تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
درس گفتار‌های اقتصادی دیدار ۱

مکتب اتریش به زبان ساده با محمد ماشین‌چیان

کد خبر: ۷۶۱۷۱
۱۶:۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: مکتب اتریش در فضای فکری ایران از مکاتب اقتصادی بحث‌برانگیز در سه دهه اخیر بوده است‌ و موافقان و مخالفان پر شوری دارد. 

نام این مکتب از بنیان‌گذاران و هواداران نخستین آن، که شهروندان امپراتوری هابزبورگ اتریش بودند، از جمله کارل منگر، اویگن فن بوم-باورک، لودویگ فن میزس، و برندهٔ جایزهٔ نوبل، فردریش هایک مشتق شده‌است. امروزه، پیروان مکتب اتریش در سراسر جهان حضور دارند، اما بیشتر با عنوان اقصاددانان اتریش و آثار آنان با عنوان اقتصاد اتریشی نامیده می‌شود.

بی‌تردید فهم و شناخت درست مکاتب و اندیشه‌های اقتصادی، سیاسی و فلسفی، گام نخست در نقد و بررسی صحیح مکاتب است.

محمد ماشین‌چیان، روزنامه‌نگار و فعال لیبرال، از مدافعان اقتصاد آزاد و مکتب اتریش در ایران است که در یک دهه اخیر در این حوزه به کوشش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر تئوریک و مطبوعاتی مشغول بوده است.

ماشین‌چیان در فیلم زیر به زبانی ساده به بیان برخی از مفروضات و اصول مکتب اتریش می‌پردازد:
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
بسیار ضعیف بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی