تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
اشک شادی در خط پایان استامبول

در ستایش شوالیه دورگه؛ همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا

لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس، ضمن رسیدن به رکورد ۹۴ پیروزی، توانست هفتمین قهرمانی فصل را نیز به کارنامه پر از موفقیت خود ضمیمه کند و با شوماخر برابر شود در حالی که در رکورد‌های دیگر از غول آلمانی عبور کرده.

کد خبر: ۷۵۸۲۸
۱۷:۳۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: عصر دیروز در گرندپری ترکیه و در پیست استامبول پارک، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس، نمایشی بی‌نقص از بالاترین سطح از رانندگی را در روز‌های بارانی به نمایش گذاشت و ضمن رسیدن به رکورد ۹۴ پیروزی، توانست هفتمین قهرمانی فصل را نیز به کارنامه پر از موفقیت خود ضمیمه کند. همیلتون حالا از نظر قهرمانی فصل با میشائیل شوماخر برابر است در حالی که در رکورد‌های دیگر از غول آلمانی عبور کرده.

همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد

نماد استعداد و پشتکار
همیلتون ۳۵ ساله نخستین رنگین‌پوستی است که توانست به قهرمانی در مسابقات فرمول یک دست پیدا کند آن هم ۱۲ سال قبل. او که در خانواده‌ای متوسط رشد کرده  و با تلاش بسیار و به دست آوردن موفقیت در رقابت‌های کارتینگ، استعدادش را بروز داد و بالاخره به رقابت‌های فرمول یک راه یافت. اولین بار او در سال ۲۰۰۸ به قهرمانی فصل رسید و بعد در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و نهایتا ۲۰۲۰ قهرمانی‌اش را تکرار کرد و حالا از او به عنوان بزرگترین قهرمان تاریخ فرمول یک نیز نام می‌برند. گرچه از نگاه برخی، اطلاق چنین عنوانی به همیلتون بیشتر جنبه ژورنالیستی دارد، اما انگلیسی‌ها اعلام کرده‌اند که اگر او برترین قهرمان تاریخ فرمول یک نباشد، قطعا برترین ورزشکار تاریخ بریتانیا از زمان ظهور شوالیه‌ها هست!

همیلتون دیروز از جایگاه ششم مسابقه را استارت زد، اما به سرعت موقعیت خود را بهتر کرد و سرانجام با فاصله حیرت‌انگیز بیش از ۳۰ ثانیه‌ای نسبت به سرجیو پرز از خط پایان گذشت و برنده شد. او  در سخت‌ترین روز که استرس مسابقه برایش بسیار بالا بود نیز ذره‌ای کیفیت رانندگی خود را از دست نداد تا نشان دهد شایسته به دست آوردن ۷ عنوان قهرمانی است.

همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد

اشک‌هایت را رها کن
فشار بسیاری که بر ذهن همیلتون وجود داشت در پایان مسابقه به صورتی عجیب تخلیه شد. او پس از عبور از خط پایان و در حالی که پرچم شطرنجی را برای نود و چهارمین بار به عنوان برنده دید، در مکالمه رادیویی خود با اعضای تیمش بغض کرد و کاملا پیدا بود که اشک شادی از چشمانش جاری شده است. او به همه کسانی که دنبال رسیدن به رویاهای‌شان هستند ثابت کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند در برابر اراده انسان ایستادگی کند.

حالا رکورد‌های همیلتون در فرمول یک به عنوان دلیلی برای تلاش بیشتر بقیه رانندگان در ذهن تاریخ ثبت شده اند و البته بعید است به این زودی‌ها کسی به آمار خیره‌کننده او دست پیدا کنند. همیلتون در استامبول رکورد ۲۶۴ مسابقه و ۹۴ پیروزی را ثبت کرد که از شوماخر بالاتر است. او تقریبا در تمام پیست‌های مسابقه در دو دهه اخیر توانسته عنوان اول را به دست آورد. ستاره اقبال او در پیست مجارستان از همه تابناک‌تر بوده و تابحال ۸ بار در این پیست برنده شده است. او در پیست سیلوراستون بریتانیا، پیست کانادا و پیست‌های ایتالیا نیز ۷ بار برنده شده و در آمریکا و چین نیز ۶ بار روی سکوی اول ایستاده است. همیلتون که استاد رانندگی در پیست خیس است در پیست همیشه بارانی سوزوکای ژاپن نیز ۵ بار برنده شده است.

به خاطر همین آمار پیروز‌های پرشمار است که ریو فردیناند فوتبالیست مشهور منچستر یونایتد درباره‌اش گفته: «همیلتون بزرگ‌ترین ورزشکاری است که در انگلستان پا به عرصه وجود گذاشته، بی‌شک! البته رکورد‌های بعدی او همچنان در راه هستند.»

همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد

شوالیه دورگه و آرزوی ۲۰۲۱
حق با فردیناند است چرا که هنوز سه مسابقه از فصل ۲۰۲۰ فرمول یک باقی مانده و در واقع فاصله امتیازی همیلتون با بقیه رانندگان آنقدر زیاد شد که در فاصله سه رقابت به پایان فصل، او قهرمانی‌اش را مسجل کرد. از طرف دیگر به نظر نمی‌آید همیلتون قصدی برای خداحافظی از فرمول یک داشته باشد و اتفاقا این روز‌ها به همراه مرسدس در نقطه اوجی رشک‌برانگیز به سر می‌برند. همیلتون برای فصل ۲۰۲۱ نیز یک هدف بزرگ خواند داشت و آن رسیدن به هشتمین قهرمانی فصل و عبور از میشائیل شوماخر کبیر است و البته سابقه این راننده نشان می‌دهد که او برای رسیدن به هدف‌هایش چه انگیزه وحشتناکی پیدا می‌کند.

البته قرارداد ۴۰ میلیون پوندی همیلتون با مرسدس تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد، اما قابل پیش‌بینی است که کمپانی آلمانی با توجه به موفقیت‌های عظیمی که با راننده دورگه‌اش به دست آورده، هر طور شده قرارداد او را با یک رقم پر از «صفر»، تمدید خواهد کرد، به خصوص به این دلیل که هر دو طرف در اوج توانایی خود به سر می‌برند.

در انگلستان هم گفته شده که لرد هِین یکی از نمایندگان افتخاری مادام‌العمر مجلس این کشور از بوریس جانسون خواسته که لقب «سِر» را به همیلتون اعطا کنند، چون او شایسته این عنوان ملی است. جالب‌تر اینکه همیلتون در واکنش به این خبر گفته است که از نظر او پزشکان و پرستاران که سخت‌ترین روز‌ها را در این مدت سپری کرده و جان مردم را نجات می‌دهند شایسته‌تر از او برای دریافت این عنوان هستند!

همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد

با من تماس بگیر لوئیس
لوئیس همیلتون که پدری سیاه‌پوست و مادری سفیدپوست دارد سال ۱۹۸۵ در یک خانه معمولی در محله استیونیج در شمال لندن به دنیا آمد. پدرش آنتونی برای تامین هزینه‌های او در مسابقات پایه‌ای کارتینگ، سه بار تغییر شغل داد و همه درآمد خود را هزینه کرد. مسیر لوئیس، اما از همان ابتدا روشن به نظر می‌آمد، چون او راننده‌ای بسیار سریع و دارای غریزه بسیار قوی برای تبدیل شدن به یک راننده بالفطره بود. در سال ۱۹۹۵ یعنی در ۱۰ سالگی وقتی با لباس و کفشی عاریه از یک قهرمان مسابقات موسوم به فرمولا کادت به مراسم اعطای جوایز رفت، ملاقاتی کوتاه با ران دنیس رئیس وقت تیم مک‌لارن داشت و با اعتماد به نفس به او گفت: «یک روزی می‌خواهم برای تیم شما مسابقه دهم!» و دنیس هم پاسخ داد: «تا ۹ سال دیگر با من تماس بگیر تا با تو یک معامله ترتیب بدهم.»

و عجیب اینکه او در ۲۲ سالگی برای اولین بار با تیم مک‌لارن وارد مسابقات فرمول یک شد و بعد از ۱۲ سال حالا هفتمین قهرمانی فرمول یک در دستان اوست، افتخاری که از نگاه نیکو روزبرگ هم‌تیمی سابق او در مرسدس، از بزرگترین افتخارات تاریخ در دنیای ورزش است. همیلتون دیروز توئیت کرد: «۱۵ نوامبر ۲۰۲۰، روزی که هرگز فراموش نخواهم کرد...»  
 
همیلتون بزرگترین ورزشکار تاریخ بریتانیا شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی