تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
دیدار آدینه ۲۰

خبرخوانی هفتگی دیدار: کرونا به قالیباف رسید، استعفا به رسول‌پناه

کد خبر: ۷۴۵۳۵
۰۳:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خبرخوانی هفتگی دیدار 20
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در پایان این اولین هفته آبان‌ماه همچون هفته‌های پیش دیدار  مهمترین اتفاقات و اهم اخبار یک هفته گذشته را مورد بررسی و یادآوری قرار داده است. تا اطلاع ثانوی همچنان کرونا در صدر گزارش و خبرخوانی هفتگی دیدار قرار دارد و آنگونه که سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در روزپنجشنبه ۸ آبان گفته است، تا کنون تعداد جان باختگان کرونا در کشور از مرز ۳۴ هزار نفر گذشته، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. روز چهارشنبه (یک روز قبل) هم تسنیم از قول سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۹۰ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
 
استان‌های قرمز!
لاری روز پنجشنبه بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 
بورس بی سر و صدا در مسیر افت!
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۷ آبان) به عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۹.۵ درصد افت داشت. شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۱۲۴ هزار واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۳۰ مهر ماه) با عدد یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۷ آبان ماه) به عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید.
 
توهین حرام، استیضاح ممنوع!
روز چهارشنبه ۲۳ مهر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در جلسه هیات دولت با استناد به صلح تاریخی امام حسن مجتبی(ع) سخنانی ایراد کرد که واکنش تند رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت. روحانی در بخشی از سخنرانی خود گفته بود: "وقتی برخی از اصحاب امام حسن(ع) آمدند و با زبان معترضانه که چرا صلح کردی، حضرت فرمودند، جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند، وقتی که مردم این را می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم. امام مجتبی به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح".
 
به فاصله اندکی پس از انتشار سخنان رییس جمهوری در هیات دولت، مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: "امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و  مجازات شما (روحانی) راضی نمی‌شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود" او عصر شنبه ۲۵ مهر در توییت دیگری نوشت: "استیضاح روحانی از دستور خارج نشده، استیضاح به قوت خودش باقی است، پرونده استیضاح دست بنده است. ۴۴ نفر امضا کرده اند که ۱۱ نفر امضایشان را پس گرفتند".
 
سخنان ذوالنوری با واکنش‌های زیادی روبرو شد و روز چهارشنبه هفته گذشته زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه برخی نمایندگان با استناد به نامه مقام معظم رهبری در سال ۸۳ به حداد عادل که مانع طرح استیضاح سیدمحمد خاتمی شده بود، معتقدند رهبری اجازه نمی‌دهد نمایندگان مجلس چند ماه مانده به پایان عمر دولت روحانی او را استیضاح کنند.
 
با این حال به نظر می‌رسد که اظهارات عالی‌ترین مقام نظام باز هم مانع از به جریان افتادن طرح استیضاح حسن روحانی شد و نشان داد که برداشت آن گروه از اصولگرایان که به نام سال ۸۳ اشاره کردند، به نظر تطابق بیشتری با واقعیت دارد. مقام معظم رهبری در دیدار روزشنبه ۳ آبان صریحا از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان انتقاد کنند. رهبری در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند. رهبری اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان گفتند: «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد». دیداریوز در همین رابطه گزارشی تهیه کرده است که مراجعه به آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اراده نظام برای حمایت از دولت؛ استیضاح ممنوع

  در آستانه ۱۴۰۰ و باز میدان داری مجمع روحانیون مبارز!
در فاصله هفت ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ناگهان روز چهارشنبه ۷ آبان، خبری منتشر شد که مجمع روحانیون مبارز دیروز به ریاست سیدمحمد خاتمی با موضوع جلسه انتخاباتی خود را برگزار کرد. اهمیت این خبر آنجاست که این روزها اغلب نداهای انتخاباتی از اردوگاه اصولگرایان بلند می شود و تا کنون اصلاح طلبان در وضعیتی نیمه خاموش و نیمه ساکت به سر برده اند و معدود صداهایی که تلاش می‌کند بدنه اجتماعی اصلاحات را پای صندوق های رای بکشاند از سوی برخی احزاب یا بهتر بگوییم چهره های سیاسی بوده است.
 
مرد پشت پرده سکوت خود را شکست

در این میان نامه محمد موسوی خوئینی‌ها منتشر شد. او که مرد پشت پرده جریان اصلاح‌طلب شناخته می‌شود در نامه ای سرگشاده خطاب به اصلاح‌طلبان ایده مشارکت نکردن در انتخابات را نقد کرد و به اصلاح‌طلبان توصیه کرد که با وجود تمام موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد صندوق‌های رای را کنار نگذارند. بیان این سخنان در فضای سکوت آن هم از زبان کسی که سالها سکوت و پرده‌نشینی را به حضور فعالانه در سیاست ترجیح داده بود، باعث شد برخی موسوی خوئینی‌ها را چهره تاثیرگذار ماه‌های آینده ارزیابی‌ کنند. 

محمدعلی ابطحی عضو جامعه روحانیون مبارز درباره جلسه اخیر تشکل خود به جماران توضیح داده: « مجمع مدت ها است که جلسات نوبه ای دو هفته ای مربوط به بحث انتخابات را از طریق اسکایپ و فضای مجازی دنبال می کند. اما بعد از بیانیه آیت الله موسوی خوئینی ها این موضوع جدی تر دنبال شد و نظرات مختلف بر اساس محورهای این بیانیه مطرح شد.»
 
 آنطور که پیداست موسوی‌ خوئینی‌ها اگر نخواهد شخصا وارد گود انتخابات شود و یا گروه‌های نزدیک به جریان خود را درانتخابات بسیج کند دست کم توانسته سکوت اصلاح‌طلبان را بشکند،چرا که به هرحال جریان‌های مختلف اصلاح‌طلب در نهایت گوش به فرمان خاتمی و مجمع روحانیون مبارز خواهند بود. این نوعی وظیفه‌گرایی اخلاقی نسبت به امر سیاسی است که مجمع با محوریت موسوی خوئینی‌ها و خاتمی دنبال خواهد شد؛ ولو آنکه در انتخابات به پیروزی منجر نشود و حاصلش تنها تحرک مجمع روحانیون مبارز باشد.
 
بیشتر بخوانید: دستور انتخاباتی پدران اصلاحات  
 

 
قالیباف به کرونا مبتلا شد


رییس مجلس شورای اسلامی در توییتی از ابتلای خود به کرونا خبر داد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اطلاع ابتلای خود به کرونا، از پیگیری امور و وظایف محوله از محل قرنطینه خبر داد.
 
در این توییت آمده است: «یکی از همکاران دفترم به کرونا مبتلا شد نیمه شب پاسخ تست بنده هم اعلام و کرونا مثبت شد. در حال حاضر در قرنطینه هستم و پیگیر امور و وظایف محوله خواهم بود».


 
  دمکرات‌ها  یا جمهوری خواهان


روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز روز چهارشنبه ۷ آبان نوشت: شمارش آراء زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد دمکرات‌ها در ایالت‌های پررقابت موسوم به عرصه نبرد، نسبت به جمهوری خواهان از رسیدن به آراء مورد نظر ناتوان هستند. این اطلاعات تا سه‌شنبه شب به دست آمده است. اما بیشتر نظرسنجی‌ها تا این لحظه بایدن را در آرا ملی با فاصله برنده انتخابات آمریکا معرفی می‌کنند. در آرا الکترال کالج نیز تا لحظه تنظیم گزارش بایدن را صاحب ۲۷۹ رای الکترال می‌دانند. البته مانند انتخابات گذشته آمریکا باید منتظر ماند و دید در ۵ روز باقی مانده تا انتخابات، نسبت این آرا چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.
 


 
رسول پناه عذرخواهی کرد و از پرسپولیس رفت


مهدی رسول‌پناه سرپرست و رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس روز شنبه ۳ آبان از سمت خود در این باشگاه استعفا کرد. متن بیانیه رسول پناه به شرح زیر است: مردم شریف ایران، هواداران عزیز پرسپولیس؛
 
خدمت در مقام سرپرستی باشگاه پرسپولیس افتخاری بود که نصیب من شد و در همه زمان حضور در این سمت تلاش کردم علیرغم همه سختی ها، تحدید‌ها و تهدیدها، باری از روی دوش باشگاه محبوبم بردارم و امروز خوشحالم در طول حضورم توانستم از ۱۳ پرونده مطالباتی این باشگاه، ۹ پرونده را ببندم، بویژه پرداخت مطالبات برانکو ودستیارانش که مهمترین دغدغه هواداران بود و در پایان فصل گذشته برای اولین بار بیش از ۹۵ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنم، املاک باشگاه را برگردانم و پرسپولیس را به خصوصی سازی برسانم.
 
امروز و پس از حاشیه‌های ایجاد شده و برای اینکه پرسپولیس محبوبم دچار مشکل نشود بار دیگر استعفای خود را اعلام میدارم و از این پس مثل سابق در مقام ارزشمند هواداری در کنار تیمم خواهم بود.
 
لازم می‌دانم از سوتفاهمات ایجاد شده برای مردم شریف و اصیل وخونگرم ومهمان نواز مازندران عذرخواهی کنم، از کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس برای همه تلاش هایشان تشکر و اگر باعث آزردگی آن‌ها شدم پوزش بخواهم. از همه هواداران به خاطر همراهیشان تشکر کنم و از آن‌ها بخواهم برای کسب قهرمانی آسیا اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند و در کنار باشگاه بمانند. همچنین از وزیر محترم ورزش و جوانان، اعضای محترم هیئت مدیره و همکارانم در باشگاه هم به خاطر حمایت‌ها و کمک هایشان، صمیمانه سپاسگزارم.
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی