تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جشن شب یلدا برای کارتن‌خواب‌های تهران (+ گزارش تصویری)

کد خبر: ۷۸۴۹۳
۱۳:۲۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
 
جشن شب یلدا برای کارتن‌خواب‌های تهران (+ گزارش تصویری)
 
دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در تهران بزرگ، مسئله افراد بی‌سرپناه یا اصطلاحا کارتن‌خواب است. بر اساس آخرین آمار‌ها تهران بیش از ۲۰ هزار بی‌خانمان دارد که به دلایل مختلف و متعدد یا زندگی خود را باخته‌اند یا از سوی خانواده طرد شده‌اند. بخش مهمی از این افراد نیز معتادان متجاهر هستند که مأوی و محل زندگی مشخصی ندارند و هر جا که به مواد مخدر دست پیدا کنند آن را استعمال می‌کنند.

مسئله مهم بی‌خانمان‌ها، اما عموما در زمستان‌ها تبدیل به معضل می‌شود چرا که با سرد شدن هوا خطر مرگ یا تشدید بیماری به شدت این افراد را تهدید می‌کند. به همین منظور سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گرمخانه‌ها یا اصطلاحا مددسرا‌های خود را در پهنه تهران آماده پذیرایی از بی‌خانمان‌ها کرده و از شهروندان خواسته تا در زمینه جذب این افراد دست به کار شوند.

هم‌اکنون سامانه ۱۳۷ در قالب اورژانس اجتماعی دارای خودرو‌های مخصوص جذب بی‌خانمان‌ها در سطح شهر است و شهروندان می‌توانند محلی که یک کارتن‌خواب را دیده‌اند به این سامانه اطلاع دهند و پس از آن مددکاران شهرداری مراحل جذب و اسکان این افراد را انجام می‌دهند. مددجو‌ها از سطح خیابان یا معابر شهری جذب شده و به مددسرا‌ها یا گرمخانه‌ها منتقل می‌شوند و پس از احراز هویت و معاینه ابتدایی، لباس یک بار مصرف بهداشتی دریافت می‌کنند و به حمام می‌روند و یک وعده غذای گرم نیز دریافت می‌کنند و شب را در رختخواب تمیز می‌خوابند.



خاطره طولانی‌ترین شب سال
اتفاق ویژه امسال، اما برگزاری مراسم ویژه‌ای برای بی‌خانمان‌ها در چند شب منتهی به یلدا بود. امسال با همت سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و خیّرین، حدود ۲ هزار نفر از بی‌خانمان‌ها در فضایی مفرح و جذاب  و با پذیرایی متناسب با این شب‌ها میهمان مددسرا‌ها بودند و علاوه بر تشریفات عادی، در برنامه‌های جذاب دیگری مثل اجرای موسیقی، نقالی و مسابقه حضور پیدا کردند و با خوراکی‌های مخصوص شب چله از آن‌ها پذیرایی شد.

برنامه «یلدای مهربانی» که با فعالیت داوطلبانه برخی از گروه‌های هنری و نیکوکاران برگزار شد، لبخند را به لب آسیب‌دیده‌ترین افراد شهر تهران که به هر دلیلی در تنهایی به سر می‌برند و مأوای گرم و مناسبی ندارند، آورد و باعث شد بسیاری از این افراد دوباره شخصیت خود را پیدا کنند و خود را در آغوش خانواده‌ای بزرگ با حامیانی مهربان بیابند.

گزارش تصویری دیدارنیوز تنها گوشه‌ای از مهربانی و لطف این برنامه انسان‌دوستانه را به نمایش می‌گذارد.   
 
عکاس: آرش راهبر
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی