تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

زالی تاکید کرد: ارتباط آلودگی هوا با مرگ و میر ناشی از کرونا

فرمانده ستاد مدیریت کرونا تهران با اشاره به ارتباط میان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا با آلودگی هوا، بر لزوم اتخاذ تصمیمات موثرتر تاکید کرد.

کد خبر: ۷۹۱۴۱
۱۶:۰۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

زالی تاکید کرد: ارتباط آلودگی هوا با مرگ و میر ناشی از کرونا

 

دیدارنیوز ـ دکتر علیرضا زالی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا ضمن قدردانی از استاندار تهران برای داشتن نگاه سلامت محور در استان تهران گفت: ارتباط بین مرگ و میر کرونا و آلایندگی هوا وجود دارد و در شرایطی که شاهد افول پیک سوم در تهران هستیم به دلیل حجم و تراکم جمعیتی در این استان روند افول تدریجی و آرام است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیمار با تشخیص قطعی این بیماری بستری هستند. هر چند که شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته داریم، اما همچنان با حجم بیماران مواجه هستیم و ۲۹۰ نفر روز گذشته در شرایط بحرانی بیماری کرونا قرار داشتند.
 

وی افزود: مساله مهم این است که آلایندگی هوا از طریق ایجاد حساسیت ها، فرد مستعد ابتلا به بیماری را در خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد. سیستم مژک‌ها نقش مهمی در سیستم تنفسی دارند و در بیماری کرونا و زدودن فضای تنفسی از ویروس نقش بسزایی دارند که آلودگی هوا تاثیر بسیاری بر روی آن‌ها دارد. در وارونگی هوا ویروس زمان بیشتری در فضا می‌ماند.

وی ادامه داد: ظرفیت بخش‌های تنفسی ما که آن‌ها را برای بیماران کرونایی اماده کرده ایم ممکن است توسط افرادی که به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند تحت تاثیر قرار گیرد. علی رغم اعمال همه محدودیت‌ها کماکان درشهر تهران، تقریبا تغییر محسوسی متناسب با محدودیت‌ها نمی‌بینیم لذا باید آسیب شناسی شود که محدودیت‌های ستاد ملی تا چه میزان اجرایی می‌شود. از آمار ایستگاه‌های مترو نیز مشخص شده در ساعت‌های پیک الگوی استفاده از مترو تغییری نکرده است البته محدودیت‌های شبانه اثر بسیار خوبی داشته است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی