تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ذوالنوری خطاب به نمایندگان: ناطقان را نبوسید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید که بعضی نمایندگان پس از اتمام نطق همکارانشان برای دست بوسی نزد آن‌ها می‌روند و این ماجرا هم نظم مجلس را به هم می‌ریزد و هم خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.

کد خبر: ۸۱۳۹۳
۱۲:۴۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

ذوالنوری خطاب به نمایندگان: ناطقان را نبوسید

 

دیدارنیوز ـ سید مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به بند ۴ و بند ۱۱ آئین نامه داخلی مجلس گفت: حفظ انتظام مجلس و جلسات به عهده هیئت ریئسه است. همکاری نطقی دارد حال یا اضطراری است و یا نطق ۷ دقیقه‌ای. چندین نفر بلند می‌شوند و در گوشه و کنار مجلس جمع می‌شوند. نماینده هم شق القمر نکرده است. اتفاق خاصی هم نیفتاده است. چرا باید سیل جمعیت بناطق را ببوسند و با هم دست بدهند؟

وی با اشاره به ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی و نظم مجلس گفت: به لطف خدا همه‌گیری کرونا هم هست، پس بهتر است این کار صورت نگیرد. این فرآیند یک دقیقه وقت مجلس را می‌گیرد. آیا مردمی که این صحنه را تلویزیون می‌بینند، به ما نمی‌خندند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تذکرش با بیان اینکه هیئت رئیسه موظف به حفظ شأن مجلس است، گفت: طبق گفته تفریغ و دیوان محاسبات، رئیس جمهور در بودجه‌های سالانه، ۶۰ تا ۸۰ درصد انحراف از قانون داشته‌اند. یعنی ما هزینه برای تصویب قانون صرف می‌کنیم، اما دولت آن را رعایت نمی‌کند.

ذوالنوری گفت: در این شرایط فلسفه وجودی مجلس توسط رئیس جمهور زیر پا له می‌شود. در چنین شرایطی وظیفه هیئت رئیسه مجلس چیست؟ روحانی دیروز در تکریم شخصیت زن، با این همه آیات و روایت می‌گوید اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد مجلس شوند، کاندیدای مورد نظرشان رأی می‌آورد. آیا شأن زن این است؟ مردم دارند زیر بار گرسنگی و فقر از بین می‌روند. دولت به قانون عمل کند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی