تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

الهه کولایی: فیرحی یادآور اسلام رحمانی و انسانی بود

الهه کولایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از همکاران مرحوم دکتر فیرحی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او در ابتدای گفت‌وگو با دیدار به سراغ خصایص و ویژگی‌های مرحوم دکتر فیرحی رفت.

کد خبر: ۷۵۵۴۸
۱۸:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
الهه کولایی: فیرحی یادآور اسلام رحمانی و انسانی بود
 
دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: الهه کولایی گفت: «وارستگی، صداقت و امانتداری و ارائه یک چهره انسانی از اسلام در چارچوب مطالعات خود برای جامعه دانشگاهی ما و رشته علوم سیاسی بسیار ارزشمند بود. ایشان نمونه والای یک روحانی متخلق به اخلاق اسلامی بود. فردی که خود الگویی از اسلام با خوانش انسانی در آثار و نوشته‌ها و سخنان خود به نمایش می‌گذاشت. او یادآور الگوی اسلام رحمانی و اسلام انسانی بود. در جهانی که چهره‌ای کریه و ضد انسانی و سرشار از خشونت و تندی از اسلام ارائه می‌شود فیرحی آزاده‌ای بود که با بهره گرفتن از آموزه‌های حوزوی و درک عمیق از اندیشه‌های سیاسی اسلام و غرب و ایران توانست خوانشی دقیق و عمیق از آموزه‌های دینی در حوزه سیاست ارائه کند.»

کولایی با بیان این‌که خلأ نبود دکتر فیرحی در حوزه اندیشه سیاسی قابل پر شدن نیست ادامه داد: «سخنان و تفسیر‌های دکتر فیرحی از اسلامی که با نیاز‌های انسان امروز تناسب دارد و پاسخگوی نیاز‌های انسان امروز است خلاء و نبود او را دردناک‌تر و خسارت‌بارتر می‌کند. او مصداق واقعی از دست رفتن یک عالمی است که ضربه‌ای که می‌زند غیرقابل جبران است. این غیرقابل‌جبران بودن در روش و منش و سیره فیرحی کاملاً آشکار و ملموس است. به ذهن هر کسی که او را می‌شناخت فوری و بلافاصله این درک وارد می‌شود که چه کسی جای او را می‌تواند بگیرد. جای خالی فیرحی در اندیشه سیاسی به این سادگی‌ها قابل پر شدن نیست و به نظر می‌رسد خدمتی که او به اسلام و ایران کرد یعنی آشتی دادن اندیشه‌های دینی در شرایطی که کاربست آن شکاف عمیقی بین جامعه به وجود آورده می‌تواند در مسیر بکارگیری این اندیشه‌ها برای رهایی انسان‌ها تأثیر عمیق داشته است. نبود فیرحی مسلماً ضربه‌ای جدی به خوانش انسانی از اندیشه‌های دینی در پاسخ نیاز‌های امروز جامعه ایرانی در بر خواهد داشت. مصیبت کرونا برای جامعه بشری و هزینه‌های گزاف آن در از دست رفتن انسان‌هایی که سرمایه هستند و به این سادگی‌ها جای خالی آن‌ها پر نمی‌شود. در جامعه ما چه از میان کادر‌های درمان چه از میان سرمایه‌های انسانی که بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسیم صدمات زیادی را متحمل شدند.»
برچسب ها: دکتر فیرحی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی