تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
ظرف ۲ ساعت؛

سطوح مسی ویروس کرونا را می‌کشد

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با توجه به تحقیقی جدید اعلام کرد سطوحی از جنس آلیاژ‌های میکروبیال مسی می‌توانند ویروس کرونا را در ۲ ساعت از بین ببرند.

کد خبر: ۸۱۹۶۹
۱۱:۳۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

سطوح مسی ویروس کرونا را می‌کشد

 

دیدارنیوز ـ به نقل از تلگراف، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد سطوح مسی طی ۲ ساعت کووید ۱۹ را از بین می‌برند.

این سازمان اعلام کرد با ایجاد آلیاژ‌های خاصی از مس می‌توان در مقابل این بیماری مقاومتی طولانی مدت ایجاد کرد. سطوحی مانند دستگیره‌های در و نرده‌ها را می‌توان با استفاده از آلیاژ‌های آنتی میکروبیال مس ساخت. علاوه بر آن می‌توان از این فلز در فرایند‌های استاندارد کنترل عفونت استفاده کرد.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا طی آزمایش سطوح مختلف متوجه شد برخی محصولات از جنس آلیاژ‌هایی که درصد بالایی مس دارند، به طور مداوم در مواجهه با ویروس آن را از بین می‌برند.

در بیانیه سازمان مذکور آمده است: با توجه به تست‌ها در مقابل ویروس‌های جان سخت، پیش بینی می‌شود این محصولات ۹۹.۹ درصد از ویروس SARS-CoV-۲ (عامل ایجاد کووید ۱۹) را در ۲ ساعت از بین ببرند.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با اتکا به تحقیق پژوهشگران دانشگاه ساوت هامپتون این خبر را اعلام کرده است. این گروه از محققان قبلاً اعلام کرده بودند آلیاژ‌های مس در کشتن ویروس‌های دیگر مانند MERS نیز مؤثر هستند.

محققان دانشگاه ساوت هامپتون اخیراً تحقیق خود را تکمیل کرده‌اند که نشان می‌دهد سطوح مسی می‌توانند کووید ۱۹ را در کمتر از یک دقیقه از بین ببرند. البته این تحقیق هنوز برای بررسی توسط محققان دیگر در نشریه‌ای منتشر نشده است.

مؤلفان تحقیق در این باره می‌نویسند: سطوحی از جنس آلیاژ‌های مس بهتر از سطوح دیگر ویروس‌های کرونا را غیر فعال می‌کنند و عملکرد آن‌ها در جلوگیری از گسترش این ویروس‌ها از طریق سطوح بهتر است.
 
منبع: مهر
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی