تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

۴۴۴ کتاب درسی بارکددار شدند+ نحوه دسترسی دانش آموزان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به روند بارکددار شدن کتاب‌های درسی گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بارکد دار شده‌اند و به ضمیمه برنامه درسی ویژه شرایط کووید ۱۹ برای تمام استان ها و مدارس ارسال شده است.

کد خبر: ۷۷۹۲۰
۱۰:۳۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
۴۴۴ کتاب درسی بارکددار شدند+ نحوه دسترسی دانش آموزان
 
دیدارنیوز - حسن ملکی درباره بارکد دار شدن کتابهای درسی توضیح داد و در این باره اظهار کرد: QRکد یک نماد گرافیکی  است که تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و کالاها بر روی محصول خود درج می‌کنند تا کاربر با استفاده از گوشی‌های همراه در کمترین زمان و بدون نیاز به داشتن  دانش فنی خاص بتواند به محتوای مورد نیاز درباره آن کالا یا خدمات دست پیدا کند.

وی افزود: QR Code روشی برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول، توضیحات و... است که حاصل آن یک تصویر است و  این تصویر با استفاده از اکثر گوشی‌های دوربین دار قابل فهم و خواندن است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه QR Code  بر روی کتاب های درسی یا صفحات آن دانش‌آموزان را مستقیم وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و غیره می‌کند گفت: وجود مطالب مکمل در فهم بهتر مطالب کتاب موثر است.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بارکد دار شده اند و به ضمیمه برنامه درسی ویژه شرایط کووید ۱۹ برای تمام استان ها و مدارس ارسال شده است گفت: استان ها و مدارس می‌توانند آنها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند یا دانش‌آموزان از مدارس خود بگیرند و استفاده کنند.

به گفته وی البته برای استفاده از این فرصت لازم است نرم افزار مربوطه بر روی گوشی فرد نصب شود که کار سختی نیست و روش استفاده آن در قالب یک ویدئو در شبکه رشد بارگذاری شده و قابل دریافت است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی