تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را می‌دهد

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: تعیین مزد منطقه‌ای به شکل دستوری ممکن نیست و قبل از پرداختن به مساله منطقه‌ای کردن دستمزدها، اقتصاد کشور باید به ثبات و تعادل لازم برسد.

کد خبر: ۸۰۳۶۰
۱۳:۵۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را می‌دهد

 

دیدارنیوز ـ فتح اله بیات در ارزیابی تعیین مزد کارگران به شکل منطقهای، گفت: در شرایط حاضر دستمزدی که کارگران دریافت می‌کنند با خط معیشت و فقر فاصله بسیاری دارد و لذا منطقه‌ای شدن دستمزد‌ها از این جهت موجب تیعیض مزدی می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق و دریافتی کارگران تنها کفاف ۱۰ روز زندگی آن‌ها را می‌دهد، افزود: وقتی بیش از ۸۰ درصد کارگران حداقل بگیرند و هنوز در بحث تعیین و پرداخت حداقل مزد مشکلاتی داریم نمی‌توانیم به منطقه‌ای شدن دستمزد فکر کنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تاکید کرد: صرفنظر از اینکه هزینه‌ها در کلان شهر‌ها بیشتر از شهر‌های کوچک یا نقاط دور افتاده است، دستمزد مصوب باید هزینه‌های معیشت یک خانوار را تامین کند لذا باید دید که این رقم در کلان شهر‌ها یا مناطق دیگر چه عددی است و بر اساس آن در خصوص تعیین مزد منطقه‌ای تصمیم گیری کرد.

بیات با بیان اینکه در تمام کشور‌ها حداقل مزد در مناطق مختلف رعایت می‌شود، گفت: دستمزد منطقه‌ای به شکل دستوری ممکن نیست و اگر قرار است در سال‌های آینده به این بحث ورود کنیم لازم است تحقیق و بررسی و کار کارشناسی در این خصوص صورت گیرد و همه ابعاد و جوانب آن درنظر گرفته شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری قبل از پرداختن به مساله منطقه‌ای کردن دستمزدها، اقتصاد کشور باید به ثبات و تعادل لازم برسد و در صورت تحقق این امر، با همکاری و مشارکت و بهره گیری از نظرات گروه‌های کارگری مقدمات مزد منطقه‌ای در چارچوب سه جانبه گرایی و قانون کار فراهم شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی