تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

انگیزه سیاسی؛ پشت پرده تنگ کردن حلقه کاندیداهای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰؟

دبیرکل حزب جمهوریت به شورای نگهبان توصیه می کند که در بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب سعه صدر به خرج دهد.

کد خبر: ۷۸۸۲۸
۰۹:۳۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز - رسول منتجب نیا، چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رفتار شورای نگهبان چیست؟، گفت:چیزی که ما پیش بینی می کنیم بر اساس تحلیل خودمان است و عقل سلیم و وجدان سلیم آن را قضاوت می کند، اما اینکه آقایان چه تصمیمی بگیرند بحث دیگری است. به نظر من در شرایط کنونی عقل سلیم ایجاب می کند که مسئولان نظام با آغوش باز و سعه صدر برخورد کنند و دست از تنگ نظری و محدودسازی بردارند و نسبت به کاندیداها فقط مر قانون را در نظر بگیرند.

امیدواریم کاندیدای زنِ شایسته‌ای تایید صلاحیت شود
وی افزود: آنها نباید مسائل دیگر را در تصمیم خود دخالت ندهند، اینکه سخنگوی شورای نگهبان چند ماه قبل گفت شورای نگهبان منعی نمی بیند که کاندیدای زن هم باشد و رجال سیاسی را منحصر به مردان نکرده اند، این جای امید دارد، انشالله در عمل هم این قضیه اتفاق بیفتد و در بین کاندیداها، نامزد زن شایسته ای که قطعا در کشور داریم تایید صلاحیت شود و وارد صحنه شود.
 

محدودیت‌های ثبت‌نام توسط مجلس غیرمنطقی و تنگ نظری است
دبیرکل حزب جمهوریت با انتقاد از اصلاحات در قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اما موضوع دیگری هم این روزها مطرح است و تصویب قوانینی درباره اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم است؛ از جهتی کاری که نمایندگان مجلس کرده اند کار شایسته ای نبوده ، محدود کردن کاندیداها و محدودیت های غیرمنطقی سنی کار درستی نیست  و خیلی شبهه انگیز است که نمایندگان فعلی بیایند و برای کاندیداها حداقل و حداکثر سن تعیین کنند که حداقل آن تا حدی قابل قبول است اما آنها نباید ۷۰ سال را سقف سنی قرار دهند چون این کار خیلی معنا و مفهوم دارد، به این معنا که تعدادی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند آنها را از دور خارج می کند هرچند افراد مجربی باشند، از طرفی می گویند باید چند سال سابقه مدیریت و تجربه داشته باشند و قانون می گوید باید جزء رجال سیاسی  و مذهبی و ... باشند و بعد می گویند نباید ۷۰ سال به بالا داشته باشند.

شورای نگهبان اصلاحیه قانون انتخابات را رد کند
وی تاکید کرد:‌بسیاری از شخصیتهای ما ۷۰ یا ۷۵ ساله هستند و از یک جوان بانشاط تر و پر انرژی تر هستند و این طور محدودیت ها درستی نیست. من از شورای نگهبان می خواهم که این مصوبه را رد کند چون این برخلاف قانون و حقوق اجتماعی مردم است و آنها با این کار هم مردم و هم نخبگان را محدود کرده اند. من به عنوان کسی که خودم در این قضیه به هیچ وجه ذی نفع نیستم می توانم آزادانه نظر دهم که این کار یک نوع تنگ نظری است، نماینگان مجلس با چه مجوزی و با چه منطقی این محدودیت را گذاشته اند؟

محدودیت‌های ثبت نام کاندیداها مغایر قانون اساسی است
منتجب نیا گفت: این مصوبه مغایر قانون اساسی است. بعضی از نمایندگان آمده اند و بر اساس انگیزه های سیاسی چنین کاری کرده اند؛ شورای نگهبان باید اثبات کند که مخالف این تنگ نظری ها است و می خواهد از حقوق ملت دفاع کند. بنابراین در قانون هم یک مساله ، محدودیت سنی است و ممکن است شرایط دیگری هم ذکر شده باشد که لازم باشد در آنها هم تجدید نظر شود. من مجموعا عرض می کنم که عقل سلیم ایجاب می کند هم قانون گذاران و هم مجریان و هیئت اجرایی و هم هیئت نظارت همه با سعه صبر برخورد کنند تا مردم با عشق و علاقه و شور و اشتیاق پای صندوق های رأی حاضر شوند. امروز هر عاقلی می داند که شرط اقتدار کشور و نظام افزایش هرچه بیشتر میزان آرا و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی