تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ریزش ۵۵ هزار واحدی شاخص کل

نوید قدوسی: بالا و پایین شدن قیمت سهام از روال طبیعی خارج است

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: این که تمام سهم‌ها، چه دلاری و چه غیر دلاری، چه سهم اصلاح کرده و چه اصلاح نکرده، همگی با هم صف فروش می‌شود یعنی بازار در یک روال طبیعی و عادی نیست. همچنین آن علت یا اراده‌ای که بازار را از روال طبیعی خارج کرده، معلوم نیست.

کد خبر: ۷۷۹۴۱
۱۴:۲۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

نوید قدوسی: بالا و پایین شدن قیمت سهام از روال طبیعی خارج است

 

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: اگر چه در روز‌های اخیر برخی از تحلیلگران احتمال اصلاح برخی سهم‌ها را پیش‌بینی می‌کردند، اما شاخص کل امروز با ۵۵ هزار واحد ریزش، بسیاری را متعجب کرد و به عدد یک میلیون و ۴۲۸ واحد رسید و بار دیگر در آستانه تنزل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز که وضعیت بازار را بهتر منعکس می‌کند با ۱۰ هزار و ۷۵۲ واحد افت به عدد ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد کاهش یافت.


نماد‌های فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، شپنا و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر افت شاخص کل داشتند. خودرو، فولاد، فملی، امین، وتجارت، شستا و ونیکی از پر تراکنش‌ترین نماد‌ها بودند. امروز بیشترین کاهش قیمت نیز به نماد‌های قصفها، پتایر، زمگسا، غبهنوش، وغدیر، شپنا و خزامیا تعلق داشت.


امروز شاخص کل فرابورس نیز با ۵۴۷ واحد افت به عدد ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد کاهش پیدا کرد. نماد‌های آریا، مارون، زاگرس، هرمز، ذوب، صبا و وسپهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. وسپهر، چخزر، بپیوند، مادیرا، رافزا، آریا و پیزد از پر تراکنش‌ترین نماد‌ها بودند. در بازار ریزشی امروز، بیشترین کاهش قیمت به ترتیب عبارت بود از: بپیوند، زدشت، حسینا، شغدیر، زملارد، سبصیر و کوثر.


در خصوص تحولات بورس تهران و ریزش ۵۵ هزار واحدی امروز، نوید قدوسی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دیدار گفت: علت منطقی این نوع ریزش‌ها مشخص نیست. این که بازار نیاز به اصلاح دارد یک بحث است، اما وقتی بازار در یک روال طبیعی و متعادل باشد، اصلاح هم به صورت متعادل و منطقی صورت می‌گیرد. این که تمام سهم‌ها، چه دلاری و چه غیر دلاری، چه سهم اصلاح کرده و چه اصلاح نکرده، همگی با هم صف فروش می‌شود یعنی بازار در یک روال طبیعی و عادی نیست. همچنین آن علت یا اراده‌ای که بازار را از روال طبیعی خارج کرده، معلوم نیست.


یوسف اصلانی، کارشناس بازار‌های مالی نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دیدار گفت: در دو ماه گذشته بسیاری از سهم‌ها ۵۰ الی ۶۰ درصد رشد قیمت داشتند که طبیعی بود اصلاحی صورت بگیرد، اما این که همه سهم‌ها با هم بالا و همه با هم پایین می‌روند قطعا طبیعی نیست. مدتی است که جو بازار این گونه شده و سهم‌های اصلاح کرده و اصلاح نکرده، همه با هم صف فروش یا خرید می‌شوند. البته به نظر من اصلاح کنونی و صف فروش، نهایتا با شنبه هفته آینده جمع خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی