تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور

- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تحریم‌های جدید آمریکا علیه سه شرکت این کشور انتقاد کرده و از اینکه واشنگتن بجای همکاری، چنین اقدامات خصمانه‌ای را در پیش گرفته است ابراز تاسف کرد.

کد خبر: ۷۶۶۷۶
۱۱:۵۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور

 

دیدارنیوز ـ ماریا زاخارووا در جمع خبرنگاران گفت: ماشین تحریم‌های آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه سرعت بیشتری گرفته است. هنوز یک هفته از موج گذشته تحریم‌ها در مورد روسیه نگذشته است که این بار سه شرکت روسی مورد تحریم قرار گرفتند که از خرید وسایل مربوط به امور نظامی از آمریکا و دریافت کمک از دولت این کشور و امضای قرارداد با آمریکا منع می‌شوند.

وی افزود: این بار شرکت‌های روسی گویا بخاطر نقض قانون آمریکایی عدم انتشار (تسلیحات کشتار جمعی) در مورد ایران، کره شمالی و سوریه تحریم شده اند و دولت آمریکا به خود زحمت نمی‌دهد شواهدی در این مورد برای اثبات ادعای خود ارائه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: یکی از این شرکت‌های تحریم شده «الکون» است که جانشین کارخانه تولید قطعات الکترونی کازان است که در طرح معروف شوروی -آمریکایی آپولو-سایوز شرکت داشت و بدون قطعات الکترونیکی این شرکت، فضانوردان روسی و آمریکایی نمی‌توانستند دست یکدیگر را در فضا بفشرند.

پروژه آزمایشی آپولو–سایوز نخستین مأموریت فضایی مشترک بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و نخستین همکاری فضایی بین‌المللی بود. این مأموریت در ۲۴ تیر ۱۳۵۴ (۱۵ ژوئیه ۱۹۷۵) آغاز شد و در طی آن، فضاپیمای آمریکایی آپولو و فضاپیمای روسی سایوز در مدار زمین به هم متصل شدند و فضانوردان آن‌ها باهم عملیات مشترکی را به انجام رساندند.

زاخارووا در ادامه گفت: فقط می‌توانیم تاسف بخوریم که امروز مجبور می‌شویم از همکاری بین روسیه و آمریکا سخن نگوییم بلکه به یک اقدام غیردوستانه دیگر که با انگیزه منافع زودگذر انجام گرفته است، اشاره کنیم.

وی افزود: آنچه که مربوط به کمک از طرف دولت آمریکا می‌شود که با این تحریم جدید منع شد شرکت‌ها و سازمان‌های ما هیچگاه درخواست نکرده اند و چنین قصدی را برای درخواست کمک در آینده ندارند.

آمریکا چهار نهاد روسی و چینی که مدعی است از برنامه موشکی ایران حمایت کردند را تحریم کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با طرح این موضوع در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا چهار نهاد در روسیه و چین را به علت حمایت آن‌ها از برنامه موشکی ایران که همچنان یک نگرانی مهم است، تحریم کرده است.

آمریکا تاکنون بیش از ۹۰ بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی