تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

به استقبال روزهای فیفا؛ ایران ـ بوسنی در موقعیتی متفاوت

کد خبر: ۷۵۴۶۷
۱۵:۵۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

به استقبال روزهای فیفا؛ ایران- بوسنی در موقعیتی متفاوت

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: چند روزی است که مسابقات فوتبال باشگاهی در اروپا و ایران تعطیل شده و با فرا رسیدن روز‌های فیفا، نوبت برخورد دستگرمی و دوستانه تیم‌های ملی در قاره‌های مختلف است. بازی‌هایی که همین از امشب آغاز می‌شوند، اما بی‌تردید بازی دوستانه ایران و بوسنی که فردا شب برگزار می‌شود قطعا مهم‌ترین بازی برای هواداران فوتبال در ایران خواهد بود.

تیم ملی ایران هم‌اکنون در بوسنی به سر می‌برد و تمرینات تیم با ترکیبی که با انتقاد شماری از کارشناسان و پیش‌کسوتان مواجه شد ادامه دارد. دیروز تمرین تیم ملی تحت تاثیر درگذشت محمود یاوری مربی تیم ملی در دهه ۶۰ قرار داشت و بازیکنان برای او طلب آمرزش کردند. اینکه چشمان دراگان اسکوچیچ در این اردوی تمرینی کدام بازیکنان را می‌گیرد سوالی است که تا فردا شب پاسخ داده خواهد شد. به هر حال بازی دوستانه با بوسنی در واقع آغاز راهی است که باید به برتری مطلق در چهار بازی باقی‌مانده تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آینده منجر شود و این همان موضوعی است که انتقاد برخی را برانگیخته.

طبیعی است که برای بازی‌های مهم تیم ملی در مقابل عراق و بحرین، باید از همه توان فنی موجود در فوتبال ایران استفاده کرد و ریسک‌های معمول مثل جوانگرایی و تربیت نسل بعدی را تا حد امکان کاهش داد تا در گام نخست ایران به این دو تورنمنت مهم فوتبالی راه پیدا کند، بعدتر می‌شود به ایده‌های آینده‌نگر هم پرداخت!

اما از سوی دیگر نیز ممکن است این ذهنیت برای بازیکنان جوان فعلی که بعضا برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده‌اند پیش بیاید که آن‌ها عناصر اصلی در ادامه مسیر تیم ملی هستند و جای آن‌ها در ترکیب اصلی، در همین اردو‌ها رزرو خواهد شد. این‌ها در واقع مهم‌ترین دغدغه‌هایی هستند که اردوی تیم ملی با مدیریت اسکوچیچ را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و البته بحث‌هایی مثل نفوذ دلال‌ها در ترکیب تیم ملی و اینکه تعدادی از بازیکنان به روش‌های نامنصفانه و مافیایی وارد ترکیب شده‌اند...

با این همه بازی فردا شب تیم ملی در مقابل بوسنی سومین رویارویی دو تیم است. بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ همگروه ایران بود و تیم ملی بعد از ان که دو بازی خیره‌کننده در برابر آرژانتین و نیجریه، در برابر تیم پرستاره بوسنی شکست سنگینی را پذیرفت. تک گل ایران را نیز رضا قوچان‌نژاد زد که بسیاری خواستار دعوت دوباره او به تیم ملی شدند و اعتقاد داشتند این بازی می‌توانست به نوعی بازی خداحافظی او با تیم ملی هم باشد و ارج گذاشتن به تلاش مهاجمی که جام‌جهانی ۲۰۱۴ را به ایران هدیه کرد.

البته نکته مهم این بازی همین است که از فوج ستاره‌های بزرگ دو تیم خبری نیست. در تیم ملی ایران بازیکنانی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و حتی بیرانوند حضور ندارند و از آن سو نیز ادین ژکو برجسته‌ترین بازیکن بوسنی به خاطر ابتلا با کرونا در این بازی حضور ندارد. عدنان استوویچ سرمربی بوسنی نیز ظاهرا گفته است که قصد دارد در این بازی بیشتر از جوانانش استفاده کند و با این وصف شاید بازی تدارکاتی سخت و پرچالشی در انتظار ایران نباشد.

به هر حال در بازی ایران و بوسنی که فردا شب ساعت ۸ و نیم شب به وقت تهران برگزار می‌شود ظاهرا باید منتظر چهره تازه‌ای از هر دو تیم باشیم.



بازی‌های مهم دیگر
امشب در بین بازی‌هایی، چون آلمان – جمهوری چک، هلند – اسپانیا، ایتالیا – استونی و پرتغال ـ آندورا شاید مهم‌ترین دغدغه طرفداران ایرانی این باشد که کریس رونالدو در بازی مقابل تیم ضعیف آندورا بازی می‌کند یا نه و اگر بازی کند چقدر ممکن است به رکورد علی دایی نزدیک‌تر شود.

در میان بازی‌های فردا شب نیز شاید بازی انگلیس ـ ایرلند حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و البته بازی‌های قاره آسیا، خصوصا دیدار لبنان ـ بحرین که حریف ایران در آن حضور دارد. تیم ملی عراق نیز در امارات به سر می‌برد و قرار است دو بازی در این کشور برگزار کند که اسکوچیچ، کادر فنی تیم ملی و ملی‌پوشان حتما مشتری تماشای آن خواهند بود.       

  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی