تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

شکاف جدی میان جمهوریخواهان آمریکا پس از تایید پیروزی بایدن

به باور کارشناسان انتخاباتی، تایید پیروزی بایدن از سوی مجمع گزینشگران آمریکا، شکاف عمیقی در میان صفوف جمهوریخواهان به وجود آورده است و محافظه‌کاران را در مناقشه‌ای سخت رودرروی یکدیگر قرار داده است.

کد خبر: ۷۸۰۳۳
۱۵:۲۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

شکاف جدی میان جمهوریخواهان آمریکا پس از تایید پیروزی بایدن

 

دیدارنیوز ـ به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، کارشناسان آمریکایی بر این باورند که رهبران جمهوریخواه کنگره این کشور پس از اعلام رسمی پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات از سوی مجمع گزینشگران، به شدت دچار دو دستگی شده اند.

مجمع گزینشگران (کالج الکترال) روز سه شنبه به طور رسمی پیروزی بایدن را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد.

انتظار می‌رود که با تصویب تصمیم مجمع گزینشگران از سوی کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی) دیگر هیچ قدرت مانوری برای مخالفان تحلیف نامزد دموکرات باقی نماند.

براساس اظهارنظر «مایک لیلیس» و «اسکات وانگ» کارشناسان انتخاباتی که از سوی نشریه آمریکایی هیل منتشر شد، تایید بایدن شکاف عمیقی در میان صفوف جمهوریخواهان به وجود آورده است و در مناقشه‌ای سخت محافظه کاران را رو در روی یکدیگر قرار داده است.

همزمان دردسر بزرگی برای رهبران حزب سرخ واشنگتن ایجاد کرده و آن‌ها را در میان دو راهی پذیرش حکم کالج الکترال و حمایت از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه قرار داده است که امکان دارد با رأی کنگره در ۶ ژانویه تقابل ایجاد کند.

در راستای آخرین تلاش‌های جمهوریخواهان برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات، «مو بروکز» سناتور جمهوریخواه کنگره اعلام کرد آخرین نیرویش را با وجود کمترین احتمال پیروزی به کار خواهد گرفت تا بر آراء دو کنگره فشار آورد و مانع صعود بایدن به ریاست کاخ سفید شود. اما تا این لحظه این تاکتیک بروکز از سوی شخصیت‌های عالی جمهوریخواه مورد حمایت واقع نشده و شواهد گویای آن است که این وضعیت به صحنه رویارویی جمهوریخواهان منجر شود.

از سوی دیگر «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا و از دیگر رهبران این حزب، در گفتگو با شبکه فاکس گفت: کشاندن چالش‌های انتخابات به کنگره «روشی اشتباه» است.

میچ مک کانل " رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس سنا جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخت. برخی دیگر از جمهوریخواهان نیز دیروز سه شنبه اعلام کردند که در پی تصمیم کالج الکترال، بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا به رسمیت می‌شناسند.

در این میان به رغم آنکه طرفداران سرسخت ترامپ تلاش‌های خود را برای جلوگیری از روند عادی انتقال قدرت به کار گرفته اند، مجمع گزینشگران پیروزی بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا را اعلام کرد.

با این وجود کارشناسان خاطرنشان کردند که همچنان برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که طرفداران پرشور مستاجر فعلی کاخ سفید از موضع خود درباره اعلام تقلب و ردّ انتخابات کنار نرفته و این روند را تا آخرین لحظه ادامه خواهند داد.

به این ترتیب باید انتظار داشت در ۶ ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) قدرت اجرایی را به او واگذار کنند، هرچند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کارزار انتخاباتی او همچنان به دنبال مانع‌تراشی در انتقال قدرت هستند. ترامپ همچنان انتخابات را بزرگترین تقلب در تاریخ آمریکا می‌داند و می‌گوید جهان به این انتخابات می‌خندد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی