تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

داخلی‌سازی طلبکاران خارجی؛ پول شفر و برانکو از کجا آمد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدیران دو باشگاه برای کم کردن شرّ بدهی‌های خارجی، به منابع داخلی یا افراد دست به جیب روی آورده‌اند. گفته می‌شود در ماجرای برانکو، باشگاه پرسپولیس سراغ یکی از بانک‌های کشور رفته و وام سنگینی دریافت کرده که حتی برخی آن را در حدود ۲ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

کد خبر: ۷۴۷۴۰
۱۵:۳۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
داخلی‌سازی طلبکاران خارجی؛ پول شفر و برانکو از کجا آمد؟

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: چند روزی است که استقلال و پرسپولیس با پرداخت بدهی‌شان به دو مربی خارجی سابق یعنی وینفرید شفر و برانکو ایوانکوویچ، اوضاع آرام و کم‌حاشیه‌تری را دنبال می‌کنند و حالا پنجره نقل و انتقال سرخ‌ها باز شده و آبی‌ها هم منتظرند به زودی محرومیت آن‌ها از خرید و فروش بازیکن ملغی شود تا در فاصله کمی که به آغاز لیگ برتر بیستم باقی مانده، کسری‌شان را جبران کنند.

اما هنوز این سوال در ذهن باقی مانده که این دو باشگاه از کجا توانستند پول به دست بیاورند که بدهی گزاف خود را بپردازند؟ خیلی ساده می‌توان فهمید که تقریبا هیچ منبع درآمدزایی به صورت پایدار برای دو باشگاه وجود ندارد که یک باره بیش از یک میلیون یورو را برای چنین کاری اختصاص دهند. اگر هم پولی در باشگاه وجود داشته که چرا زودتر اقدام به این کار نکرده‌اند تا دچار محرومیت از پنجره نقل و انتقالات نشوند؟

جست‌و‌جو‌ها نشان می‌دهد که دو باشگاه نه بودجه‌ای برای این کار به دست آورده‌اند و نه احیانا پاداش‌ها و جوایز نقدی آن‌ها در کنفدراسیون آسیا یا فیفا امکان وصول داشته است که بتوانند این مبالغ را به دو مربی خارجی بپردازند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدیران دو باشگاه برای کم کردن شرّ بدهی‌های خارجی، به منابع داخلی یا افراد دست به جیب روی آورده‌اند. گفته می‌شود در ماجرای برانکو، باشگاه پرسپولیس سراغ یکی از بانک‌های کشور رفته و وام سنگینی دریافت کرده که حتی برخی آن را در حدود ۲ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

این اتفاق در آخرین روز‌های مدیریت مهدی رسول‌پناه روی داده و الان نیز مدیرعامل سابق باشگاه تلفن خود را به روی خبرنگاران کاملا بسته و حتی یک کلمه در مورد پرسپولیس حرف نمی‌زند، چه برسد درباره این موضوع که دو نفر قبل از او نیز با آن درگیر بوده‌اند شفاف‌سازی کند. البته دریافت ۲ میلیون دلار در این وضعیت اقتصادی و البته اوضاع بد مالی بانک‌ها نیز بسیار بعید به نظر می‌رسد و به همین خاطر شایعات دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد مقداری از بدهی برانکو از ایرانی‌های اروپانشین فراهم شده است.

گفته شده یکی از نزدیکان وزیر ورزش با خشایار محسنی از فعالان حوزه نقل و انتقالات و باشگاه‌داری در اروپا خواسته که برای رفع بدهی به استقلال کمک نقدی کند و محسنی نیز ظاهرا حدود ۲۰۰ هزار دلار را به یک حساب در کشور کرواسی واریز کرده که به نیت باشگاه استقلال بوده، اما برخی معتقدند که اساساً شفر در کرواسی حسابی نداشته که بخواهند از این طریق به او پولی بپردازند؛ بنابراین حالا این شائبه به وجود آمده که احتمالاً بخشی یا همه این پول برای برانکو مصرف شده باشد.


۴۵ میلیارد سفته در استقلال

از سوی دیگر در باشگاه استقلال نیز ماجرای جالبی روی داده و چنین به نظر می‌آید باشگاه استقلال نیز از طرف یک فرد ثروتمند توانسته پول شفر را بپردازد. گفته شده که اسماعیل خلیل‌زاده از یک منبعی که کسی نمی‌داند پول شفر را جور کرده، اما به عنوان تضمین ۴۵ میلیارد تومان سفته آماده کرده و اعضای هیات مدیره را مجبور کرده که همگی پای این سفته‌ها را امضا کنند. با توجه به این که خلیل‌زاده شبیه این کار را قبلا نیز انجام داده برخی اعضای هیات مدیره تصور می‌کنند این مبلغ از سوی خود خلیل‌زاده پرداخته شده و به همین خاطر او تضمین لازم را نیز دریافت کرده تا پولش از بین نرود!

به هر صورت آنچه از شواهد برمی‌آید دو باشگاه پرطرفدار تهران فقط شکل بدهی‌شان را تغییر داده‌اند و به جای برانکو و شفر حالا کسان دیگری دنبال پول از باشگاه خواهند بود. به قول پیرمرد‌های بازار، کلاه تقی را گذاشته‌اند سر نقی و کلاه نقی را هم گذاشته‌اند سر کس دیگر... خدا آخر و عاقبت دو تیم را به خیر کند.   
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علي خلعتبري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
عالي بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی