، جوان دیپلمه‌ای به نام ابوالحسن ناصرزاده خود را برای شرکت در اولین دوره سپاه دانش داوطلب می‌کند و پس از طی دوره تعلیمات نظامی برای تدریس در روستا‌ها به اراک اعزام می‌شود. ابوالحسن ناصرزاده که به کار آموزگاری سپاهی نهایت علاقه را داشت، این دوره را با موفقیت به پایان رسانید و با به دست آوردن امتیازات لازم به خدمت وزارت آموزش و پرورش درآمد و در یکی از مدارس اراک به تدریس مشغول شد.

سال‌ها از این واقعه گذشت و ابوالحسن به تدریج در خود احساس غریبی کرد و متوجه شد که تغییرات جنسی در او پدید آمده است و بالاخره پس از مراجعه به پزشکان تصمیم گرفت که با استفاده از تعطیلات تابستانی به خارج از کشور رفته و با عمل جراحی لازم تغییر جنسیت دهد.
در یک روز گرم تابستان، بستگان و دوستان ابوالحسن ناصرزاده او را در فرودگاه مهرآباد بدرقه می‌کنند و اواخر تابستان، چند روز قبل از آغاز سال تحصیلی همان عده از خانم پانته‌آ ناصرزاده (که کسی جز آقای ابوالحسن ناصرزاده نبوده) استقبال گرمی به عمل می‌آورند.

بدین ترتیب یکی از آقا معلم‌های کشور تبدیل به خانم معلم می‌شود و بر اثر تقاضای وی از اراک به شهرستان کرج منتقل می‌گردد و هم‌اکنون در یکی از مدارس کرج مشغول تدریس می‌باشد.

خانم پانته‌آ ناصرزاده فعلی (آقای ابوالحسن ناصرزاده سابق) متولد سال ۱۳۲۱ و فرزند میرمحمدحسن می‌باشد.

آقای ابوالحسن ناصرزاده پس از تغییر جنسیت به اداره آمار مراجعه و نام خود را به «پانته‌آ» تغییر داده و شناسنامه جدید دریافت داشته است که شماره شناسنامه جدید وی ۳۹۶۸۴ صادره از بخش ۵ تهران است.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی