تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ترامپ شکست را نمی‌پذیرد: جان سختی پوپولیسم!

شکاف در جامعه آمریکا در این روز‌ها به خوبی نمایان شده است. طرفداران دونالد ترامپ در خیابان‌ها هستند و خود ترامپ زیر بار شکست نمی‌رود و شکایت‌های انتخاباتی خود را ادامه می‌دهد.به نظر عدم پذیرش شکست از طرف ترامپ نه فقط یک رخداد سیاسی گذارا که آسیبی بلند مدت برای دموکراسی به عنوان یک نظام سیاسی است.

کد خبر: ۷۵۸۴۷
۲۰:۵۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
جنگ انتخاباتی ترامپ در توئیتر
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: در حالی که تیم جو بایدن برای ورود به کاخ سفید و مستقر شدن در اتاق بیضی شکل آماده می‌شوند؛ ترامپ جنگ توئیتری علیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ادامه می‌دهد. طرفداران او هم در خیابان‌های واشنگتن به دنبال حمایت از ترامپ هستند.

 روز گذشته ترامپ در توئیتر خود نوشت که بایدن پیروز شد، چون تقلب شد. در حقیقت او در این توئیت پیروزی جو بایدن را پذیرفته است. بعد از چند ساعت احتمالا به گاف خود پی برد و در توئیت دیگری نوشت: «من هیچ چیزی را نپذیرفتم، او (بایدن) فقط از نظر رسانه‌های جعلی پیروز شده است!»

به نظر نمی‌رسد ترامپ تا ۲۰ ژانویه از تلاش برای نشان دادن تقلب در انتخابات دست بردارد؛ حامیان او نیز کنار نرفته‌اند. امروز زمانی که حامیان ترامپ و گروه‌های راستگرا در واشنگتن اقدام به تجمع کرده بودند، دونالد ترامپ با ماشین‌ ریاست جمهوری در جمع آن‌ها حاضر شد.
 
همزمان با ادامه تظاهرات خیابانی، برخی خشونت‌ها هم بروز کرده است. طرفداران ترامپ می‌گویند آنتیفا (Antifa)، مجموعه‌ای از گروه‌های جناح چپ مستقل ستیزه جوی ضد فاشیستی مسئول بروز خشونت هستند و طرف مقابل پرودبویز (Proudboys)، گروه‌های راست افراطی و معروف به نئوفاشیست‌ها را عامل اصلی خشونت‌ها می‌دانند.


این روز‌ها رنگ مو‌های ترامپ توجه کاربر‌های فضای مجازی و رسانه‌ها را جلب کرده است. مو‌های ترامپ در نشست خبری جدیدش در خصوص کرونا از طلایی به خاکستری تبدیل شده بود که جنجال بسیاری را بر پا کرد و بسیاری این رنگ را نشان غم و درد و افسردگی ترامپ دانسته‌اند.



ادامه روند شکایت‌های ترامپ

 

ترامپ در توئیتر خود از شکایت‌های بزرگی سخن گفته که می‌توانند نتایج اعلام شده انتخابات را از اعتبار انداخته و منجر به پیروزی او شوند. با این حال هنوز او و تیم وکلای او مدرکی ارائه نکرده اند.

رودی جولیانی وکیل ارشد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است: «در ایالت میشیگان و چند ایالت دیگر دلایلی داریم که نتیجه را برعکس می‌کند. ادله‌های قانونی و قوی داریم که ترامپ را با اختلاف ۲ تا ۳ درصد علیه بایدن برنده انتخابات خواهد کرد.»

با این حال به نظر می‌رسد تیم وکلای دونالد ترامپ نسبت به آینده مشاجره حقوقی بر سر نتایج انتخابات روز سوم نوامبر آمریکا خوش‌بین نیستند. دادگاه‌های ایالتی و فدرال آمریکا تاکنون ادعا‌های حقوقی وکلای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات را رد کرده‌اند.
 
طبق گزارش سی ان ان، تیم وکلای ترامپ برآنند تا نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا را مخدوش اعلام کرده و صد‌ها هزار برگه رای را که پس از سوم نوامبر شمارش شده‌اند، نامعتبر اعلام کنند.

به نظر می‌رسد ترامپ همه امید خود را به مداخله دیوان‌عالی آمریکا در آرای انتخابات بسته است. او در توئیتی نوشته است: «آن‌هایی که مسئول دفاع از قانون اساسی هستند، نمی‌بایست اجازه دهند که آرای پستی انتخابات سال ۲۰۲۰ در نتیجه منظور شوند.» این در حالی است که ۶ کرسی از ۹ کرسی دیوان‌عالی آمریکا در اختیار نیرو‌های محافظه‌کار آمریکا است. سه نفر از این قاضیان در دوره زمامداری ترامپ و به پیشنهاد او به عضویت دیوانعالی درآمده‌اند. آخرین هم امی برت، بود که با انتخاب ترامپ وارد دیوانعالی شده است. با این حال به نظر نمی‌رسد دیوانعالی بدون مدرک به نفع ترامپ رأی دهد.
 


نگرانی‌ها از رفتار‌های ترامپ

 

این روزها به نظر حال پدران بنیان‌گذار آمریکا خوب نیست. ارزش‌های آمریکایی و لیبرال دموکراسی با رفتار‌های ترامپ و هواداران او زیر سوال رفته است. ادعای ترامپ در مورد وقوع تقلب گسترده در انتخابات به خودی خود برای یکی از قدیمی‌ترین دموکراسی‌های جهان دردناک است. نپذیرفتن شکست توسط رئیس جمهور منتخب و پشت پا زدن به عرفی که برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها اساس  چرخش قدرت در واشنگتن بوده است؛  احتمالا عواقب ناگواری نه فقط برای آمریکا که برای نظام دموکراسی خواهد داشت. تو گویی که شیطان  پوپولیسم در کالبد نظام دموکراسی خانه کرده است و به راحتی از میدان به در نمی‌رود. این رفتار ترامپ و حامیانش حتی صدای شماری از نمایندگان و سناتور‌های جمهوری خواه آمریکا را نسبت به رویکرد نامتعارف کاخ سفید در قبال انتخابات بلند کرده است.

کاملا هریس نیز در خصوص شکایت‌های ترامپ گفته است: «ترامپ و جمهوری خواهان در تلاشند با شکایت‌های بی اساس پیروزی قاطع ما را از بین ببرند. ما برای تأمین بودجه کار قانونی لازم برای محافظت از هر رای به کمک شما نیاز داریم. اگر توانایی مالی دارید، امروز در صندوق مبارزه بایدن مشارکت کنید!»

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز گفته است: «ما نسبت به ۴ سال پیش و زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور شد، دچار شکاف بیشتری در آمریکا هستیم.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی