تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
گفتگوی دیدار با عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا

مینو محرز: هزینه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بیشتر از هزینه درمان هزاران نفر نیست

تعطیلی تهران یکی از موضوعات مهم این روز‌ها شده و خبر‌های مختلفی هم در این‌باره روی خروجی خبرگزاری‌ها به نقل از مسئولان ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اینکه قرار است چه تدابیری برای تعطیلی دو هفته‌ای اتخاذ شود، قرار گرفت، اما نکته قابل توجه این است که دستور العملی که در حال حاضر از سوی این ستاد منتشر شده است خبر از تعطیلی همه اصناف به جز مشاغل خدماتی و درمانی می‌دهد در حالی‌که روز دوشنبه سخنگوی ستاد کرونا در مصاحبه‌ای با ایسنا از اعلام یک سری دستورالعمل جدید برای تهران و سایر شهر‌ها خبر داد و گفت: این دستورالعمل‌ها بر اساس وضعیت هر شهری تدوین و ابلاغ می‌شود.

کد خبر: ۷۵۸۲۵
۰۹:۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
برای جان مردم نمی‌توان قیمت گذاشت
 
دیدارنیوز _ نسرین نیکنام: بالا رفتن آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا نشان از قدرت گرفتن ویروس کرونا در ماه‌های اخیر داشت از این رو پس از هفته‌ها صحبت سر تعطیلی این موضوع با تائید رئیس جمهور از شنبه اول آذر اجرایی می‌شود، اما اینکه این راهکار چقدر مثمرثمر خواهد بود چیزی است که با دکتر مینو محرز مطرح کردیم. او در گفتگو با دیدار تاکید کرد که کاهش ابتلا به کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن مردم در خانه است.


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: از نظر پزشکی تنها راهکاری که ما بتوانیم مانع سرایت کرونا به افراد شویم فاصله گذاری فیزیکی است و در شرایط کنونی اجرای این موضوع منوط به نگه داشتن مردم در خانه است و دلیل اصلی تعطیلی تهران هم این است که مردم را در خانه نگه داریم تا شاید بتوان اوج گیری کرونا را کنترل کرد.


محرز محدودیت‌های هفته اخیر را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: اعلام تعطیلی برخی واحد‌های صنفی از ساعت ۶ عصر و محدود کردن رفت و آمد مردم از ساعت ۹ شب به بعد که اصلا راهکار خوبی نبود و نیست و دیدیم که نه تنها تاثیری در بهبود شرایط نداشت بلکه باعث افزایش و هجوم بیشتر مردم به حمل و نقل عمومی شد.
 

به گفته او مترو و اتوبوس خطرناک‌ترین مکان برای انتقال ویروس کرونا هستند، از این رو تعطیلی دو هفته‌ای تهران این حجم از ورود آدم‌ها به حمل و نقل عمومی را کاهش می‌دهد و می‌توان امیدوار بود که تاحدودی وضعیت شیوع ویروس کرونا کاهش یابد.


او در پاسخ به این پرسش که حیات خیلی از آدم‌ها به امرار معاش روزانه است و اینکه آیا ستاد کرونا برای حل این مشکل فکری کرده است یا نه گفت: دولت باید از این اقشار حمایت کند، زیرا این حمایت بهتر از این است که روزانه میلیارد‌ها تومان صرف درمان بیماران کند.


محرز تاکید کرد: هزینه‌های یک شب بستری شدن در‌ آی سو یو میلیون‌ها تومان است و این باتوجه به شرایط کنونی بسیار وحشتناک است؛ پس بهتر است به جای اینکه دولت برای درمان بیماران هزینه کند، برای افراد نیازمند بسته‌های حمایتی آماده کند، چون نمی‌توان برای جان مردم قیمت تعیین کرد.


این عضو ثابت ستاد مقابله با کرونا گفت: پرسنل بیمارستان‌ها و کادر درمان خسته شده‌اند و برای اینکه بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم باید مردم را در خانه نگه داریم، مردم هم در این زمینه باید به ما کمک کنند، چون کرونا با کسی شوخی ندارد و بالا رفتن آمار فوت شدگان هم تائیدی بر این صحبت است.


او با تاکید بر اینکه در صورت محقق شدن نتایج این دستورالعمل روند آن ادامه خواهد داشت، افزود: اگر شرایط را با همین روال کنونی ادامه می‌دادیم آمار فوت شدگان خیلی بیشتر از این رقم‌های اعلام شده این روز‌ها می‌شد و تعطیلی تصمیم منطقی بود.


او تاکید کرد: من متخصص بیماری‌های عفونی هستم و در بیماری‌ها پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است. ما سعی می‌کنیم پیشگیری کنیم تا به درمان احتیاج نباشد. به همین دلیل دائما درباره استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها برای پیشگیری از کرونا صحبت می‌کنیم.


این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص احتمال دستیابی ایران به واکسن کرونا از طریق سازوکار توزیع عادلانه واکسن در سازمان جهانی بهداشت گفت: در مورد واکسن کرونا حتی اگر تولید انبوه هم انجام شود کار توزیع ساده نیست. الان چندین میلیارد آدم به این واکسن نیاز دارند. کارخانه‌هایی که چنین توانایی دارند محدودند. اشکال فایزر هم این است که به یخچال -۸۰ نیاز دارد و نقل و انتقال آن ساده نیست. هرجا که این را تولید می‌کند به اطراف خود می‌تواند توزیع کند.


محرز اظهار کرد: حال وقتی یک واکسن موثر برای یک بیماری عفونی وجود داشته باشد که خوشبختانه برای بسیاری از بیماری‌های عفونی وجود دارد، چطور ممکن است آن را منکر شد. بسیاری از بیماری‌های عفونی مانند آبله و... به دلیل وجود واکسن در دنیا ریشه کن شده است. اگر واکسن نبود که تمام مردم دنیا به دلیل بیماری‌های عفونی از بین رفته بودند.


محرز با بیان اینکه ایران در تولید واکسن کرونا پیشرفت‌هایی داشته گفت: ما خودمان واکسن تولید می‌کنیم؛ واکسن چین و روسیه را نمی‌توانیم تایید کنیم چرا که مورد تایید نهاد‌های بین المللی نیستند و ما ترجیح می‌دهیم واکسنی را که خودمان تولید می‌کنیم استفاده کنیم.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
آدم ها این جامعه همواره گوشت جلوی توپ بودن. الان شدن گوشت جلوی ویروس. خودمون باید بمالیم
علی
|
United States of America
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
این همون چیزیه که سیاست گذارهای جامعه در بحران کرونا باید درک کنند. ما انتخاب مطلوب نداریم. بین دو گزینه نامطلوب هستیم. یعنی بین حفظ جان مردم و نان مردم. حالا باید انتخاب کرد و انتخاب انسانی این هست که جان مردم انتخاب بشه. در دراز مدت هم هزینه های اقتصادی قرنطینه نکردن خیلی بیشتر هست.
دولت باید این رو متوجه باشه و البته به توان جامعه مدنی تکیه کنه و قرنطینه رو ببره جلو
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
میگن قرنطینه قرنطینه.... آخه مردم چطوری باید نون بخورن. همه نه کارمند دولتن و نه بچه پولدار. خیلیا کار نکنن نون ندارن که بخورن
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی