تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدار" از اخبار‌های ضد و نقیض تعطیلی تهران گزارش می‌دهد؛

همه جا تعطیل است؛ جدی بگیرید

خبر‌های ضد و نقیضی که در ۲۴ ساعته گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود واکنش مسئولان را به همراه داشت و در ساعات پایانی روز سه شنبه ۲۷ آبان، رحمانی فضلی وزیر کشور آب پاکی را روی دست اصنافی که تصور می‌کردند می‌توانند در دو هفته آینده باز باشند ریخت. او در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد: «تعطیلی کل اصناف تهران به جز آن‌هایی که اعلام شده جدی است و به احتمال زیاد این تعطیلی دو هفته دیگر هم ادامه خواهد داشت.» در گزارش پیش رو علاوه بر اعلام نقطه نظر‌های مسئولان درباره تعطیلی به این موضوع هم اشاره داریم که به اخباری که منبع درستی ندارد اعتماد نکنیم و به بازار شایعات بیش از این دامن نزنیم.

کد خبر: ۷۵۹۱۹
۱۱:۳۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

همه جا تعطیل است؛ جدی بگیرید

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: انگار ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامتی و جان آدم‌ها را نشانه گرفته، این قدرت را هم دارد که اجازه ندهد اخبار درستی درباره وضعیت کنونی تهران و تصمیم‌هایی که درباره این شهر گرفته شده منتشر شود؛ می‌گویید چرا؟ چون از روز گذشته که خبر تعطیل شدن تهران برای دو هفته پس از کش مکش‌های زیادی از سوی روحانی تائید شد و چند مسئول از سخنگوی دولت گرفته تا سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از تعطیلی همه اصناف سخن گفتند و فقط درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، آتش نشانی و سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها را مجاز به فعالیت دانستند اما چند ساعت بعد لیستی در فضای مجازی دست به دست شد و در این لیست اسامی اصنافی به عنوان مشاغل درجه یک و دارای مجوز فعالیت آورده شده بود که باعث تعجب همگان شد و بعدا مشخص شد که این لیست را به اشتباه یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرده و اسامی مشاغل اعلام شده مربوط به اوایل سال ۹۹ است.

 

لیست منتشره و تکذیب شده چه بود

در لیستی که با عنوان  «مشاغلی که تعطیل نیستند» در فضای مجازی دست به دست شد اسامی همه اصناف از مغازه داران لاستیک فروشی و آهن فروشی گرفته تا موبایل و لوازم خانگی آورده شده بود و این لیست این شائبه را به وجود آورد پس دولت چه اصنافی را تعطیل کرده و این چه تعطیلی است؟ این اخبار بی منبع و بعضا دروغ کار را برای صاحبان مشاغل سخت کرده بود و نمی‌دانستند که باید چه تصمیمی اتخاذ کنند تا اینکه وزیر کشور در مصاحبه‌ای آخرین اطلاعات و اخبار را در این زمینه اعلام کرد که در بخش اول گزارش به آن اشاره شد.

همه جا تعطیل است؛ جدی بگیرید

 

پس از اینکه تعطیلی اصناف مشخص شد، مهمترین موضوع فعالیت دستگاه‌های دولتی بود که استاندار تهران در این‌باره گفت: پیشنهادهای مختلفی به وزارت کشور فرستاده شده چون میزان تراکم جمعیت و تردد در پایتخت باید کاهش پیدا کند که در این زمینه پیشنهاد دورکاری با توجه به حضور ۴۸۰ هزار کارمند ستادی و ۱۶۰ هزار کارمند ملی ضروری به نظر می‌رسد.

 

رحمانی فضلی دراین‌باره هم گفته بود که حتی این تعطیلی شامل سه قوه هم می‌شود و این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و این تصمیم حکم قانون را دارد.

او ادامه داد: «هر منطقه و شهری وضعیتش مشخص شده و در هر شهری با توجه به شرایطی که دارد تعدادی از افراد می‌توانند در یک مکان حضور پیدا کنند لذا نه تنها شامل مجلس شورای اسلامی بلکه شامل دولت و کمیسیون‌های دولت هم می‌شود.»

 

از سوی دیگر استاندار تهران گفت: «این تقسیم بندی براساس یک شاخص که شاخص مطلوبی نیز به نظر می‌رسد انجام شده است یعنی براساس تست‌های پی سی ار مثبت در هر منطقه و شمار بستری بیماران، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. به نظر من این تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیمی علمی و تخصصی است که انشاءالله با اجرای آن و پیگیری که توسط دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد این امیدواری را ایجاد کرده که بتوانیم نسبت به کنترل بیماری گام موثری برداریم.»

 

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که در کنار این مصوبه شاهد تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا بوده‌ایم افزود: براساس نظر رئیس جمهور همه استانداران و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تمام دقت این مصوبات را اجرا نمایند. ما در استان تهران با جدیت مصوبه را دنبال خواهیم کرد. مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا نیز از یکم آذرماه یعنی هفته آینده اجرایی خواهد شد. به این ترتیب امیدواریم بتوانیم شرایطی را که امروز با آن روبرو هستیم مدیریت و کنترل کنیم و روند کاهش بیماری را شاهد باشیم.

 

همه جا تعطیل است

در ساعات ۱۶ روز سه شنبه بیست و هفتم آبان ماه رئیس سازمان اداری و استخدامی محدودیت‌های جدید کرونایی که از شنبه آینده اعمال می‌شود، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهر‌های کشور مصوب چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ادارات مرکز و استان‌ها و شهرستان‌ها در هر یک از شرایط سه گانه هشدار ابلاغ شده است.
 
همچنین در این ابلاغیه آمده که خدمات ضروری به آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی اطلاق می‌شود که مستقیما در زندگی روزمره شهروندان و یا انجام فعالیت‌ها با ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی دیگر تاثیر گذار بوده و ارائه آن‌ها قابل تعطیل نیست. از قبیل خدمات مرتبط با مشاغل گروه یک در بخش دولتی، خدمات آب، برق، گاز، خدمات درمانی و سلامت، تامین کالا‌های ضروری، امور بانکی، خدمات پستی، خدمات ارتباطی، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، نظارت بر بازار و نظائر آنها؛ و از طرف دیگر خدمات عادی به آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی اطلاق می‌شود که عدم ارائه موقت آن‌ها تاثیر جدی در زندگی عموم شهروندان نداشته و می‌توان ارائه آن‌ها را به زمان دیگری در آینده نزدیک موکول کرد.
 
به نظر می‌رسد تعطیلی دو هفته‌ای تهران با توجه به آمار مبتلایان و فوت شدگان (هر چند دیر اتخاذ شد)، می‌تواند این امید را در دل مردم به خصوص کادر درمان زنده نگه دارد که شاید این ویروس منحوس به زودی بار و بندیلش را جمع کند و از ایران و کل دنیا برود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی