تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: تحویل ندادن هواپیما‌های پهن پیکر برنامه ریزی شده بود

زنگنه گفت: تحویل دادن هواپیمای کوچک و تحویل ندادن هواپیما‌های پهن پیکر توسط کشور‌های استکباری برنامه ریزی شده بوده است.

کد خبر: ۸۲۱۶۴
۱۵:۳۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در مورد مسائل و مشکلات ایران ایر باید تصمیم بگیرد، گفت: تاکنون کمک‌های بسیار زیادی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و اخیراً این شرکت تسهیلات و وام دریافت کرده و از طرف دیگر هم دولت پیگیر مسائل ایران ایر است.

او ادامه داد: دولت پیگیر مسائل مربوط به مبالغ و صندوق بازنشستگان ایران ایر است و مسئولان و وزیر راه و شهرسازی هم تمام قد پیگیر مسائل ایران ایر هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه مشکل اصلی ایران ایر صندوق بازنشستگی هما است، گفت: من همان موقع که در ایران ایر مشغول بودم، گفتم که کمک به ایران ایر نیاز به یک عزم ملی دارد.

زنگنه اظهار کرد: مشکلات ایران ایر به گونه‌ای نیست که توسط یک وزارتخانه یا دو وزارتخانه و یا دولت به تنهایی حل شود بلکه در مورد مسائل ایران ایر باید کل حاکمیت در مورد آن تصمیم درستی بگیرند تا ایران ایر از این وضعیت خارج شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در زمان برجام خون تازه‌ای در ایران ایر جاری شد، ولی متاسفانه دوام نداشت و کشور‌های استکباری هم در آن دوره به جای آنکه هواپیمای پهن پیکر و یا ایرباس تحویل دهند، هواپیمای کوچک‌ای تی آر دادند که به نظر من اقدام آن‌ها غیر برنامه‌ای نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده، چرا که آن‌ها اعلام کردند که برای دریافت این هواپیما از اوفک مجوز دریافت کردند که در همان دوره می‌توانستند برای هواپیمای ۳۲۰ یا ۳۲۱ مجوز بگیرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: ایران ایر توانمندی و استعداد‌های بالفعل بسیار زیادی دارد و باید آن‌ها را بالقوه کنیم.

او با بیان اینکه همه مشکلات پول نیست و پول می‌تواند عامل موثر باشد، اما عامل اصلی نیست و باید از ظرفیت‌های هما استفاده کرد، افزود: در دوره مدیریت من هیچ ملکی فروخته نشده است.

زنگنه بیان کرد: به طور قطع به شرکت هواپیمایی هما فشار بسیار زیادی وارد شده و ایران ایر یک شرکت هواپیمایی عیال وار است که تعداد افراد بازنشسته آن چندین برابر پرسنل شاغل آن است که حدود ۱۳ هزار نفر هستند.

زنگنه بیان کرد: تمامی این بازنشستگان مشکلات معیشتی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود طبق قانون، صندوق بازنشستگی کشور باید حقوق پرسنل را تامین کند و کسری آن را از هما تامین کند، اما هم اکنون تمامی مبالغ صندوق بازنشستگی توسط خود ایران ایر پرداخت می‌شود که این خود یک فشار بسیار زیاد و مضاعفی بر آن وارد می‌کند.

او توضیح داد: اگر بخواهیم هما را به یک جریان سود ده تبدیل کنیم حداقل باید ۴۰ و ۵۰ فروند هواپیمای آماده و فعال داشته باشیم که هم اکنون تعداد ناوگان فعال در هما حدود ۷ تا ۱۰ فروند است.

زنگنه در پایان بیان کرد: درآمد شرکت هواپیمایی ایران ایر هزینه‌ای است که با پیگیری کاپیتان برخور و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس دفتر رئیس جمهور سعی کرده‌ایم برای صندوق بازنشستگی آن بودجه در نظر بگیریم که قول‌هایی در این رابطه داده شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی