تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

آغاز متفاوت لیگ برتر بیستم؛ فوتبال خوراک قرنطینه!

جالب است که در گیر‌و‌دار شیوع ویروس کرونا، برگزاری لیگ برتر با رعایت اصول بهداشتی می‌تواند مردم را در خانه‌ها نگه‌دارد و کارکرد متفاوتی را از فوتبال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ورزشکاران حرفه‌ای، به نمایش بگذارد.

کد خبر: ۷۵۰۶۳
۱۱:۲۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

آغاز متفاوت لیگ برتر بیستم؛ فوتبال خوراک قرنطینه!

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: بیست سال قبل وقتی فدراسیون فوتبال به ریاست محسن صفایی فراهانی، ایده راه‌اندازی لیگ برتر به شیوه حرفه‌ای را مطرح کرد برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال ایران به طعنه و کنایه در مورد آن سخن گفتند اما به هر حال این شیوه در مسابقات لیگ باشگاهی حالا دو دهه را پشت سر گذاشته و به گردش خون اصلی فوتبال ایران بدل شده است. جالب است که در گیر‌و‌دار شیوع ویروس کرونا، برگزاری لیگ برتر با رعایت اصول بهداشتی می‌تواند مردم را در خانه‌ها نگه‌دارد و کارکرد متفاوتی را از فوتبال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ورزشکاران حرفه‌ای، به نمایش بگذارد.

شب گذشته و در ورزشگاه باشگاه پاس که حالا سال‌هاست از جمع تیم‌های بزرگ ایران بیرون رفته، پرسپولیس و سایپا بازی افتتاحیه بیستمین دوره لیگ برتر را برگزار کردند. این بازی پربرخورد و هیجان‌انگیز از نظر فوتبالی نمره قبولی گرفت اما بینندگان تلویزیونی را در حسرت گل نگه داشت و نهایتا توپی از خط دروازه‌ها نگذشت. سایپا که سال گذشته رکورددار نتیجه بدون گل در لیگ بود البته در برابر پرسپولیس نمایش دلپذیری داشت و قهرمان فصل قبل را متوقف کرد تا این تساوی طعمی شیرین داشته باشد. نمایش جذاب حامد لک و محمد حسین منادی دروازه‌بان‌های دو تیم و اخراج کامیابی‌نیا در افتتاحیه، از نقاط برجسته این مسابقه بودند.

آغاز متفاوت لیگ برتر بیستم؛ فوتبال خوراک قرنطینه!

 

در تبریز بازی تراکتور و نفت مسجد سلیمان نیز دومین مسابقه روز نخست از اولین هفته لیگ بود که با تساوی بدون گل تمام شد. هر چند تراکتور در ابتدای مسابقه برنده بازی به نظر می‌رسید اما باران شدید اجازه نداد چهره واقعی این بازی بروز کند و در نهایت دو تیم با تک امتیاز دوره جدید لیگ را آغاز کردند.

در اصفهان بازی دو تیم ذوب‌آهن و فولاد نیز برنده نداشت اما حداقل از نظر گل‌شماری خوب بود و امید را به فوتبال برگرداند. در این بازی ابتدا فولاد با موسی کولیبالی به گل رسید اما دارکو بیدوف در عرض 4 دقیقه در نیمه دوم ذوب‌آهن را پیش انداخت و نهایتا در آخرین لحظات ساسان انصاری از روی نقطه پنالتی دومین گل فولاد را زد و بازی با همین نتیجه تمام شد.

آغاز متفاوت لیگ برتر بیستم؛ فوتبال خوراک قرنطینه!

 

تنها بازی روز اول که با برد تمام شد بین آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر و در شهر اراک برگزار شد که انگار آلومینیوم از همان ابتدا بازنده مسابقه بود. دو تیم در شرایطی به میدان آمدند که اوضاع مدیریتی باشگاه آلومینیوم درهم‌ریخته و نابسامان است و رسول خطیبی که این تیم را به شایستگی به لیگ برتر آورد نیز قصد جدایی دارد. تیم بی‌روحیه آلومینیوم در برابر نساجی 3 گل خورد تا شاید در همین ابتدا فکری برای حضور قوی‌تر در ادامه لیگ داشته باشد.

امشب سه دیدار دیگر در هفته نخست برگزار می‌شود که به ترتیب  عبارتند از: شهر خودرو ـ ماشین سازی، گل‌گهر  ـ سپاهان و استقلال ـ مس رفسنجان. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی