تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
ادعای سردار خورشیدی‌آزاد

احمدی‌نژاد لحظه آخر با حکم حکومتی تایید صلاحیت می‌شود

هر چه به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، جریان‌های سیاسی بیشتر نگاه خود را نسبت به این کارزار بیان می‌کنند و با تحلیل‌های خاص خود آماده می‌شوند، به زعم خود دست رقبا را می‌خوانند و بدیل آن را آماده می‌کنند، جریان دولت بهار و حامیان احمدی‌نژاد هم در این میان اولا، به شدت به تایید صلاحیت او در روز‌های نزدیک به ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ امیدوارند، دوم اینکه معتقدند در صورت حضور احمدی‌نژاد رقبا و دیگر جریان‌های سیاسی شانسی برای پیروزی ندارند. آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی دیدارنیوز با سردار احمد خورشیدی‌آزاد از نزدیکان سببی محمود احمدی‌نژاد است.

کد خبر: ۷۸۱۱۶
۱۸:۵۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
احمدی‌نژاد لحظه آخر با حکم حکومتی تایید صلاحیت می‌شود
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: جریان نزدیک به احمدی‌نژاد هم مانند دیگر گروه‌های سیاسی اسب خود را زین کرده‌اند و در تلاشند فینالیست رقابت انتخاباتی ۱۴۰۰ باشند. آن‌ها تنها گزینه موثر، رای‌آور، مردمی و مفید در این روز‌های ایران را محمود احمدی‌نژاد می‌دانند و معتقدند هم اوست که می‌تواند ایران را از این شرایط خارج کند. هر چند همچنان به این مهم که روابط بین‌المللی، مذاکره و داد و ستد با دنیای غرب یکی از عوامل مهم و شاید مهمترین عامل است، اعتقادی ندارند و فکر می‌کنند کشور به اندازه‌ای ظرفیت دارد که نیازی به معامله و کنار آمدن با آمریکا نباشد و برای اثبات آن اعداد و ارقامی هم ارائه می‌دهند. اما موضوع گفت‌وگوی دیدار با احمد خورشیدی‌آزاد از سرداران دوران جنگ سپاه پاسداران و قوم خویش محمود احمدی‌نژاد حداقل در اینجا نحوه اداره کشور نیست.
 
خورشیدی‌آزاد درباره وزن و میزان رای جریان‌های مختلف سیاسی موجود در کشور و افراد شاخصی که احتمال حضور آن‌ها در ۱۴۰۰ وجود دارد به دیدار گفت: بین قالیباف و رییسی رقابت شدید، اما زیرزمینی وجود دارد و به همین دلیل هر دو در ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد.  
 

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد با نظر یا حکم حکومتی رهبری تایید خواهد شد تا مشارکت بالا برود، اظهار کرد: احمدی‌نژاد ۳ نوع طرفدار دارد؛ اول آن‌هایی که در خط لج هستند، دوم آن‌هایی که می‌خواهند زنده بمانند و احمدی‌نژاد را ناجی معیشت خود می‌دانند و سوم طرفداران جدی او هستند که در هر شرایطی جز احمدی‌نژاد با کسی کنار نمی‌آیند که البته کم نیستند.
 
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: علی لاریجانی چهره دیگری است که حضور می‌یابد و در صورت حمایت اصلاح‌طلب‌ها، زیر ۷ میلیون رای خواهد داشت، زیرا آمار رای توده‌های اصلاح طلب در سال ۹۲ حدود ۱۲ میلیون نفر بود. برای سال ۱۴۰۰ واجدین رای ۱۹ درصد افزایش دارند، اما ضریب مشارکت اصلاح طلبان ۵۰ درصد کاهش دارد که می‌شود ۷ میلیون رای؛ بنابراین در بهترین حالت لاریجانی ۷ میلیون رای دارد.

 
  احمدی‌نژاد تا ۲۵ میلیون رای دارد

وی افزود: رای توده‌های اصولگرایی بیش از ۱۰ میلیون نیست این آرا بین رضایی، جلیلی، سعید محمد، ضرغامی و دهقان توزیع خواهد شد. در حالی که احمدی‌نژاد بین ۲۰  تا ۲۵ میلیون رای دارد. واجدین رای در ۱۴۰۰ حدود ۶۲ میلیون نفر هستند و بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر یعنی حدود ۷۲ درصد احتمال مشارکت وجود دارد.
 

این چهره نظامی سابق معتقد است در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مردم به سه گروه تقسیم می‌شوند، اصلاح‌طلب، اصولگرا و خاکستری و یادآور شد هر کسی که می‌خواهد پیروز انتخابات باشد باید حتماً خاکستری‌ها را جذب کند، زیرا این قشر بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سازمان را تشکیل می‌دهند. یک نکته دیگر هم وجود دارد. اینکه کسی برنده خواهد شد که نماد و نماینده مطالبات مردم باشد. در سال ۷۶ مطالبه مردم آزادی‌های اجتماعی و سیاسی بود که مردم سید محمد خاتمی را نماینده این مطالبه تشخیص داده و به او رای دادند.
 
خورشیدی ادامه داد: در انتخابات ۸۴ مطالبه مردم معیشت و عدالت بود که احمدی‌نژاد را نماینده آن تشخیص دادند. در ۹۲ مطالبه مردم معیشت بود که دیدیم هم روحانی و هم اصولگرا‌ها شعار معیشت دادند، در سال ۹۶ مطالبه مردم در ابتدا معیشت بود، اما اتاق جنگ روانی حسن روحانی، چون متوجه شدند او نماد معیشت نیست مطالبات مردم را به سمت آزادی‌های اجتماعی، رفع حصر و نمایش چهره حقوق دادن روحانی سوق دادند. به نظر من امروز دغدغه مردم باز معیشت است و احمدی‌نژاد تنها کسی است که این مطالبه را نمایندگی می‌کند.
 
وی بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یک عامل دیگر وجود دارد که برنده یا بازنده شدن کاندیدا‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آن اینکه اگر نامزدی دارای مفاسد مالی یا مفاسد اقتصادی باشد، رقبایش آن را هدف قرار داده و پر رنگ می‌کنند امری که نهایتا سازمان رای او را متلاشی می‌کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم کسانی که شائبه فساد پشت آن‌ها است ورود نکنند. کافی است در ۱۴۰۰ یک تصویر از منزل کاخ گونه یک کاندیدا در فضای مجازی منتشر شود شک نکنید که او دیگر برنده نخواهد شد، زیرا اوضاع اقتصادی مردم خیلی وخیم است و کاندیدای ثروتمند را دوست ندارند.

این فعال سیاسی گفت: دیروز برادری ایراد گرفت و پرسید چرا آقای احمدی‌نژاد ما حزب‌اللهی‌ها را در نظر ندارد و مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد که غیر حزب‌اللهی‌ها را خوشحال می‌کند؟ به او جواب دادم؛ تو می‌دانی که تنها با رای حزب‌اللهی‌ها نمی‌توانیم در انتخابات برنده شویم، بنابراین راهی به جز جذب توده‌های خاکستری وجود ندارد. بر همین اساس آقای احمدی‌نژاد تلاش دارد برای نظام و پیروزی انقلابی‌ها در انتخابات رای جمع می‌کند و این بهترین روشی است که وجود دارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
رئیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
1
یعنی واقعا تائید میشه اخمد نژاد اخه خیلی عرضه داره
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی