تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

جنگ ستارگان در نوکمپ، بارسلونا می‌برد یا پاری سن ژرمن؟

امشب در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، بازی هیجان‌انگیز و پرماجرایی در انتظار هواداران فوتبال در سراسر دنیاست.

کد خبر: ۸۲۱۴۵
۱۰:۳۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: شب موعود برای فوتبالدوستان اروپا و جهان فرا رسیده و امشب مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا استارت زده خواهد شد. این رقابت مهیج بعد از حدود دو ماه تعطیلی از امشب روی ریل خواهد افتاد و در جذاب‌ترین بازی این رقابت‌ها بارسلونا میزبان پاری‌سن ‌ژرمن است. 

جدال بارسلونا و پاری سن ژرمن برای اولین بار بعد از دیدار تاریخی و فوق‌العاده فصل ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ رخ خواهد داد. در آن دیدار بارسلونا موفق شد در بازگشتی تاریخی و معجزه‌وار با درخشش مسی، نیمار و سوارز بازی ۴ – ۰ باخته را با نتیجه ۶ – ۱ برگرداند و راهی مرحله بعد شود. از آن بازی تا به امروز هر دو تیم دستخوش تغییرات زیادی در ترکیب و چینش بازیکنان خود شده‌اند، اما مهم‌ترین تغییر در این این دو تیم انتقال سرسام‌آور نیمار از نوکمپ به پارک‌دو‌پرنس بود که ۲۲۲ میلیون یورو برای ناصر الخلیفه خرج برداشت تا لقب گرانقیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را به نام خود کند.
 
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ
 
نیمار که بعد از انتقال جنجالی غیردوستانه از بارسلونا به پاریس به گفته خودش به دنبال خارج شدن از زیر سایه مسی و گرفتن توپ طلا بود، موفق به این کار نشد اما مسی بعد از آن موفق شد توپ طلای ششم خود را هم بگیرد و در این زمینه رکورددار شود. البته در دو سال گذشته بار‌ها شایعه بازگشت نیمار به نوکمپ و هم تیمی شدن با مسی به گوش رسید و حتی باشگاه بارسلونا کلیپ بازگشت او را هم منتشر کرد، اما این بازگشت هیچ وقت انجام نشد و نیمار همچنان در پاریس ماندگار شد.
اما در بازی امشب، پاریسی‌ها نیمار ستاره برزیلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و احتمال بسیار زیاد او بازی برگشت را هم از دست خواهد داد. مسی نیز به یکه‌تازی خود در بارسلونا ادامه می‌دهد و حالا که شایعه او برای رفتن از بارسلونا و هم تیمی شدن دوباره او با نیمار در لباس پاریس به ادعای مجله فرانس فوتبال به گوش می‌رسد باید منتظر ماند و دید واکنش نابغه آرژانتیتی به اخبار پیوستن به تیم متمول پاریس چه خواهد بود.
 
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ

حالا با این پیش زمینه به استقبال این دیدار خواهیم رفت که دارای چند نکته کلیدی است که نتیجه احتمالی را مشخص خواهدکرد. این دو تیم قرار است امشب در ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم بروند.

دو تیم، آماده
پیش از این گفتیم که تقابل این دو تیم مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. بارسلونا و پاریس از ابتدای سال نو میلادی تاکنون در بهترین فرم خود قرار دارند و خوب بودن هر دو تیم می‌تواند جذابیت و درخشش ستارگان را در دو تیم بالا ببرد. بارسلونای رونالد کومان که حالا بعد از فاجعه سال گذشته در نوار پیروزی قرار گرفته بعد از پیروزی پرگل شنبه شب برابر دپورتیوو آلاوس با درخشش مسی و ترینکائو، حالا با هفت پیروزی متوالی و زدن ۱۹ گل در این تعداد بازی، در شرایطی تنه به تنه پاریس می‌زند که مسی و گریژمان به فرم ایده‌آلی رسیده‌اند و توانایی کافی را برای تهدید پاری سن ژرمن دارند، اما پاشنه آشیل بارسلونا، خط دفاعی این تیم است که در همان ۷ دیدار گذشته ۱۰ بار دروازه‌اش باز شده و حالا در مصاف با مهاجمانی مثل ایکاردی و امباپه کار را دشوار می‌بیند. از سوی دیگر پاریس بعد از قطع همکاری با توماس توخل و رفتن او به لندن، هدایت تیم خود را به مائوریتسیو پوچتینو سپرده است. سرمربی محجوب آرژانتینی که قبل از رسیدن به پاریس، هدایت تاتنهام را بر عهده داشت، بعد از یک سال غیبت حالا نفر اول کادر فنی پاریس است. پوچتینو در ۹ بازی که هدایت پاریسی‌ها را بر عهده داشته ۷ پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورده و نشان داده کار خیلی سختی برای کسب پیروزی با ستارگان فرانسوی در پیش ندارد. اما حالا او و تیمش مهم‌ترین آزمون خود را امشب سپری خواهند کرد و باید دید در مقابل ستارگان بارسلونا و حضور نابغه‌ای به اسم مسی چه خواهند کرد.

مسئله مصدومان
در این بازی هر دو تیم چند مصدوم دارند اما مشهورترین آنها نیمار برزیلی است که در دیدار با کان آسیب دید و حالا رویارویی تماشایی با مسی را از دست داده است. در کنار نیمار، آنخل دی ماریا ستاره پیشین باشگاه رئال مادرید هم به دلیل مصدمیتی که در ناحیه ران پا دارد این دیدار را از دست داد. بارسلونا، اما وضعیتی مبهمی با ستارگان خود دارد. آراخائو قطعا به دلیل آسیبی که در دیدار با رئال بتیس داشت به این بازی نخواهد رسید. جرارد پیکه، اما مصدومیت ابتدایی فصل پشت سر گذاشته، اما هنوز مشخص نیست به این بازی خواهد رسید یا نه. سرجینیو دِست مدافع راست بارسلونا هم به دلیل مصدومیتی که در بازی شنبه گریبان او شد معلوم نیست به این دیدار خواهد رسید. از مدت‌ها پیش نیز کوتینیو، برایتویت و آنسو فاتی هم درگیر مصدومیت هستند که قطعا هر دو دیدار رفت و برگشت را از دست خواهند داد.
 
سه تقابل سرنوشت‌ساز

تقابل مسی و مارکینیوش
کاپیتان مسی شب بسیار دشواری برابر مارکینیوش رهبر خط دفاعی پاریس خواهد داشت. مسی که از شروع سال جدید به فرم فوق‌العاده خود رسیده و ۹ گل به همراه ۲  پاس گل به هم تیمی‌های خود داده است، حالا باید از مدافعی به نام مارکینیوش عبور کند که ۱۵ بازی گذشته خود ۱۲ بازی کلین شیت کرده و باید دید راه گلزنی نابغه آرژانتینی از چه مسیری عبور می‌کند.
 
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ

تقابل مینگوئزا و کیلیان امباپه
با غیبت قطعی نیمار و دی ماریا در خط حمله، امباپه قطعا در این بازی بار اصلی حملات شاگردان پوچتینو را به دوش خواهد کشید. احتمالا با توجه به توانایی بالا در حمل توپ و سرعت وحشتناک و برق‌آسای قهرمان جهان او به سمت راست خواهد رفت و از سمت مینگوئزا به سمت دروازه ترشتگن حمله خواهد کرد. از طرف دیگر مینگوئزا ۲۱ ساله جوان که محصول آکادمی لاماسیا بوده و از این فصل به دستور کومان به ترکیب اصلی بارسلونا اضافه شده حالا شاید در مهم‌ترین آزمون بازیگری خود قرار دارد. او باید به دنبال امباپه باشد تا نتواند حملات پاریس را سازماندهی کند، اما با توجه به تجربه کم او باید دید اندیشه‌های کومان و پوچتینو درنهایت به نفع کدام فرد پایان خواهد یافت.
 
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ

تقابل فرانک دی یانگ و لئوناردو پاردس
فرانک دی یانگ ستاره جوان خط هافبک بارسلونا که این روز‌ها با تاکتیک کومان به بهترین فرم بازی خود رسیده و درخشش قابل توجهی در بازی‌ها برای بلوگرانا انجام داده، حالا در این دیدار طراحی حملات بارسلونا در اختیار اوست. در سمت دیگر نقش‌آفرینی پاردس هافبک طراح آرژانتینی پاریس قرار دارد که بعد از هجرت او از زنیت به پاریس حالا یک نقش بسیار حیاتی در زمین خواهد داشت. احتمال می‌رود این دو بازیکن پویاترین و تاثیرگذارترین بازیکنان زمین در میدان باشند و باید دید طراحی‌های کدام بازیکن به نفع تیمش پایانی خوش خواهد داشت.
 
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ

تقابل‌های رو در رو
بارسلونا و پاری‌سن ژرمن تا به امروز ۱۱ بار به دیدار هم رفتند؛ که ۵ برد برای بارسلونا، ۳ برد باری پاریس و مابقی هم به تساوی کشیده شده است. بلوگرانا ۲۱ گل زده و سهم پاریسی‌ها هم ۱۶ گل بوده است آخرین دیدار این دو تیم هم به فصل تاریخی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ برمی‌گردد که بارسلونا موفق شد در بازگشتی معجزه‌آسا شکست ۴ – ۰ بازی رفت را جبران کرده و ۶ -۱ در ورزشگاه نوکمپ به پیروزی برسد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. دو تیم یک بار در فصل ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ همگروه بودند. پاریسی‌ها یک بار و فقط در فصل ۹۵  موفق شدند از سد حریف بگذرند، اما در سه تقابل بعدی برابر بلوگرانا بازنده بودند.
 
تقابل بارسلونا با پاریس سن ژرمن: جنگ ستارگان در نوکمپ

ترکیب احتمالی دو تیم
رونالد کومان با توجه به وضعیت آشفته دفاعی خود و نبودن احتمالی پیکه، آراخائو و دست مجبور خواهد شد از ترکیب لنگله و اومتیتی یا لنگله دی یانگ استفاده کند؛ و در کناره‌ها هم از مینگوئزا و آلبا بهره خواهد برد. در خط میانی هم با توجه به رفع مصدومیت پیانیچ و حضور بوسکتس احتمال حضور هر دو در ترکیب ثابت محتمل است، اما برای طراحی حملات خود پدری ستاره ۱۸ ساله را سورپرایز ویژه ترکیب اصلی در این دیدار به همراه خواهد داشت. در خط حمله هم حضور مثلث مسی، دمبله و گریژمان قطعی به نظر می‌رسد مگر اینکه کومان بخواهد به جای استفاده از دمبله از ترینکائو ستاره پرتغالی خود که در دو بازی گذشته ۳ گل زده را در ترکیب استفاده کند.

در سوی دیگر پوچتینو با دردسر کمتری نسبت به کومان مواجه است. ناواس در درون دروازه خواهد ایستاد. مارکینیوش، و کیمپمپه در خط دفاع خواهند ایستاد و فلورنزی به همراه کورازاو هم مدافعان کناری خواهند بود. در خط میانی پاریس به دلیل مصدمیت احتمال وراتی، رافینیا و دی ماریا از لئوناردو پاردس، گیه، آندر هررا استفاده خواهد کرد، اما همه چیز به ریسک پوچتینو بستگی دارد که باید دید با توجه به مصدومیت خفیف وراتی و رافینیا چه تصمیمی خواهد گرفت. در خط حمله هم پوچتینو با بدشانسی نبودن نیمار و دی ماریا مواجه شده و ناچار است ام باپه و مویزه کین را در کناره‌ها و مائورو ایکاردی را نوک خط حمله استفاده کند.

ترکیب احتمالی بارسلونا: ترشتگن، لنگله، دی یانگ، آلبا، مینگوئزا، بوسکتس، پیانیچ، پدری، مسی، گریژمان  و دمبله.
ترکیب احتمالی پاریس: ناواس، مارکینیوش، کیمپمپه، کورازاوا، فلورنزی، گیه، پاردس، امباپه، کین، ایکاردی و هررا.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی