تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سعید مدنی: فیرحی خود خودش بود

سعید مدنی، استاد جامعه شناسی و از اندیشمندان و پژوهشگران شناخته شده حوزه علوم انسانی در یادداشت کوتاهی که برای دیدار ارسال کرد از مرحوم دکتر فیرحی نوشت:

کد خبر: ۷۵۵۴۷
۱۸:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

سعید مدنی: فیرحی خود خودش بود

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: به جز چند دیدار گذری و کوتاه مراوده‌ای با مرحوم دکتر فیرحی نداشتم، اما پس از خواندن هر مقاله، یادداشت یا کتاب او، بیشتر علاقمند پیگیری نظراتشان می‌شدم. در نظراتش نوعی اصالت و جوشش درونی می‌دیدم. نه مثل برخی روحانیون دانشگاهی شده برای آنکه سری در سر‌ها در آورد و نقل محافل شود دائم به دنبال تائید فلان متفکر و فلان نظریه‌پرداز صاحب‌نام بود و نه مثل برخی دانشگاهی‌ها برای کسب اعتبار و موقعیت بر متشرع و متفقه بودن‌اش اصرار می‌ورزید. خود خودش بود. اگر چه تلاش می‌کرد در سنت اندیشه حوزوی تحولی ایجاد کند، اما هرگز ـ درست یا غلط ـ از این دایره خارج نشد و در همان حال سعی کرد از سنت روش شناختی دانشگاهی و کار علمی نیز در تحقیقاتش بهره کامل ببرد. روند تحول فکری‌اش عمیق و مستحکم بود و تداوم آن می‌توانست گشایش‌هایی در اندیشه دینی در جهت سنخیت با شرایط دورانی و عصر و زمانه فراهم کند. دریغ که چنین نشد. یادش گرامی و روحش قرین رحمت الهی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی